Over de autopower transmissie van john deere hoor ik wel eens slechte verhalen. dat ze binnen de 5000 uur kapot lopen enz..
is dat bij bepaalde series? bouwjaar?
Wat zijn jullie ervaringen?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
heb er wel is ruzie mee gehad haha dat wel.
Wat ligt er in een Steyr dan? Ook ZF?
maar bij de autopower zet je hem tog bijvoorbeeld op 30 en dan doet ie de rest zelf tog? en bij de vario van fendt moet je tog de heelt een tikje tegen da golfballetje(HAHA) geven?
Het enig verschil is dat JD een automatische parkeerpal heeft en Deutz niet.
Ook een autopowr bakje die het heeft begeven:
tractorfan.nl/picture/287343/
Heeft geloof ik ook een slagje bij gekregen, 20pk ofzo. Was een oude pomptrekker voor de sleepslang.
het verhaal dat een autopower minder vermogen op de wielen heeft is deels waar, er is een deel hydraulisch vermogen, waarbij verliezen in de vorm van warmte weg vloeien, De amerikaanse IVT van john deere zelf is ver weg de meest efficiente tranloze bak die op de markt is.
de problemen van de zf autopower (eccom 1.8 (en in de 7030 premium eccom 2.0)) zijn niet alleen van deze bak, ook de bakken die case/new holland/steyer gebruikt hebben dezelfde problemen, dit zijn ook bakken van zf, alleen dan een S-matic (cartridge type)
fendt heeft het nu aardig op de rit, maar heeft deze problemen ook gekend.
wat robdeutz zegt is niet waar, de meeste autopowers halen de 5000 uur, maar er zijn gevallen bekend die met 3000 uur al de derde bak erin hebben
Tja, hier in de buurt, van kennissen, JD 6920S, vario dood...
Rijdt super zo'n ding, echt heerlijk, maarja, nu ist kapot en gaatie naar oost europa ofzo om hem daa rop te knappen...
wtf, hoe ken jij die?
Er is een nieuwe case van 140pk terug gekomen
heb het niet zo met case (sorry voor de case fans)
zat ff in het vriendenlijstje te kijken dat bryan had en toen zag ik die mooie jd en ik keek daar en toen zag ik de namen pieter en ria lam waarvan die tractor was
In de bak van Fendt zitten hydraulische delen van Sauer of Sauter (niet te verwarren met Sauer Danfoss!!)
De draaihoek van de plunjers is gepatenteerd, da's namelijk 45 graden.
JD heeft later met Sauer hun hydraulische gedeelte ontwikkeld en ze konden onder het Fendt patent uitkomen door niet de plunjers maar de spiegelplaat 45 graden te draaien!
De efficiëntie van een Fendt vario is in de test toch hoger als die van een JD (bron: DLG)
Waar haal jij jou informatie vandaan?
hij was de vorige man van dit acc.