Video: Transportbedrijven zijn trekkers beu
Transportbedrijven willen dat trekkers, die door loonbedrijven ingezet worden bij transportklussen, aan dezelfde strenge regels moeten voldoen als vrachtwagens.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
tractorfan.nl/topic/6799/…
Ik vind je een beste gozer, maar rooierood heeft toch echt een punt.
Die transportondernemer in het filmpje zegt een aantal dingen die nergens op slaan. Jongens van 16 jaar op de trekker, spullen die groter en zwaarder zijn als een vrachtwagen. Niet alle loonwerkers zijn jongens van 16 jaar. Spullen zijn groter en zwaarder als vrachtwagens, die man zet zich eigen te kijk.
Ze hebben geen zij bescherming, geen camera's, geen juiste spiegels.
Zij bescherming is in het buitenland wel verplicht, lijkt me een goed idee dat ze in Nederland ook in worden gevoerd, net als een bumper, lucht remmen, en een verplichte RDW keuring, net als trekkers, als ze op de markt worden gebracht.
Daarnaast heeft een trekker amper een dode hoek, rijd het minder hard, en kan het veel beter op onverharde grond rijden, oftewel vaak is het een meer geschikt voertuig.
En dat loonwerkers geen papieren hoeven te halen om te werken op een bouwplaats is onzin, VCA certificering is meestal verplicht, net als een periodieke VCA keuring van al het materiaal. Meeste werknemers van loon bedrijven halen ook netjes een BHV diploma. En een trekker moet gewoon netjes WA verzekerd zijn.
Dat rode diesel alleen voor de landbouw hoort te gelden, dat ben ik wel met je eens. Verder zie ik niet in wat voor oneerlijke concurrentie er is.
in België kan je met trekkerrijbewijs tot 20 ton rijden onder de achttien en daarboven mag je 44 ton. goede oplossing.
en de snelheid van zo een trekker = max 45km/u
alles er boven is eigenlijk vrachtwagen, maar dat zijn verouderde wetten, dus niemand kijkt er nocg naar.
als je ziet hoe hard trekkers tegenwoordig rijden. laatst nog achter een fendt 820 met dumper gereden, dat ding ging 55km/u
onverantwoord voor zo een combi, wat als die es alles moet dichtgooien.
en uiteindelijk blijf je voor lange afstand toch afhankelijk van vrachtwagens.
of je moet alles met trekkers en boten/treinen gaan regelen, maar dan zijn we nog verder van huis.
en die ene kipper in beeld was wel asociaal vol
Of overal trekkers rijden, en mogen rijden, nee meestal moeten ze binnen door. En als er een trekker voor je rijdt met 40 of 50 km/h, nou en, hou je gemak.
sorry grapje
en hier zijn er echt enkele volhouwers hoor, iedereen ziet het zwart of wit, maar grijs kan niet. er moet toch ook een oplossing tussenin zijn
en zo een dumper zie ik mezelf nog niet direct voorbijrijden op een gewone weg of in een dorp, veels te traag tege 40 hoor. ik kan mn gemak nie houwe, word ik chagrijnig van, behalve alsk zelf op die trekker zit. dan is het lache met die achter je blijve en herhaaldelijk pogen voorbij te steken.
tractorfan.nl/picture/314806/
tractorfan.nl/picture/299635/
En dan zitten er bij die onderste foto ook nog eens vrachtwagen banden om.. wie is hier nou gek
wat nog? distributie? koelwagens? vuilniswagens?
ps: die schuitemaker is echt voor transport, die komt het land niet op. en dat is niet om 10 km van huis mee te rije hoor.
jongen, jongen, dan loopt het echt de spuigaten uit.
Zij bescherming is in het buitenland wel verplicht, lijkt me een goed idee dat ze in Nederland ook in worden gevoerd, net als een bumper, lucht remmen, en een verplichte RDW keuring, net als trekkers, als ze op de markt worden gebracht.
Daarnaast heeft een trekker amper een dode hoek, rijd het minder hard, en kan het veel beter op onverharde grond rijden, oftewel vaak is het een meer geschikt voertuig.
