Illustratie van:

International 955 - ongelijk slijtage voorband

Ons is aangeboden een International 955 4wd uit 1980 met 9000 uur voor 7000 euro (in Frankrijk). Wij hebben enkele vragen.

Is het wel geloofwaardig dat een bijna 30 jaar oude trekker 9000 uur op zijn teller heeft staan?
Wat kan er gebeurd zijn met een trekker waarvan alleen de rechter voorband scheef is afgesleten. D.w.z. dat alleen de buitenkant van het profiel is weggesleten. De ander 3 banden zijn nog gelijkmatig.
Ons is verteld dat deze trekker goed onderhouden is en dat ie nog wel 10.000 uur en 30 jaar meekan. Is dat zo? Gaan trekkers zo lang mee?
Wat zijn de grote problemen die je kunt verwachten na 10.000 uur. Het indrukken van het koppelingspedaal gaat best wel zwaar, maar het schakelen verliep redelijk. Zijn er grote reparaties te verwachten na 30 jaar?
Jan

Deel dit topic

Reacties

jehan
Slijtage aan een voor band kan in verband staan met verkeerdt uitlijnen ..
fendtjuh
Nog wel 10.000 uur en 30 jaar is natuurlijk grote onzin. Het is miss mogelijk maar je krijgt behoorlijk wat koste neraan dan.

Probleem is vaak dat je kleine dingen krijgt, want met 30 jaar heb je natuurlijk meetaalmoeheid, geoxideerde stekkertjes, elektronica (het weinige wat erop zit :P) dat kapot gaat of verrot is enz, veel roest, slijtage van bijv. hydrauliekpomp enz.

Hm, het kan een wiellager zijn die kapot/versleten is datie daardoor scheeft afgeslete nis. Links is hij dus wle helemaal goed?

Koppeling kan versleten zijn, zou je even moeten testen door trekker te starten, in een hoge versnelling te zetten en dan voet op de rem. Slaat hij dan meteen af is hij hoogst waarschijnlijk goed en alstie door gaat dan is hij versleten.

Wat wil je gaan doen met de trekker?
sarastro
Wij hebben een steile helling en willen ermee maaien, hout uit het bos halen, geultjes graven etc.(maar 6hect. grond) Zijn gewoon hobbyboertjes
sarastro
...alles wat een de buitenkant te zien was (leidingen e.d.) zag er redelijk nieuw uit. Dus geen geoxideerde stekkertjes gevonden en nergens olie gedrupt. Linkerband was goed.
international533
@ sarastro, toevallig ook een foto'tje van deze trekker?
sarastro
Nee vergeten... ziet er van buiten goed uit.
inter-Eric
Dat met de koppeling wil niks zeggen er zit dar een asje dat heel slegt te smeren is er zit namelijk ook geen nippel of iets dergelijks
rechtervoor band zit meestal aan de slechtste kant van de weg
Fendt_favorit
Precies, rechtsvoor slijt altijd t hardst, omdat de weg bol loopt
fendtjuh
En wegkanten vooral ook he..
Hoekstraj
Dat de rechter band eerder slijt kan verschillende oorzaken hebben zoals altijd met de recterkant in de berm rijden en de bandenspanning kan te laag zijn dat hij eerder begint te slijten
inter-Eric
Als de spaning te laag is slijt mestal aan alebij de kantende zijkant af of 1 nok in het midde om en om
ROBERTIHC
Of die nog 10.000 uur en 30 jaar mee kan ???? OF DIE NOG 10.000 UUR EN 30 JAAR MEE KAN !!!!!!!!!!

tuulk wat denk ie dan, this een inter, in die 30 jaar zul je best wel eens wat filters moeten vervangen, bandje of lampje maar de rest blijft werken.,,

