Stilvallen bij warme moter

Heb een bertolini 2cilinder diesel, die moeizaam start en veel rook produceerd, eens de moter warm staat begint deze te stotteren en wil stilvallen alsof hij geen brandstof meer krijgt. doch de filter en tank zijn proper. heeft iemand tips om mij verder te helpen???
en zou dit door vervuiling van de moter kunnen komen door met rode diesel te rijden (ps traktor is 33 jaar oud maar met weinig uren)

Deel dit topic

Reacties

newholland6640
Tank zuigt vacuum is het eerste wat in mij opkomt.
JohnDeere5720
Zoals @newholland6640 zegt, probeer eens de motor te laten lopen zonder de dop op de diesel tank.. kom je er zo achter 😄
newholland6640
@JohnDeere5720

Eerst gewoon laten lopen. Als ie begint te stotteren dop eraf.. Dan weet je het HELEMAAl zeker 😃
centurion
Deze test heb ik al gedaan, maar helaas zonder resultaat.
iemand ervaring met dieselreiniger in de tank te doen, ??
zou ook eens willen testen als hij begint te haperen om gewoon de luchtfilter af te nemen
kerstrunner
Gebruik je diesel 'extra'? Ook wel de zogenaamde EN 590 genoemd? De gewone stookolie is niet meer voldoende voor motoren
Jasperfendt
Hef men brommer ook last van 😞
MartinZaandam
De truc met de plastic colafles: maak even een tankje van een plastic cola fles. Maak in de dop twee exact ronde gaatje, iets kleiner dan je (nieuwe)brandstofslang. Vul de fles met schone gasolie en breng het ene slangetje aan op je brandstofpomp en de ander op de retour (zonder filters of extra elementen) Stop de 2 slangtjes met een beetje gewurm in de dop en hang nu de fles met Ty-raps boven je brandstofpomp en boor een 3mm gaat in de bodem, wat nu dus de bovenkant is. Als je nu de motor start (lucht zal er niet in zitten, want dat is allang via je slangetjes in de fles gekomen) en de motor loopt goed, weet je dat de ellende niet in de brandstofpomp zit, maar ergens in je tank, opvoerpomp, of filters.

Dit systeem wordt in de Duwvaart vaak toegepast, namelijk de ene schipper gooit het anker van de duwbakken eruit om af te meren, maar hij kijkt nooit of de ankerlier werkt. Bij verstopte filters of een vervuilde tank zou de volgende schipper (misschien ik wel) dus nooit de ankers van een 1000 kilo ongeveer eruit krijgen. Dit los je dan zo op. Er loopt wel iets diesel langs je slangetje weg, maar dat is een kleinigheid en met een poetsdoek op te ruimen. Doe dit dus nooit met een oude benzinemotor, want dan heb je een brandbom gemaakt
MartinZaandam
Ten eerste: als je in Nederland woont is Rode Diesel ten strengste verboden in tractoren, maar dit ter zijde. Rode Diesel heeft de zelfde samenstelling als Witte Diesel. Nu zullen er wel mensen schrijven dat zij weten dat het ook een andere samenstelling kan hebben, maar dat is met Pindakaas ook zo. Rode Diesel wordt gemaakt door aan Witte Diesel, één liter kleurstof aan toe te voegen, geschikt voor 300000 liter, dus 9 Tankwagens. Deze kleurstof vind je alleen terug, omdat het de diesel een kleurtje geeft, maar niet als product.
centurion
Allemaal bedankt voor de goeie raad, probleem is inmiddels opgelost!! althans dat hoop ik, heb net de kleppen geregeld op 0,4mm en half uurtje rondgereden de moter draaid veel lichter en ook de rookontwikkeling is minder.;

woon trouwens in belgie en hier is het wel toegestaan om met rode diesel te rijden, indien het voertuig enkel voor prive landbouwdoeleinden wordt gebruikt
was leuk kennis te maken met dit forum en nogmaals allemaal bedankt voor de tips
Wimsumar
Beste Centurion
Quote:
kleppen geregeld op 0,4mm

Dan was de klepspeling (van 1 of beide uitlaatkleppen) vrijwel nihil, waardoor met warme motor de klep niet dicht ging met als gevolg de verschijnselen die je in de topicopening noemt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0