En dat loonwerkers geen papieren hoeven te halen om te werken op een bouwplaats is onzin, VCA certificering is meestal verplicht, net als een periodieke VCA keuring van al het materiaal. Meeste werknemers van loon bedrijven halen ook netjes een BHV diploma. En een trekker moet gewoon netjes WA verzekerd zijn.
Dat rode diesel alleen voor de landbouw hoort te gelden, dat ben ik wel met je eens. Verder zie ik niet in wat voor oneerlijke concurrentie er is.
tractorfan.nl/picture/314806/
tractorfan.nl/picture/299635/
En dan zitten er bij die onderste foto ook nog eens vrachtwagen banden om.. wie is hier nou gek
Regels van die truckers zijn overdreven, en die voor trekkers schieten te kort. Schuif dat niet op ons af maar de wetgever.
hij verteld me wel eens over vrachtwagens en trekkers met dumpers die bij hem komen te laden. en elke keer zijn het de vrachtwagens die een zandbaand vernielen, of zijn het de vrachtwagens die weer naast een rijplaat gaan zitten kloten.
de transportbranche kan dan wel zeggen dat ze meer diploma's hebben en moeten hebben. maar gezond verstand daar ontbreekt het ze nog weleens aan.
daarnaast is een trekker in de meeste gevallen veel geschikter om grond te rijden bij bouwplaatsen, om de simpele reden dat een vrachtwagen te kleine wielen heeft en een te groot gewicht..
Maar wat vindt je van dit soort combinatie`s tractorfan.nl/picture/243827/( bedrijfsnaam is toeval) op smalle binnen wegen, 60km wegen en in de stad tegen over een zelfde type vrachtwagen.
maar in belgie heb je ook een vrachtwagenrijbewijs nodig om met een grond dumper te mogen rijden hier zijn ze zelf van plan tachograven in de trekkers te verplichten die sneller dan 45 gaan
@ freekhartog, hou zelf je waffel als je geen beter argumenten weet.
maar voor de rest ? een trekker kan net zo goed soms zelfs beter remmen dan een vrachtwagen (tussen de apk word er van alles gedaan) een vrachtwagen chauffeur is ook niet heilig ! voor trekkers/dumpers zouden ze van mij meer moeten controleren op afvallende lading dus kleppen er op.
en dat het zo gevaarlijk is dat die jongens van 16 jaar (moet je wel een aardig gekke baas hebben die je er mee weg stuurd of je moet goed kunnen rijden) dan zouden er (super)veel ongelukken gebeuren met trekkers dat is niet het geval. Perjaar gaan en meer dan het dubbele mensen dood aan brommer...
@jumpforjoy
Hou het leuk, rustig aan, denk om je hart !
Op mijn broers werk, waar ik soms ook wel eens bij spring, hebben ze 3 veenhuis kippers met afdek platen, die worden gebruikt voor bagger transport, maar ook voor grond transport. Ze vullen de gaten op met werk in de bouw. Vaak is dat werk waar geen vrachtwagen bij kan komen. Of het is korte afstand transport.
En om ff in te haken op Johnd-ts zijn verhaal. Als je een chauffeurs diploma hebt, dat is allemaal leuk en wel, sommige jongens van 16, die van een boerderij af komen, hebben vaak genoeg ervaring, die rijden vanaf hun 10de met de trekker. Hoeveel 8x8's ik er al niet uit heb getrokken op. 1 keer lag er een 5 assers op zijn kop in de sloot, echt letterlijk op zijn kop, wilde zijn assen inspecteren ofzo . Niet alle beroeps chauffeurs zijn hun naam waardig.
Ken je dat ff weghalen. Dat geouwehoer zegt meer over jou dan over hem.
en die vracht die je net achter die NH zag gaat ook weer nergens over.. wat mij betreft op de dumpers ook gewoon kleppen erop en klaar.
Dat heb ik nu al 30x gelezen.
is er een keer een interesante dissusie gaan ze dr telkens het zelfde neer typen.. zucht
Of zallen ze dan weer een discussie krijgen wie het sterkste paard heeft! En de een rijd op bix en de ander op hooi:p
Een trekker kan bij een loonbedrijf eerder uit, dan bij een transport bedrijf. Een trekker word bij een loonbedrijf meestal een deel voor agrarisch werk ingezet, en een deel voor grondverzet.