Er komt toch steeds duidelijkheid over kenteken en snelheidsbeperking voor trekkers;
De Tweede Kamer gaat in het algemeen overleg Wegverkeer en Verkeersveiligheid op 12 februari praten over kentekening en snelheidsbeperkingen voor landbouwtrekkers. Dat meldt Fedecom.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
waarschijnlijk veel
Denk t ook. want dat geeft o zo veel ellende... (Denken ze dan)
maar zolang er niet teveel kosten aan zitten is het toch geen probleem??
alleen boven de 25 km?? er zijn genoeg trekkers waarvan in het boek je staat 25 en een stuk harder rijden
Rechtstreeks ook wel. Laat ze maar TÜV invoeren
de kentekenplicht heeft niets met veiligheid te maken,
Waarom?
Nu kan je met een trekker eigenlijk alle verkeersovertredingen maken die je maar wilt. Ze kunnen je alleen bekeuren als ze je staande houden. Als straks trekkers een kenteken hebben en de chauffeurs een rijbewijs wat bij ernstige overtredingen ook in beslag genomen kan worden, ga je bij oranje misschien toch maar remmen ipv van plankgas door te jagen.
Niet? Zou de reacties boven je eens lezen
Tja, deels is het wel zo dat de gewone boer nu ook allerlei regels opgelegd krijgt die er gekomen zijn doordat de trekkers steeds meer voor grondverzet en ander transport werk werden ingezet. Maar ik denk dat de gemiddelde boer wel meer als 10 km per jaar met zijn trekker op de weg rijd, en ook de boeren trekkers zijn steeds groter, zwaarder en sneller. Als je echt alle grond bij het bedrijf hebt liggen en je helemaal niet op de openbare weg komt, dan heb je ook geen kenteken nodig, je mag nu ook gewoon met een auto zonder kenteken, apk, etc op je eigen land rond rijden.
en dan moet je op eens een hele poos op de weg en dan zit je weer te sukkelen
Heb een verrassing voor je: je mag officieel niet eens harder dan 25 kmh!
oeps de 305 rijd 53 kmph
“Trekkerkenteken kan 1.500 euro kosten” | LandbouwMechanisatie
www.mechaman.nl is dit veel of weinig
ja en de portomonee van de boer kleiner die van de regering dikker
dan laat je toch 1 trekker keuren en doe je daar het transportwerk mee, en voor onderhoud doe je een beroep op de haal en brengservice van je dealer, problem solved
is de gekeurde trekker kapot en dan zit je weer
zo dacht ik ook
de poromonee van de regering weer iest dikker
Als de grens blijft zoals ze hem nu willen, laat je je andere trekkers toch begrensen op 25 km, heb je daar niks geen gedoe mee
Waarschijnlijk speelt jouw emotie direct op bij het zien van de titel van het topic en is de reactie, waarin je jouw mening eens even duidelijk verteld, al half af voordat je de tekst gelezen heb
@walker bij veel overtredingen kunnen ze je alleen bekeuren als ze je op heterdaad betrappen, lading niet (goed) afgedekt, kapotte verlichting, verkeerde positie op de weg. Verder moet je je identificeren als je staande wordt gehouden.
En over dat oranje licht, je moet remmen indien het rederijkegelwijs mogelijk is.
Als je dat doet.. ben je niet rijbewijs waardig...
Zouden er echt veel zijn die dat doen?!
Dat er gewoon bijna iedereen die een tractor heeft....
Dus is alles opgelost....
Maar snelheidsovertredingen en door rood licht rijden kunnen met een flitser gewoon op kenteken bekeurd worden.
En wat denk je bv van doorrijden na een ongeval? Nu weten getuigen vaak niks meer te vertellen dan: "het was een groene trekker" en als oom agent geluk heeft kunnen ze nog een merk noemen.
Maar goed, diegene die echt kwaad willen, rijden toch wel met een vals kenteken, dus dat een kenteken op zich de verkeersveiligheid vergroot zal wel meevallen, dan zie ik echt veel meer heil in een apk keuring en een echt rijbewijs.
Dat heeft 0,0 met het kenteken te maken. voertuigen die langzamer dan 25 gaan moeten de verlichting en dergelijken ook gewoon voor menaar hebben en daar kan ook gewoon op gecontroleerd worden zoals ze nu met al het landbouw verkeer doen.