maare in nederland staan tog ook nog wel inters 955, of hek da verkeerd, nu staan er in frankrijk ook wel donderse exemplaren, ma this wel ver weg...
bunny bunn
Wij hebben ook een inter 745xl uit 86 dus ook 23 jaar oud kan nog wel een poosje mee dat spul en er is nog niks kapot aan
1046
Heb zelf een 1046 uit 1974 met bijna 17000 uur op de klok , dus die 955 kan nog lang mee
fendt janssens
Bij onze fendt zat er een knik in de voor as waardoor hij nu ook sneller afslijt dan de andere banden .
fendtjuh
Kink in de vooras???
fendt-412
Hebben het ook bij de 412, denk een x de banden later verwisselen van velg.
Komt denk ik ook omdat er redelijk vaak een frontmaaier voor hangt, banden op lage druk, willen ze ook nog wel eens schuin afslijten.
fendt janssens
Ja het 1ne wiel raak de baan nu een beetje schuin en daardoor slijt hij sneller dan de andere.
interpowerrr
Mijn 1055 2wd is van 1977 en heeft 7800 uur gelopen. rechter voorwiel was ook scheef afgesleten, oorzaak bij mij was volgens mij versleten stuurkogels en er heeft een voorlader op gezeten.
stuurkogels zijn niet goedkoop let hier op of deze nog goed zijn, gewoon trekker starten en kijken hoeveel je aan het stuur moet draaien voordat de wielen bewegen.
7000,- euro is een hoge prijs, hij moet er heel netjes uitzien, grote beurt hebben gehad en garantie op zitten.
me
Meeste banden rechts voor slijten wat schuin .. bij een hele hoop trekekrs in elk geval .. Vooral degene die veel transport doen. Wij hebben het ook .. rechts met links verwisseld nu zijn ze beide recht gesleten. Hoeft niet zoveel te zeggen, als het niet heel erg is.
Inters zijn betrouwbare trekkers en nog sterk ook zo'n 6 cilinder. Lijk me een prima trekker voor het werk wat jullie hebben.
caseihmaxxum
7000 uur kan ook 17000 uur zijn , teller gaat toch niet verder dan 9999.Waren trekkers voor loonwerkers hebben dus de eerste jaren veel uren gedraaid
1046
Als die 955 van 1980 is , dan heb je in ieder geval de goede motor der in zitte, een met een 358 blok , die van voor 1979 hadde een 310 blok , met minder inhoud
Machineman
Check gewoon het koppelings pedaal en de rempedalen... de nokken volledig weg bij 7000 uur? Zeer ongeloofwaardig. Mijn 1055 uit 1978 met dik 8000 uur eerste rijtje nokjes half weg, rempedaal nagenoeg geen slijtage. Dan is 8000 uur zeer geloofwaardig, komt uit de polder lange baantjes trekken. Kijk wel naar het plaatwerk op de bekende plaatsen naar roest
Machineman
@ fendtje... 31 jaar en 8000 uur.... 😃 Zeker mogelijk!!
HOOIJMAN
Idd die uren met en 30 jaar oud da kan best.. en rechtervoorband scheef versleten kan ook heel goed aan de banden spanning liggen (bijv recht klein lekje in gezeten dat ie altijd wat leger liep) koppelingspendaal zwaar kan heel goed de drukgroep zijn wie toch een eind heen versleten is.. had onze 946 ook
pieto84
Omdat die je wil kopen 30 jaar oud is, denk ik dat er een 310-blok in zit. Een 358 is pittiger en trekt harder. Ik vind 7000 euro niet heel veel geld. Tenminste als het een goeie trekker is.
pieto84
Het kan ook nog dat een vam de banden geknapt is en vervangen. Hebben wij bij onze 744 ook gedaan. 2e hands bandje gekocht. En 9000 uur moet best kunnen. Onze 956 heeft er 12000. Moet alleen een nieuwe drukgroep in. Verder NOOIT wat mee gehad
casejxu
Uren kan best hoor... miss dat je binnen jullie aankomende 30 jaar een nieuwe druk groep en platen en lagers zou moet vervangen en miss moet je alvast aan motorrivisie gaan denken dat gebeurt gemiddeld rond de 10.000 uur als je meteen je versnellings bak en alles laat reviseren heb je weer een zo goed als nieuwe trekker
1046
Eej piet084 hij zegt dat ie van 1980 is dan heeft ie een 358 blok, met 310 blok zijn tot 1979 gemaakt
caseihmaxxum
7000 uur / 30 jaar is 233 uur per jaar. Dit waren de hoofdtrekkers van de loonwerkers in die jaren.Ken een loonwerker die er op 2 trekkers 956xl ieders 20000 uur in 10 jaar op draaide.
HOOIJMAN
Nou onze 946 is over de 10 000 uur.. en heeft nog altijd meer vermogen op de aftakas dan dat ie standaard op de motor zou moeten hebben.. en zuipt geen druppeltje olie dus dat valt allemaal wel mee..
intercasepower
Die van ons is van 81 en heeft net 5900uur gedraaid dus het kan makkelijk dat er 9000uur op staat.
caseihmaxxum
Heb je die nieuw gekocht?
marco955
Als je links bij de cabine steun kjikt daar zit eenhevel met kabellicht die op de steun dan is de koppeling naar de knoppen veel sucses met sleutelen en 1000 euro ben je zo kwijt

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 955 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
21
WEERGAVES
7