Mc-Cormick D 439 - Waterpomp lekt
De waterpomp van mijn cormick d439 lekt aan de zijde van de poelie. Heb hem geprobeerd te demonteren maar het lijkt er haast op dat er een as doorheen geklonken zit, is dit niet verder dan dit te demonteren?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 439 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
deze past er zo op
kramp.com/shop-nl/nl/…
Das wel een ietwat andere hoor...
kramp.com/shop-nl/nl/…
@radium45
kan jij de prijzen van deze 2 artikelen zien??
Zie ik het nu goed dat er gewoon een o ring inzit? Dan kan ik gewoon de kop van die as eraf slijpen en later wel weer lassen toch?
die van kramp kost 64 euro
en die originele ih kost 147 euro
die van kramp kost 64 euro
en die originele ih kost 147 euro
Koop gewoon een nieuwe, je bent gelijk van alles af. Je weet zeker dat de waterpomp dicht is, en de lagers goed zijn.
Anders kun je beter jou tractor verkopen.
Het is namelijk een trekker die ik van de winter netjes klaar wil maken, en dan gaat hij de verkoop weer in. Ik ga geen gepruts afleveren, zag ook al een topic met rauwe eieren of zoiets, maar dat is helemaal niet aan de orde. Aangezien het geen trekker is die ik nog jaren wil rijden vind ik het ook jammer om er een nieuwe op te zetten, jullie weten net zo goed als ik dat het restaureren van een trekker vreselijk duur is.
Is dit geen gepruts dan?
Jazeker is dat wel gepruts, maar als het mete en simpel ringetje te vervangen is, ga je er toch geen nieuwe pomp opzetten? Ik zag namelijk dat bij de nieuwe de as ook las is op dezelfde plek als waar hij hier geklonken zit, dus dacht toen van misschien moet die ook wel vast gepikt worden.
Als ik hem weg zou gooien om 1 nieuw o ringetje is ongeveer hetzelfde als je auto inruilen omdat hij gewassen moet toch?
Wie zegt dat hij dicht is door alleen het oringetje te vervangen. Meestal is er dan iets meer aan de hand. Lagers kapot bijvoorbeeld.
Dat zou kunnen, toch heb ik het regelmatig meegemaakt op het werk dat een o-ringetje gewoon na een x-aantal draaiuren versleten is, terwijl de lagers nog super zijn.
Ook heb ik voldoende ervaring met lagers om aan te kunnen voelen of ze versleten zijn, en dat zijn deze nog lang niet.
Als ik zoiets demonteer dan vervang ik gelijk alle slijtende onderdelen zoals lagers. Ligt toch uit elkaar, dus dan meteen goed. Anders kun je later weer.
Tja dat is dan een verschil in werkwijze denk ik...
Iets wat niet versleten is vervang ik niet.
Lagers kosten 10 a 15 euro ps. Daar wil ik geen gedonder om hebben.
En het is goedkoper en sneller dan 2 keer demonteren.
Daar heb je idd gelijk in.
Volgens mij dwalen we overigens wel iets af, het topic is niet gestart over lagers:D
Jaja, ik weet het.
ANDERE WATERPOMP IS ONDERWEG MENSEN.