Tractor spuiten

Ik ben bezig met het plaat werk te spuiten ik heb alles al volledig geschuurd en in grondlaag gezet alleen mijn vraag was hoe krijg je de lak die hier boven komt mooi glad en glanzend moet je na dat je alles gespoten hebt nog een bescherm laag opzetten of zo

Deel dit topic

Reacties

erik9831
Valt te zien welke verf je gebruikt of je nog een beschermlaag nodig hebt.

Ik meen mij ook te herinneren dat er hier ergens eens iets over gestaan heeft over spuiten, begin er niet aan als je het nog nooit gedaan hebt. je moet onder een bepaalde hoek spuiten, bepaalde afstand want anders krijg je sinaasappel toestanden.
driesvancauter
Ik zou deze verf willen gebruiken
selten
@driesvancauter
Kwalitatief is 2 komponentenlak beter.. Ook duurder...
histoparts.com/webshop/33__verfartikelen/…
driesvancauter
Heeft iemand anders enig idee hoeveel het kost om het voorste plaat werk van mf 3085 ongeveer zou kosten mischien is dit een betere oplossing als het niet te veel kost
1046
Half werk , ken je beter niks laten doen
driesvancauter
@1046 Hoe bedoel je
1046
Dat je voor en duppie op de 1e rij wil zitte
driesvancauter
@selten dus met deze verf krijg je al een beter resultaat dan degene die ik wou gebruiken
inter844-s
Goed schuren , afnemen met wasbenzine , grondlaag erop , licht afschuren met een schuursponsje , vervolgens weer afnemen met wasbenzine, mag ook een andere ontvettings product zijn, en daarna in meerdere lagen het plaatwerk spuiten . doe je het goed heb je een mooi resultaat , ontvet je het plaatwerk niet goed kun je zo weer, succes ermee 😉
Boemrang
Enne, hier zijn al zoveel topic's over geweest, ga eens op onderzoek uit..
En daar bij, als je nog nooit hebt gespoten, verf wel te verstaan zal het zeer lastig zijn om het te doen....
driesvancauter
Zou het makkelijker zijn met spuitbussen
selten
@driesvancauter
Dat zeg ik niet. Ik geef alleen aan dat je beter 2 componenten lak kunt gebruiken.
1046
Koop lekker een paar spuitbussen, das ideaal, en makkelijk, succes
Boemrang
Quote @driesvancauter:
zou het makkelijker zijn met spuitbussen

Je kunt nog altijd de roller nemen, heeft bijna het zelfde effect....
driesvancauter
Als ik dit heb gespoten met spuitbussen moet ik dan nog een beschermlaag er op zetten
Boemrang
Quote @driesvancauter:
als ik dit heb gespoten met spuitbussen moet ik dan nog een beschermlaag er op zetten

Snap jij het nou echt niet, diep triest gewoon...
Met spuitbussen krijg je geen strak werk, wordt gewoon barger....
Spuiten met spuitpistool....
mc-cormick-ihc
Quote @Boemrang:
wordt gewoon barger....

wat voor spul???
valmet 605
Kwasten.... eerst in de koolteer zetten en dan
oohhh nee ik mag dries niet meer plagen
heimans
Breng gewoon al het kappenwerk naar de autospuiter, ben je zeker dat het goed is. Kost wel wat, dat dan weer wel.
Kwestie van prioriteiten stellen. Ik wist het wel...
Boemrang
Quote @heimans:
Kwestie van prioriteiten stellen. Ik wist het wel...

