Goh, wie waren hier toen ook alweer die betwetertjes die beweerde dat Deere niet samenwerkte met Hitachi maar gewoon inkopen deed bij die fabrikant, de 3 lociaties die beide fabrikanten samen hebben zeggen genoeg lijkt mij, evenals deze links:
Deere-Hitachi Construction Machinery Corp.:
goo.gl/maps/VfhZU/
dhkernersville.com/HomePage/index.htm/
Deere Hitachi:
Onvindtbaar op Google maps.
Deere-Hitachi Specialty Products (DHSP):
goo.gl/maps/dybgf/
Bron:
Deere-Hitachi Construction Machinery Corp. - Deere-Hitachi Specialty Products (DHSP) — Langley - D
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
oeh.. pijnlijk!
Zwart gat?
Tja, bij Peugot en Citroen is bij vele al enkel de buitenkant en het logo anders. een bepaalde maat bussen van Renault, Opel, Citroen en zo zijn erm ischien nogp wel meer zijn precies hetzelfde op het logo en misschien bij enkel een andere motor na.
Peugot koopt volgensmij ook bussen in bij Volkswagen. Volkswagen en Audi behoren al tot 1 bedrijf.
Mercedes en BMW... Daar weet ik niet veel over, maar zullen vast wel bijna de enige zijn die misschien nog alleen werken.
Nou, dan weet je wat je vanavond uit kan zoeken. Ik lees morgen je nieuwe topic wel.
De Nieuwe Mercedes bestelwagen is een Renault kangoo waar een ander logo opstaat. De motoren 1.5 dci in de A klasse is een Renault motor ...
Schande !!!!! want nu word Mercedes in samenspraak gebracht met Lada, was de reactie in Duitsland. Want renault bezit namelijk Lada
Het is trouwens Renault, Opel en Nissan die samen een bestelwagen hebben. Citroën en Peugeot werkte samen met Fiat voor hun bestelwagen. Voor de C1 werkte ze bij PSA samen met Toyota voor de Aygo. Mercedes werkt ook samen met Smart ... Er is momenteel ook een Smart in ontwikkeling met Renault. BMW werkt samen met mini en heeft de rechten op de naam Rolls-Royce
Opel hun combo is een Fiat Doblo
Nog extra samenwerkingen nodig ?
Ah, in de Renault Laguna II zaten onderdelen die ook gebruikt werden bij de PSA groep
@walker1 ik heb hem nu al het antwoord gegeven net
Dacia
En GM (Opel) en Renault/Nix an hebben 2 gezamenlijke types: de Viavaro/Primastar/Traffic en Movano/NV400/Master
Benz heeft ook nog de Sprinter in het programma, welke we ook als Volkswagen Crafter kennen...
Oke, dacht ze wel eens mnet een Citroen logo er op te hebben gezien., mkaar kende de busjes van Citroen ook in andere vormen.
Ik wist wel dat Peugot sowieo een kleine auto samen met Citroen heeft, en misschien nog wel opel ook maar dat durfi k niet zeker te zeggen.
Kan niet zeggen dat ik de Renault bestelwagens mooi vindt, vooral die met verhoogde kap(verhoogd dak) zijn lelijke gedrogten, die van Mercedes loopt de kap mooi over, volkswagen ook volgensmij, maar die van Renault heb ik wel eens gezien met die zelfde hobbel bij de bestuurders/voorste zit plaatsen en dan daar nog een kap op alsof ie er zo op is geplakt.
Die Fiat bestelbussen krijgen van mij ook niet de schoonheidsprijs, zelfde verhaal als Renault, maar dan misschien iets meer afgewerkt.
Achja, die plastic gevallen van tegenwoordig worden er vaak niet mooier op.
In de auto0ijndustrie dan, de trekkerindustrie gaat juist in vele gevallen de goede kant uit kwa design, al zijn de oudjes daar natuurlijk ook niet mis. De meeste dan...
Weer wat bijgeleerd! Nu ik de foto's bekijk op google zie ik het, was me nog niet eerder opgevallen dat de Chrafter en Sprinter gewoon dezelfde zijn.
Moet eerlijk zeggen dat ze daar wel goed hun best hebben gedaan om 2 mooie bussen met toch een net iets andere uitstraling te bouwen. Voorkanten met o.a. de lampen zijn anders, de gril... En dan ieder zen eigen logo natuurlijk.
Bij Opel en Renault is het (van buiten)slechts een vervangen gril/logo maar niks daaromheen.
