Ons is aangeboden een International 955 4wd uit 1980 met 9000 uur voor 7000 euro (in Frankrijk). Wij hebben enkele vragen.
Is het wel geloofwaardig dat een bijna 30 jaar oude trekker 9000 uur op zijn teller heeft staan?
Wat kan er gebeurd zijn met een trekker waarvan alleen de rechter voorband scheef is afgesleten. D.w.z. dat alleen de buitenkant van het profiel is weggesleten. De ander 3 banden zijn nog gelijkmatig.
Ons is verteld dat deze trekker goed onderhouden is en dat ie nog wel 10.000 uur en 30 jaar meekan. Is dat zo? Gaan trekkers zo lang mee?
Wat zijn de grote problemen die je kunt verwachten na 10.000 uur. Het indrukken van het koppelingspedaal gaat best wel zwaar, maar het schakelen verliep redelijk. Zijn er grote reparaties te verwachten na 30 jaar?
Jan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 955 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Probleem is vaak dat je kleine dingen krijgt, want met 30 jaar heb je natuurlijk meetaalmoeheid, geoxideerde stekkertjes, elektronica (het weinige wat erop zit :P) dat kapot gaat of verrot is enz, veel roest, slijtage van bijv. hydrauliekpomp enz.
Hm, het kan een wiellager zijn die kapot/versleten is datie daardoor scheeft afgeslete nis. Links is hij dus wle helemaal goed?
Koppeling kan versleten zijn, zou je even moeten testen door trekker te starten, in een hoge versnelling te zetten en dan voet op de rem. Slaat hij dan meteen af is hij hoogst waarschijnlijk goed en alstie door gaat dan is hij versleten.
Wat wil je gaan doen met de trekker?
rechtervoor band zit meestal aan de slechtste kant van de weg
tuulk wat denk ie dan, this een inter, in die 30 jaar zul je best wel eens wat filters moeten vervangen, bandje of lampje maar de rest blijft werken.,,
maare in nederland staan tog ook nog wel inters 955, of hek da verkeerd, nu staan er in frankrijk ook wel donderse exemplaren, ma this wel ver weg...
Komt denk ik ook omdat er redelijk vaak een frontmaaier voor hangt, banden op lage druk, willen ze ook nog wel eens schuin afslijten.
stuurkogels zijn niet goedkoop let hier op of deze nog goed zijn, gewoon trekker starten en kijken hoeveel je aan het stuur moet draaien voordat de wielen bewegen.
7000,- euro is een hoge prijs, hij moet er heel netjes uitzien, grote beurt hebben gehad en garantie op zitten.
Inters zijn betrouwbare trekkers en nog sterk ook zo'n 6 cilinder. Lijk me een prima trekker voor het werk wat jullie hebben.