Waar staat het chassisnummer bij een R603.
Ook heeft hij een probleem met de hef en hydroliek.
Als je een leeg grondbakje in de hef hangt en de hef omhoog doet dan blijft de pomp door janken als je hem op de juiste hoogte hebt.
Als je hem dan weer een beetje laat zakken dan gaat dat heel schokkerig.
Wat kan hier de oorzaak van zijn. Pomp versleten, filter dicht of te weinig olie in de achterbrug.(hoe peil ik dit trouwens?)
Alvast bedankt voor de nuttige antwoorden.
Groet Gert.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Lamborghini R 603 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Meestal zijn het zulke dingetjes en is de pomp gwn in orde.
Dus eerst maar eens het filter checken en olie peil bekijken.
Bij koude, dikke olie kan dit "jank''-bijgeluid ontstaan.
Vermoedelijk is de olie ook (zeer) oud.
Onze hef van de Same Aurora 45 heeft dat gejank ook, je moet de hendel bijna halverwege zetten en dan begint die ook pas te heffen, en dan 'jankt' ie ook zo als je er gewicht in hebt. Het gejank komt bij de motor vandaan. misschien een keer de V-snaren vervangen? Want die zijn ook al niet te best meer. Weten jullie misschien ook wat het probleem kan zijn?
Wordt de olliepomp met een V-snaar aangedreven? :?
Een slippende V-snaar heeft meer een ''gillend'' geluid.
"Gejank" zou kunnen door een versleten lager in dynamo of luchtkoelventilator.
Voel dan gelijk even hoe soepel de dynamo en de koelventilator draait.
Met name de koelventilator hoeft maar een nauwelijks te voelen klein beetje speling op de lagers te hebben om veel bijgeluid te produceren.
Waarschijnlijk het filter dicht of te weinig olie. ( zoals @robbertk al suggereerde.)
door tandwielen.
Je filter element zit toch niet verkeerd om in de bus !!
De hef kan je als het werkt bijregelen door het kraantje
achter bovenop de hef,het hele kraantje is voor snel/langzaam zakken,het halve kraantje is voor meer of minder reactie van je hefventiel.
Het kan ook zijn dat het kraantje voor tegen de hefbak zit,
dit ligt aan het type wat er op zit Mita 50 of 75 dit staat op de linkerzijkant van de hefbak.
Het s/n staat midden achter boven de aftakas in de achterbrug ingeslagen.
Ik heb alle boeken ook van de hef,mail Joop-Same@solcon.nl
Deze hef zit bij Same
oa.op de Solar 50-60 en diverse Frutteto's en in een nieuwere uitvoering op de Solaris serie en de Dorado types.
Als er voor geen pomp en geen dikke leiding naar achter zit,dan zit je pomp nog in de achterbrug.
Ik zal eerst het filter er eens uithalen en schoonmaken of vernieuwen en dan nog eens kijken wat hij doet.
Achterop zitten 2 kraantjes maar als ik er aan draai veranderd er weinig.
Met het hele kraantje helemaal dicht,mag de hef als hij omhoog staat helemaal niets zakken.
Overigens: Waar zit het filter? Zit die onder het afdekplaatje met 2 schroeven bovenop de achterbrug?
Alvast hartelijk dank!