Boeren.nuTruckFan.nlTractorFan.nl
Menu

International 955 - ongelijk slijtage voorband

Ons is aangeboden een International 955 4wd uit 1980 met 9000 uur voor 7000 euro (in Frankrijk). Wij hebben enkele vragen.

Is het wel geloofwaardig dat een bijna 30 jaar oude trekker 9000 uur op zijn teller heeft staan?
Wat kan er gebeurd zijn met een trekker waarvan alleen de rechter voorband scheef is afgesleten. D.w.z. dat alleen de buitenkant van het profiel is weggesleten. De ander 3 banden zijn nog gelijkmatig.
Ons is verteld dat deze trekker goed onderhouden is en dat ie nog wel 10.000 uur en 30 jaar meekan. Is dat zo? Gaan trekkers zo lang mee?
Wat zijn de grote problemen die je kunt verwachten na 10.000 uur. Het indrukken van het koppelingspedaal gaat best wel zwaar, maar het schakelen verliep redelijk. Zijn er grote reparaties te verwachten na 30 jaar?
Jan

-
4 jaar geleden




Dit is een vraag over de International 955

Bekijk de International 955 pagina voor een overzicht met de andere vragen, foto's en video's.


Reacties |  laatste »

Pagina 1 van 2

slijtage aan een voor band kan in verband staan met verkeerdt uitlijnen ..
 
Nog wel 10.000 uur en 30 jaar is natuurlijk grote onzin. Het is miss mogelijk maar je krijgt behoorlijk wat koste neraan dan.

Probleem is vaak dat je kleine dingen krijgt, want met 30 jaar heb je natuurlijk meetaalmoeheid, geoxideerde stekkertjes, elektronica (het weinige wat erop zit :P ) dat kapot gaat of verrot is enz, veel roest, slijtage van bijv. hydrauliekpomp enz.

Hm, het kan een wiellager zijn die kapot/versleten is datie daardoor scheeft afgeslete nis. Links is hij dus wle helemaal goed?

Koppeling kan versleten zijn, zou je even moeten testen door trekker te starten, in een hoge versnelling te zetten en dan voet op de rem. Slaat hij dan meteen af is hij hoogst waarschijnlijk goed en alstie door gaat dan is hij versleten.

Wat wil je gaan doen met de trekker?
 
wij hebben een steile helling en willen ermee maaien, hout uit het bos halen, geultjes graven etc.(maar 6hect. grond) Zijn gewoon hobbyboertjes
 
...alles wat een de buitenkant te zien was (leidingen e.d.) zag er redelijk nieuw uit. Dus geen geoxideerde stekkertjes gevonden en nergens olie gedrupt. Linkerband was goed.
 
@ sarastro, toevallig ook een foto'tje van deze trekker?
 
nee vergeten... ziet er van buiten goed uit.
 
dat met de koppeling wil niks zeggen er zit dar een asje dat heel slegt te smeren is er zit namelijk ook geen nippel of iets dergelijks
rechtervoor band zit meestal aan de slechtste kant van de weg
 
precies, rechtsvoor slijt altijd t hardst, omdat de weg bol loopt
 
en wegkanten vooral ook he..

 
dat de rechter band eerder slijt kan verschillende oorzaken hebben zoals altijd met de recterkant in de berm rijden en de bandenspanning kan te laag zijn dat hij eerder begint te slijten

 
als de spaning te laag is slijt mestal aan alebij de kantende zijkant af of 1 nok in het midde om en om
 
of die nog 10.000 uur en 30 jaar mee kan ???? OF DIE NOG 10.000 UUR EN 30 JAAR MEE KAN !!!!!!!!!!

tuulk wat denk ie dan, this een inter, in die 30 jaar zul je best wel eens wat filters moeten vervangen, bandje of lampje maar de rest blijft werken.,,

maare in nederland staan tog ook nog wel inters 955, of hek da verkeerd, nu staan er in frankrijk ook wel donderse exemplaren, ma this wel ver weg...
 
wij hebben ook een inter 745xl uit 86 dus ook 23 jaar oud kan nog wel een poosje mee dat spul en er is nog niks kapot aan
 
heb zelf een 1046 uit 1974 met bijna 17000 uur op de klok , dus die 955 kan nog lang mee
 
bij onze fendt zat er een knik in de voor as waardoor hij nu ook sneller afslijt dan de andere banden .
 
kink in de vooras???
 
Hebben het ook bij de 412, denk een x de banden later verwisselen van velg.
Komt denk ik ook omdat er redelijk vaak een frontmaaier voor hangt, banden op lage druk, willen ze ook nog wel eens schuin afslijten.
 
ja het 1ne wiel raak de baan nu een beetje schuin en daardoor slijt hij sneller dan de andere.
 
mijn 1055 2wd is van 1977 en heeft 7800 uur gelopen. rechter voorwiel was ook scheef afgesleten, oorzaak bij mij was volgens mij versleten stuurkogels en er heeft een voorlader op gezeten.
stuurkogels zijn niet goedkoop let hier op of deze nog goed zijn, gewoon trekker starten en kijken hoeveel je aan het stuur moet draaien voordat de wielen bewegen.
7000,- euro is een hoge prijs, hij moet er heel netjes uitzien, grote beurt hebben gehad en garantie op zitten.
 
Meeste banden rechts voor slijten wat schuin .. bij een hele hoop trekekrs in elk geval .. Vooral degene die veel transport doen. Wij hebben het ook .. rechts met links verwisseld nu zijn ze beide recht gesleten. Hoeft niet zoveel te zeggen, als het niet heel erg is.
Inters zijn betrouwbare trekkers en nog sterk ook zo'n 6 cilinder. Lijk me een prima trekker voor het werk wat jullie hebben.
 

Reageer ook »