+1 😃
mc-cormick-ihc
@valmet 605 mag je bij de ntto iemand diskwalificeren op niet origineel verfwerk eigenlijk??? t is tenslotte niet af fabriek en origineel... 😉
valmet 605
@mc-cormick-ihc als ik me er een keer heeel erg aan erger... hhmmm is wel een idee
mc-cormick-ihc
@valmet 605 wellicht zijn er verboden middelen toegepast wat de stroomlijn kan beinvloeden (of tegenwerken)
ik weet nog wel dat er een jaar of 5 geleden in erichem een 1086 voor de vermogenstester moest met verf op de stomp en dat werkte ook niet helemaal mee voor de beste man...
valmet 605
@mc-cormick-ihc gelukkig laat onze vermogenstester zich niet zomaar afschrikken.
Misschien volgend jaar een idee om de sporters te bekijken of ze de gaatjes van een golfbal acherop de spatborden gebruiken voor meer stroomlijn.
mc-cormick-ihc
@valmet 605 gelukkig voor mij had de persoon in kwestie meer dan 3minuten tijd nodig om de verf van z'n stomp te krijgen en zo schoof mijn trekker door naar de 3e plaats en dus kregen we toen een nk plekkie voor meerkerk... eerlijk verdiend...
valmet 605
@mc-cormick-ihc daar was nog meer als alleen dat praatje bij. Maar we moeten terug naar het onderwerp. @driesvancauter wil zn muizenfiets pimpen. hij wil de motorkap rose schilderen met een tandenborstel.
mc-cormick-ihc
@valmet 605 pleeborstel is beter. groter raakvlak
valmet 605
@mc-cormick-ihc die haren zijn toch veel te hard.
mc-cormick-ihc
@valmet 605 t werkt aardig
valmet 605
@mc-cormick-ihc niks van te zien gebruikte of nieuwe pleeborstel. super voor elkaar!!!
mc-cormick-ihc
@valmet 605 ja wel een nieuwe anders krijg je zo'n mf tintje das ook niet wat
deutzpower36
@Boemrang Ik kan met spuitbussen anders spuitwerk afleveren waar menig autospuiter moeite mee heeft.
Dat spuitbussen niet functioneel zijn okee, maar ze kunt er wel mega strak werk mee maken. Zelfs met action's spuitbusjes kan ik lak zo straks als een spiegel krijgen.

Voorkeur heeft toch spuiten met de compressor, is ook nog eens behoorlijk goedkoop. Maar vergeet geen vochtafscheider te monteren.

Wat bij de meeste mensen fout gaat is de voorbewerking. Je moet heel erg fijn gaan schuren. Daarna na de grondlaag/spuitplamuur of na de eerste laag nog eens heel fijn opschuren, 2000+ waterproof.
Ook werken veel mensen niet in een stofvrije ruimte.
valmet 605
@mc-cormick-ihc dat wil jij niet.
Boemrang
Quote @deutzpower36:
Voorkeur heeft toch spuiten met de compressor,

Inderdaad, hier maak je het mooiste werk mee, ook stofvrij werken, en de spuit cabine verwarmen geniet de voorkeur.
Overigs, ik heb hier dan ook veel mee gewerkt, heb al veel machines, tractoren, aanhangers en noem maar op gespoten, dus ik weet er toch vrij veel vanaf..... 😉
erik9831
@Boemrang

Ook zelfbouw gemaakt ?
Boemrang
Quote @erik9831:
Ook zelfbouw gemaakt ?

Ik neem aan dat je de spuitcabine bedoeld???
Dit was een een oude werkplaats, konden we mooi verwarmen, voldoende licht aan wezig en lucht met condens vanger er tussen, daar kon je mooi in werken...
timotje112
@deutzpower36 wat is stofvrij voor jouw een ruimte die afgesloten is en waar een bovendruk heerst en de lucht wordt gefilterd is niet voor iedereen een optie
deutzpower36
Quote @timotje112:
zuiniger met verf. spuitbussen is een optie maar is niet zo kras bestendig geringe laag dikte je kan ook 2k blanke lak in spuit bussen krijgen is wel mee te spuiten is enige tijd

Gewoon in je schuur een tent/hokje maken van zeil/plastic. Liefst nog afzuiging erin maken. Dit is voor de meeste hobby'iste al prima.
Landini 6500
Als het super glad moet worden,dan eerst de grondverf
glad schuren 2 keer lak verf goed verdunnen !!!!!
Fendt__power
@1046 ik zou de verfroller pakken hahahaha 😛
jd4020slepper
Gewoon proberen zorg er voor dat de ondergrond goed strak en glad is en de meng verhouding van de verf moet goed zijn en de lucht druk moet goed zijn,ook moet het te spuiten materiaal op een goeie temperatuur zijn, het spuiten stelt dan niet zo veel voor
driesvancauter
Weet iemand welke grijze kleur er het dichts bij licht bij histoparts wand ze hebben 4 verschillende grijze kleuren
Wimsumar
Beste Driesvan Cauter: Op de M.F.-site staan de kleuromschrijvingen:

annatefka.com/mf_historie/tef_onder9.htm/

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
44
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
5