Dat dacht ik ook al ja, aangezien zoals jij zegt BMW Mini's zou gaan bouwen met het Nederlandse VDL in Born.
Smart is Swatch Mercedes Art.
@walker1 Idd, de VDL-groep
vorige week eens de naam op google ingetypt van de persoon waar ik een Claas pers van over genomen heb een 2 maanden geleden. Is 1 van de adjunct directeurs van VDL ...
De dag na de bekendmaking ben ik voorbij de fabriek gereden en stond er al een gigantisch reclamepaneel in de voortuin met een mini op. Vroeg mij toen af wat doet die mini hier ... Doe je dan thuis de krant open en dan lees je over de samenwerking Is positief nieuws voor Nederlanders en Belgen die er daar werken.
@SJB533 Dacia is inderdaad ook een Renault product, waar ik sinds 2 maanden gebruik van maak in de vorm van een duster. Ik moet eerlijk bekennen, ik vind het een topwagen ieder zijn smaak uiteraard, maar ik heb niet meer nodig. Maar autovaz, eigenaar van Lada is eigendom van Renault. Maar het meest speciale is, ze verkopen Lada's in Rusland, die van Dacia afkomstig zijn. De Lada MCV
Ow, dat wist ik niet!
@GROENEDEERE
Daar geloof ik niet in.
Nee Robin, daar is Hitachi dan toch net iets te groot voor. Ze hebben een overeenkomst dat Deere geen kranen buiten noord amerika verkoopt, en Hitachi geen kranen binnen Noordamerika. Bosbouwmachines van Hitachi zijn van Deere volgens mij. Zie de websites hiervoor. Ik weet dat Deere ondertussen wel bezig is om in een ander werelddeel een complete lijn op te zetten... dit is natuurlijk niet zomaar klaar en zal nog wel even duren.
Behoorlijk oud nieuws dus allemaal
Zo blijf je elke dag leren, ook van zulke topics
autoweek.nl/nieuws/26692/…
Wees niet verbaasd dat binnen enkele jaren deere Hitachi of alleen deere op de markt verschijnt.
Wat voor nieuwe kleuren zal dit opleveren!!!!
Had m'n informatie hier vandaan:
Na lang wachten komen er dan toch eindelijk nieuwe kleuren op het land....
Nog effe wachten dan...
En zo moet het, gaat zeker goed komen...
Absoluut onzin. Het zal eerder andersom zijn.
Fout.
Verklaart u eens waarom t onzin is?
Zeg ten eerste nergens dat jd zelf grondverzet machines bouwd. Bosbouw daartegen maken ze wel zelf. Jd heeft een partnerschap met Hitachi en heeft de licentie om ze onder hun naam op de markt te zetten.
Hitachi zal ook niet verdwijnen. Maar wees niet verbaasd bij een overname
Hitachi is even wat groter op (mijn)bouwmachine gebied en hun prioriteit ligt ook daar. Dat is bij Deere (nog) niet het geval. Zij hebben in de crises van de jaren 80 grote klappen gehad en hebben toen alles op bouwmachine gebied teruggetrokken naar de noord amerikas.
Deere is zoals je ziet op bovenstaande foto al een tijdje bezig met verschillende chinese fabrikanten. De kans is groter dat deze de plas gaan overtsteken deze kant op alsdat er gele-Deere hitachi kranen verkocht gaan worden in NL. Sterker nog Hitachi heeft een sterke positie in NL met eigen fabrieken in Oosterhout en Amsterdam. Deze zullen echt niet omgetoverd gaan worden in Deere.
Ook onzin. Deere bouwt al jaren zelf shovels en bulldozers. Evenals crawler loaders, skidsteers en laadgraaf combinaties.
Zeg ten eerste nergens dat jd zelf grondverzet machines bouwd. Bosbouw daartegen maken ze wel zelf. Jd heeft een partnerschap met Hitachi en heeft de licentie om ze onder hun naam op de markt te zetten.
Hitachi zal ook niet verdwijnen. Maar wees niet verbaasd bij een overname
John Deere bouwt wel enkele soorten grondverzet machines zelf volgensmij, welke precies weet ik niet, maar heb dat ooit eens via de Deere site ontdekt denk. Zover ik hier op TF heb gehoord komen de bulldozers van Liebherr, de zelfrijdende dumpers van Bell, over die laatste heb ik nog een vraag aan jou!
