Goedendag allen.
Ben helemaal nieuw hier, dus hoop dat ik op de juiste plaats post.
We hebben een JD 820 gekocht bij een veiling.
Bij het starten ontdekt dat hydraulische olie er uit spoot. Leiding is gerepareerd en lekt niet meer.
Weer gestart en motor loopt goed.
Versnellingen werken ook... behalve achteruit.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Groet, Jeroen.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 820 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar op positie II is tractor niet te verplaatsen en op R kan ik hem gewoon naar achter/voren duwen.
Deze standen zijn gebaseerd op een plaatje gevonden op internet.
I 1-5 4-8
II R 2-6 3-7
Kan het er aan liggen dat de motor gelopen heeft zonder hydrauliekolie?
Zo kortdurend als dat was als je omschreef heeft dat geen schade veroorzaakt.
Ik denk dat je nog niet door hebt dat de "achteruit" met de (linker) groepenpook ingeschakeld wordt.
De rechterpook heeft versnelling 1 tot en met 4 (ook achteruit! )
Blz: 15 van onderstaande handleiding:
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/John_Deere_820.pdf[/…]
Schakelpatroon Linkerpook:
Parkeren + Groep 1
-------- vrij --------
Groep 2 + achteruit.
Rechterpook:
1(5) + 4(8)
-----vrij----
2(6) + 3(7)
Nog wat motorgegevens (klepspeling, verstuiverdruk, smeerolievoorschrift e.d.)
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]
Maar het valt mij op dat als links in groep 1 staat en met rechts naar 3 wordt geschakeld de linkerpook meegenomen wordt naar achter. Dan zou de bak dus weer in zijn vrij komen te staan.
De linkerpook heeft wel iets speling op en neer maar dat is een mm of 3, 4.
even je schakeldeksel er af pakken. Kun je zo zien wat er aan de hand is. en of je de versnellingen wel handmatig kunt schakelen. mischien is het schakelijzertje wel afgebroken.
wel apart dat hij meegaat.
Alleen naar positie voor achteruit gaat mechanisme maar een heel klein stukje.
Wie o wie heeft een oplossing/idee?
JD komt bij een betoncentrale vandaan waar alles geveild werd.
Het is al een wondertje dat de sleutel erbij gevonden is
Hebben intussen een werkplaatshandboek besteld, dus binnenkort hebben we alle info om de versnellingsbak te kunnen reviseren.
Ziet er naar uit dat, na het openhalen van de versnellingsbak, er een beun de haas bezig is geweest om de JD maar in beweging te houden ten koste van de achteruit.
Dus hopelijk binnenkort een positieve update.