Beste tractor vrienden!
Ik ben gister terug gekomen vanuit tractorpulling oss met mn 1455. Toen ik 2 uur had gereden viel die bijna niet meer te schakelen heeel zwaar (alleen de handel van 6 versnellingen hoog laag deed het wel normaal) en kwam behoorlijk wat rook bij de achterbrug vandaan en alles was loeiheet. zou iemand hier een reden voor weten? Bij voorbaad dank!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zo te horen heb je er verstand van!
zit er niet teveel olie in de achterbrug mischien, hierdoor kan de olie tempratuur ook flink oplopen bij afstanden.
Heeft er een hydrauliekventiel "op druk" gestaan waardoor de olie constant door het overdrukventiel is gepompt?
Das lachen. ( Ook voor een trekker).
Je kunt nog geen 10 minuten voluit of je staat al weer voor een kruising, stoplicht enz.
@ Inter 14551466: Staat/stond de trekker op 2 verschillende achterbanden (met name hoogteverschil) waardoor het differentieel 'gillend' z'n werk moest doen?
Nou er zijn zat wegen waar je vrij lang volaan kan rijden hoor, en die minuut dat je dan weleens voor een kruising of stoplicht moet wachten koeld de olie niet echt af hoor.
maar het zal ook wel gepaard gaan met een mankement in de bak.(slecht lagertje hier of daar) die zorgt ook wel voor wat extra opwarming.
en het koppelen wat dat zwaarder als normaal
ik weet wel dat de achterbrug van een 14 gesmeert word en niet daar spatsmering ik weet niet of die pomp kapot is of er een verstopping zit dat hij de druk niet kwijt kan of helemaal niet meer smeert
wel was de hef afgezakt en ging niet omhoog toen die zo warm was
Wij reden in het verleden een poos 12 uur per dag, 4 ritten van 3 uur per rit, en heen en terug vol. met 35 ton totaalgewicht, en met veel meer olie dan het normale maximum in de bak. (ivm genoeg olie voor de kipper)
Destijds met 3 1455's en nooit last van de bak gehad, ook niet van te warme olie.
Heeft bagage in de cabine constant tegen het hydroventiel gedrukt zodat de pomp constant 'overdruk' moest pompen?
Wel eerst de olie aftappen anders komt je alles om de oren.
(weet niet of het hier aan kan liggen, lijkt me sterk)
ik heb het filterhuis er helemaal afgebout en in de bankschroef losgedraaid (persfilter).
Vorig jaar nog nieuwe olie opgedaan en het aanzuigfilter.
De oude was helemaal aan het afbrokkelen het ijzere huis van de filter zelf en dus de filter zat best wel dicht. Het filterhuis lag helemaal vol met gruis van de oude filter.
Nu het weekend naar de hmt in panningen kijken of we verschil merken. bedankt voor alle reacties op dit forum!