Allemaal mooi spul....
Waar wil je op uit, de regels komen er toch...
Maar waar ik op doel is dat ik vind dat het onzin is dat onze shovel bijvoorbeeld die vrijwel nooit op de weg komt ook gekeurt moet worden, daarom is mijn menig tot 25 km geen kenteken.
Het klinkt raar maar de verhoging van de maximale snelheid voor tractoren bevorderd de verkeersveiligheid omdat het snelheidsverschil kleiner en is beter voor de doorstroming.
En dan geen verlichting er op? Onverantwoord, en dan wil je ook nog een keuring terwijl jullie je al niet aan de regels houden die er nu zijn.
Juist, als ze een trekker van ruim een ton kopen hoor je ze niet over geld zeuren, maar als ze paar tientjes of paar honderd euro kwijt zijn voor een apk (die evengoed ook voor je eigen veiligheid is) doen ze net alsof ze failliet gaan.
Maar ik verwacht als je dan iets signaleert dat het dan ook daad werkelijk eerder gemaakt wordt....
daar geef ik je zeer zeker gelijk in, helaas heb ik het zeggenschap nog niet thuis en zal mijn vader daar over gaan. naar mijn mening hoort er gewoon verlichting op te zitten, en verder geen gezeik.
@walker1 precies, en ga er maar niet vanuit dat je in Duitsland voor die Tüv keuring met 2 tientjes per voertuig per jaar of half jaar (afhankelijk van de snelheid en het vermogen volgensmij) klaar bent.
door een keuring verklein je die kans wel. veelal worden bijvoorbeelt versleten stuurkogels en ball-joints en zulk soort dingen bij APK keuringen vastgesteld bij auto's. het zal maar niet opgemerkt worden....
Het klinkt raar maar de verhoging van de maximale snelheid voor tractoren bevorderd de verkeersveiligheid omdat het snelheidsverschil kleiner en is beter voor de doorstroming.
Met een verhoging van de max. snelheid ben ik het ook zeker eens, zoiets verminderd irritatie bij overig verkeer en voorkomt ook gevaarlijke inhaalacties.
Wat apk betreft, dat blijft een momentopname en natuurlijk kan er een week na de keuring alsnog iets kapot gaan, maar ik ken zat boeren die nu helemaal nergens naar kijken, bij een apk zijn ze in ieder geval verplicht de boel 1x per jaar in orde te laten maken.
Tipje: laat dat doen
, een ongeluk door technisch falen kan een zelfs een week nadat die apk is goedgekeurd.
Dan weet ik niet wat voor dorpssmid jullie hebben. Als de beremming al aardig minder wordt, zullen ze vast wel attenderen!
Zo werkt het bij de auto apk ook, als bepaalde onderdelen nog wel voldoen, maar het er naar uit ziet dat ze de volgende apk niet halen, geeft de keurmeester dat als opmerking aan op het keuringsrapport. Banden moeten bv minimaal 1,6 mm profiel hebben, als het tussen de 1,6 en 2,0 is, zijn ze wel wel goedgekeurd, maar staat er wel een opmerking op het keuringsrapport.
Crunch crunch crunch
Je krijgt geheid reacties, ook al denk je soms, wat moet ik hier mee, maar de meeste zit zeker zeer veel waarheid in....
@SJB533
Nee ik ben realistisch, want de kans op technisch falen is nooit 0% en de apk blijft een moment opname en veel dingen komen wanneer je het juist niet verwacht.
Wat te denken van die halve zolen, die niet weten hoe werklampen uit gaan?
Mooi man, laat je het van te voren weten? dan ga ik lekker met een pot bier voor de tv zitten en lachen.
dat wel maar dan hebben ze natuurlijk het goede onderdeel niet en dan kun je weer een poosje wachten
Hier komen ze ook vaak over de weg in het donker, alles wat maar aan verlichting branden kan aan op de weg. Is blijkbaar stoer.
En dat zijn nou van die halve zolen die denken dat alles aan mag en moet....
Denken alleen aan hun zelf....
En de mede weg gebruiker moet maar de berm in vluchten...
En dan nog een open pijp er op, flink wat zwarte rook er bij, wie doet je wat.....