Weet jij waarom Bell ook in de lijst van wereldwijde productielocaties van Deere staat? Er staan wel meer locaties onder een andere naam in? maar de fabriek van Kuhn in Geldrop waar ook persen en maaiers etc. onder naam/kleur van JD de fabriek verlaten staat er niet in zover ik heb gezien. Dus je zou zeggen dat er wel iets meer aan de hand is als enkel afname van producten. Ook Liebherr ben ik niet tegen gekomen.
Zou dit dan ook zoiets als die samenwerking tussen JD en Hitachi zijn?
Bell is eigendom Deere. De anderen niet.
Liebherr bouwt dozers voor Deere en Deere bouwt dozers voor Liebherr. zo hebben ze samen een mooie productlijn.
Ook onzin. Deere bouwt al jaren zelf shovels en bulldozers. Evenals crawler loaders, skidsteers en laadgraaf combinaties.
Dat had ik uit o.a. de Deere site al vernomen ja. Ze kopen ook echt machines in bij Liebherr en Bell.
Die laatste is bij mij nog het een en ander niet helemaal duidelijk over zoals je in de reactie aan GroeneDeere kan zien.
Zou Deere dan ook aandelen hebben in Bell? Omdat Bell wel in de lijst staat van wereldwijde Deere locaties en bijv. Liebherr en die andere merken als Kuhn bijv. niet? Bell is niet de enige trouwens, staan wel meer andere namen in die lijst. Kemper en Sabo is me duidelijk. Sabo is van Deere en Kemper zijn ze zover ik heir ooit heb gelezen groot aandeelhouder in. Maar wat doen merken/bedrijven als Bell in die lijst?
zie hierboven.
Bell is eigendom Deere. De anderen niet.
Liebherr bouwt dozers voor Deere en Deere bouwt dozers voor Liebherr. zo hebben ze samen een mooie productlijn.
Ah oke, weer wat bijgeleerd! Dank u! Toch een intressant topic zo!
Vindt het wel mooi, hoe zo'n grote fabrikanten elkaar toch even mooi helpen.
Die fabrieken waar dit topic in eerste instantie over ging, zijn van Deere en Hitachi samen toch? Niet de een van Deere, de ander Hitachi, maar ze hebben die samen gebouwd toch? Zoiets las ik in de beschrijving van het bedrijf, de bedrijfsgeschiedenis op die bijgevoegde site van die fabriek met die rupsgraafmachines.
Vindt de bouwmachines van beide merken heel mooi, de kwaliteit is ook niet mis denk. de Japanners (of komt Hitachi niet uit Japan? heb ook ooit iets over een fabrikant gehoord dat ik dacht dat die uit Japan kwam maar uit Duitsland bleek te komen, dus excuses als ik het fout heb) bouwen tegenwoordig ook zeker wel kwalitatief goed spul. Amerikaans is ook zeer degelijk spul volgensmij.
Edit:
Wat betreft Bell: Wist niet dat Bell van Deere is. Is dat al lang?
Vandaar komen die zelfrijdende dumpers dus van Bell. Komen er nog meer producten van Bell? Ben niet zo bekend wat betreft de bouwmachines van Deere, waar ze allemaal vandaan komen, welke uit Deere's eigen fabrieken, welke uit andere fabrieken etc.
Wist wel dat Liebherr ook Bulldozers voor Deere bouwde maar niet dat het andersom ook het geval was. Weer wat bijgeleerd. Toch wel intressant, dit topic!
Zo leer je nog wat van een doodgewone lijst van John Deere vestigingen in Nederland, zie bron ( deere.nl/wps/dcom/…? ).
Bij John Deere Nederland staat trouwens wel een mooie foto uit de John Deere fabriek in Horst. Een lange moderne assemblagelijn.
Maaiers uit Geldrop? Zou Google eens gebruiken, waarvoor het bedoeld is...
Maaiers uit Geldrop? Zou Google eens gebruiken, waarvoor het bedoeld is...
Sorry, enkel persen, das waar. Foutje!
De fabriek aan de overkant daar, is die nog van Kverneland of is die ook van Kuhn? Op de street view foto's staat op die foto's vanaf de kant van Kuhn gemaakt een bord met receptie Kverneland met rechtsonder Kuhn, en staan er o.a. harken, maaiers etc. Op die aan de kant van die fabriek gemaakt lijkt Kuhn met zwart weggestreept te zijn maar staat Kverneland er nog wel. Terwijl die foto's van die kant toch ouder zijn als die vanaf de andere kant genomen lijkt mij. Aangezien daar de grote Persen fabriek nog van Kverneland is, maar opde andere foto's al van Kuhn.
Zijn beide fabrieken nog in werking/van Kuhn nu?