Ik zoek een goede tractor voor wat transport te doen,
ik heb de kans om een fendt 611 ls turbomatic van 1982 te kopen,
is deze geschikt daarvoor, wat zijn de nadelen??
hoeveel verbruikt hij zo ongeveer op max snelheid?
Wat mag ik er voor geven?
Alvast bedankt!!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 611 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
heeft 8000 uur maar heeft nooit echt zwaar werk gedaan,
het is een gewone turbomatik
aangezien ik hem niet alle dagen nodig heb
tijdens het optreken verbruikte hij 30L/H(Liter/Uur) en met een constante snelheid(dan praat ik over de maximum van 50Km/H) dan verbruikt hij nog ruim op de 25L/H.
dus de 611 verbruikt ook zo iets of iets meer. wandt het is een 6 cilinder en hij is ouder, heeft een schakelbak in plaats van vario.
maar kvind de prijs wat hoog, hij is tenslotte wel 30 jaar oud!
wat zou ik ervoor mogen geven?
let op er zitten geen onder last schakelbare versnellingen.
@SR1993 het is wel makkelijk in lastig terrein fouten kun je makkelijker corrigeren.
610S zijn de eerste 600 serie
er is net een topic geopend over 4 of 6 cilinders.
ik denk, voor een 12 ton kar dat je beter een 310 of een 309 kan nemen... (dan neem ik wel aan dat de wagen geremd is??)
een 4 cilinder is zuiniger dan een 6 cilinder..
wij hebben thuis een 614 LS, en als ik daar zo ongeveer 12-14 uur mee aan het bemesten ben (volgas op de weg c.a. 3km en 1550 toeren lossen/vullen) is bij mij 220 liter(!) diesel op.
we hebben ook een 308LS, en deze staat wel eens voor de mixer (non-stop vol gas) en pas na een uur of 8 is de tank leeg (80 liter)
dit bovenstaande even als een concreet voorbeeld. de vergelijking is niet helemaal terrecht maar geeft naar mijn mening een duidelijk resultaat
@SR1993 een 4 cil is goedkoper meestal en draaid ook korter.
daarom meld ik dat ook even
de 300 serie van fendt is (helaas) in verhouding veel duurder dan 600 serie.
De eerste twee zijn ook nog onder last te schakelen.
OF een 705 of 805 van Valmet dan wapperd die grondkar wel mee.
Same mercury 85 met een set oordopjes dan kun je onderweg voor een paar knikkers maar dan heeft die zn handen vol (zijn wel zuinig).
wij kunnen met een Fendt 312 van 125 pk 2 maanden kuilsnijden met 160 liter brandstof en met de fendt 307ci maar 1 maand met 110 liter
zelf jaren 600 serie gereden super trekkers heerlijk op de weg. een 82 zou een 40km bak kunnen hebben. denk dat het een 4wd is?
een 611 is al 115 pk en ja bij volgas heledag met bemesten kan hij veel verbruiken maar over algemeen valt het mee. met transport tel je wel meee op de weg die vracht van 10-12 ton speelt ie mee. zou zeker voor zo'n buffel gaan. en die 9000 euro is wel ongeveer de prijs vooral als dieonder de 10.000 uur is en niet te veelzwaar werk gedaan heeft.
kijk wel even naar:
zf of bpw vooras (bpw vooras zou ik zeggen afblijven)
enkel of dubbele kruis stukken in de vooras(dubbel is beter)
wel of geen remventiel
de 308 heeft geen drukloze retour, en geen remventiel.. dat zijn de redenen waarom we hem er niet voor zetten, ook heeft de 308 z'n klauwen vol int land met deze tank (7,5kuub 6.80m bemester)
@atlaspower
ik begrijp je reactie niet, sorry.
EDIT: conclusie: 6 cilinder is gewoon onwijs machtig
bedankt, begrijp het nu
@atlaspower
doet een 4 cilinder dat niet dan?
maar persoonlijk ben ik fan van de 600-serie van fendt. oerdegelijk, praktisch onverwoestbaar, weinig elektrisch gedoe (weinig storingen) en heel simpel sleutelen als d'r wat aan gebeuren moet.
in mijn 1e reactie vroeg ik het me gewoon af: waarom geen 4 cilinder
een 312 zou in de buurt komen maar die is net zo 115 pk als een 611 maar wel veel duurder. plus als hij zelf containers wil verzetten wens ik hem veel succes met een 300 serie.
nou moet je mijn reactie(s) nog even een x lezen. want ik heb nooit gezegd dat hij voor een 308 zou moeten gaan..!! de betreffende TF-lid had het over wegtransport, op de weg durf ik het met de 308 wel met de tank te rijden, ik mis alleen het remventiel..
de 308 heeft d'r ongelovelijk trekken aan int land vanwege de 6.8m bemester...
kleppen stellen en verstuivers nakijken , scheelt je zeker 100liter brandstof.
Met mijn 614 met 14M3 tank een volle dag rond de 14-15 uur krijg ik hem niet zo ver leeg, max 150 liter
daar heb je gelijk in. maar dat is ook altijd op te lossen
wat dit soort dingen betreft zou @SR1993 duidelijker moeten zijn hoe en wat en waarmee hij transport zou willen doen (betrekkend tot de wagen )
maarja, aangezien de brandstofprijzen er de laatste tijd niet om liegen.. zou ík persoonlijk voor een 309/310 gaan.
kleppen zijn van't zomer nog gesteld en verstuivers zijn vorige winter ter revisie geweest....
Of ik doe wat verkeerd
Dan zou die dus waarschijnlijk minder verbruiken. Op topsnelheid meer, maar je hebt sowieso minder verliezen in je transmissie. En het verbruik van een oudere motor is minder als dat van een nieuwere.
Maar een 6 cil hoeft niet meer te gebruiken dan een 4 cil, omdat hij minder hoeft te werken voor de pk's die nodig zijn om de kar te trekken
611 is atmosferische motor?
415 lijkt mij TI. Maar ik bedoel maar, je kan er altijd een turbo opleggen, verhoogt koppel en vermogen en gaat als het goed is niet perse meer verbruiken.
Oké. Ja dat zou wel een probleem vormen. Maar het gaat even om het idee van het kan ook zuiniger dan . Opzich zou je ook de motor van een 614 erin kunnen leggen en terug kunnen schroeven naar 120PK ofzo
voor een gewone kipper kan dit makkelijk gaan, 309 hangt hier soms aan kipper met 16 ton tarwe!! en 308 aan de ova kipper met 14 ton
Op modderig land of met bv containers optrekken wordt het wel een ander verhaal.
@Fendt926Driver:
Wat is er mis met een BPW-vooras? Iemand raadde mij ooit BPW aan als zeer betrouwbaar. Was wel een vaste as onder een oplegger.
Het verbruik is heel afhankelijk van wat je erachter hangt.
Met 5 ton erachter zal hij aanzienlijk minder verbruiken als met 15 ton erachter.