Hallo,
Ik had al een hele tijd terug een topic gestart over de remmen van mijn international. Ondertussen hebben we aan beide kanten de remmen losgehad. Nieuwe O ringen om de zuiger gedaan en de remschijven vervangen, en aan 1 kant de zuiger / tussenplaat / eindplaat vervangen aangezien deze ingevreten waren doordat de remschijf op was..
Alles in elkaar gezet.. Ontlucht etc. Werkte allemaal weer prima! Alleen ik merkte dat de trekker vrij snel stil stond.. Dus heb ik de trekker op de krik gezet. En het wiel proberen te draaien.. Nou ik ben 15 jaar maar ik moet er bijna aan hangen om het wiel rond te krijgen.
We hebben de zuiger en rubbers in de pompcilinder (Bij de pendalen) al vervangen maar ook dat mocht niet helpen.. Heb ookal vacuüm gezet op de ontluchtingsbout (Op de trompet) er kwam een beetje olie uit maar het hielp niks..
Wie heeft er een idee hoe ik de remmen vrij krijg? Of zal het probleem helemaal niet de remmen zijn ?
Het is wel een Agriomatic S bak!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Nee @brauheist die fout heb ik deze keer niet gemaakt haha
Dan is het een mechanisch probleem in je remmen
Heb je de terugstelbouten ook vervangen en netjes met 15Nm vast gedraaid. Anders kun je die krom gebogen hebben tijdens het monteren, en dan gaat de zuiger niet goed terug.
@mc-cormick-ihc Nou ik heb bij een andere trekker gevoeld en daar gaat het toch 10 x makkelijker.
@ROBERTIHC Hoogst wss Hytran. Als ik de olie eruit gooi moet het dan makkelijker gaan?
Als er geen gaten in de remzuiger zitten. Dan heb je franse remmen die origineel op DOT werkten en later vaak omgebouwd werden naar minerale olie.
Hier enkele foto's:
Dat is inderdaad een franse uitvoering met duitse remzuigers.
Ik ze wel eens gevuld met ATF olie, dat blijft altijd dun.
Maar dat was bij trekkers die heel zwaar intrapten om te remmen. Maar het niet goed terugkomen van de zuiger zal waarschijnlijk meer met de O-ringen te maken hebben. Heeft de trekker wel 8mm remleidingen?
De buitendiameter moet 8 mm zijn. Als ze met DOT remmen zijn de leidingen 5 of 6 mm buitenwerks.
Dan zou ik het remsysteem vullen met ATF, dat stroomt makkelijker terug door de nauwe leiding dan de hy-tran olie.
Anders moet je de leidingen allemaal vervangen, en dat is niet makkelijk.
Maar ik denk dat de O-ringen bij jouw te zwaar lopen in de behuizing of de zuiger kantelt teveel. Wij hadden ooit een omgebouwde 844SB en die had in de winter ook altijd problemen totdat ik er ATF in deed. Wel hadden ze daar dikkere leidingen op gemaakt.
Daar heb ik de desbetreffende kant ook los gehad en die remschijf was ook spiegelglad.
Hier heb ik ook de remschijven plus O-ringen vervangen en ontlucht.
Daarna test rit gemaakt maar nog steeds het zelfde probleem.
Toen heb ik in het vloeistof potje citroên olie gegegooid en op de stiftjes in het rem bekrachtegingshuis kruip olie gespoten en daarna gewoon veel de rem gebruikt en ik ben nu van het probleem af.
Hopelijk heb je er iets aan.