Illustratie van:

John Deere 1630 - iemand met ervaring gezocht

Hallo,
ik heb een jd 1630 met atlas 512 kraan gekocht, vanwege die kraan hebben ze heel het hydrauliek systeem overhoop gegooid.
ik hoop dat er iemand in de buurt van sliedrecht woont die voor een kratje bier bij mij wilt uitleggen hoe het hoort te zitten, of een 1630 heeft waar ik bij kan kijken.
dit alles is omdat ze de hef afgekoppeld hebben en die functie gebruikt hebben om de schuif voor op de bedienen. en ik wil graag op de originele pomp weer een hydro aansluiting maken voor een kipper ed.

Mvg robbert kuipers

Foto:

Deel dit topic

Reacties

GROENEDEERE
Normaal hebben die kraantjes een eigen hydraulisch systeem die aangedreven wordt via de aftakas. Mocht dat niet t geval zijn Hoevelaken leidingen gaan er van de kraan gekoppeld aan de trekker
GROENEDEERE
Normaal hebben die kraantjes een eigen hydraulisch systeem die aangedreven wordt via de aftakas. Mocht dat niet t geval zijn Hoevelaken leidingen gaan er van de kraan gekoppeld aan de trekker
robbertk
@GROENEDEERE Klopt de kraan heeft 2 pompen op de aftakas. De schuif die voorop staat wordt bediend via de hendel van de hef Over de originele jd pomp. ik wil alleen ook nog extra hydrauliek functies op de originele pomp aansluiten. alleen heb heb ik nog niet door hoe het systeem werkt, aangezien de stuurbekrachtiging dacht ik ook via de zelfde pomp werkt moet ik wel opletten met er aan knoeien.

Motorkap is trouwens ook vaag. Tankdop zit perfect maar radiateurdop en uitlaat passen eigenlijk niet.
GROENEDEERE
De schuif werkt dus via de orginele pomp. En je wilt enkel een leiding hebben voor een kippertje erachter. Misschien een optie om aan de leiding van de schuif een T-stuk ertussen te bouwen waar je de leiding aan koppel voor de kipper. En gelijk een kogelkraan ertussen om de leiding naar de schuif te blokkeren. Dit lijkt me de makkelijkste en goedkoopste manier om t te doen
robbertk
@GROENEDEERE
dat is het wel ja. Maar aangezien de schuif bedient wordt op de hendel van de hef. Wil ik eigenlijk dat zo laten en dan op de originele manier een hydrauliek leiding naar achter leggen. En als ik dan weer hydrauliek achterop heb bouw ik daar weer een extra ventielen blok op. Voor kieper en miss een rotatortje op de knijpbak ofzo
Tom VB
Er wordt alleen gepraat over de hef-hydrauliek, schuif voorop. Waar zijn de originele hydrauliek ventielen van de 1630 dan gebleven ?
Zitten deze niet meer rechts onder de cab ?
a3vandiejen
@robbertk Bij gebr de Kuiper in noordeloos hebben ze een 512 op een major zitten, je kan ze altijd even bellen en eventueel langs gaan.
john deere 7810
@robbertk

weet je wel zeker dat je de hendel van de hef te pakken hebt voor de schuif? Kan me haast niet voorstellen dat ze het hefventiel hebben gebruikt voor de schuif 😉.

Meestal heeft een 30 serie kleine rechthoekige blokjes als stuurschuif voor de externe hydroliek. deze zitten aan de rechterkant onder de cabine net voor je achteras.
robbertk
@Tom VB @john deere 7810
Dat is het dus juist de originele hydrauliek naar achter is weg. En de hendel waar je normaal gesproken je hef mee bedient. Bedien je nu de schuif mee. Heflatten zijn der ook af
robbertk
@a3vandiejen bedankt voor de info. Kan ik daar misschien is kijken hoe het wisselen van bakjes werkt.
maar nu gaat het dus juist om het originele john deere stukje terug te bouwen
Tom VB
Als ik het goed heb.... Zit er na het overdrukventiel en het prioriteitsventiel (voor het sturen) een voeding voor je originele ventielenblok. Dit zou dan ergens rechts tegen de achterbrug aan moeten zitten. Maar zeker weten doe ik het niet. Als ik jou was ging ik eens kijken bij een andere 1630 of vergelijkbaar. Je kunt ook eens kijken op jdpc.deere.com daar staan onderdelen tekeningen en dan kun je er ook al aardig wijs uit worden meestal.
robbertk
@Tom VB zal daar is kijken of ik een nuttige tekening kan vinden.
dat was trouwens ook waar ik naar opzoek was. Iemand met een 1630 in de buurt
Tom VB
Hier op TF is vast ook wel iemand met een werkplaatshandboek van deze, of een vergelijkbare Deere.
john deere 7810
@Tom VB

het is meer de vraag hoe het er bij hem uitziet nu 😉 als hij een paar detailfoto's kan leveren komen we al een stuk verder
ronald73
Quote @Tom VB:
Zit er na het overdrukventiel en het prioriteitsventiel (voor het sturen) een voeding voor je originele ventielenblok.

Omdat @robbertk aangeeft dat de hendel voor de hef gebruikt wordt voor het schuifbord, denk ik dat de leiding van dat prioriteitsventiel direct op de hefdeksel zit geprikt, zonder het ventielenblok er tussen.
robbertk
@john deere 7810 das best lastig het subframe van de kraan en aangepaste cabine vloer verbergen een hoop
robbertk
@ronald73 weet ik niet hoe het zit met dat ventiel, maar ik heb stuurbekrachtiging mocht het uitmaken.

sorry ik moet leren lezen ik begrijp al hoe dat hoort te zitten denk ik.

verbeter me als ik het fout heb.
na de stuurbekrachtiging komt een splitsing naar de hydrauliek en de hef. Die dan beide evenveel recht hebben?
met betrekking op het sturen. Als ik het schuifbord bedien en ga sturen zou de schuif moeten stoppen?
ronald73
Juist, oliestroom naar het stuur heeft voorrang. Pas als het stuur geen olie meer nodig heeft komt die olie weer ter beschikking voor, op de eerste plaats, het ventielenblok. Olietoevoer voor de hefdeksel komt vervolgens van het ventielenblok af via een metalen leiding.
robbertk
@ronald73 oke dus dan eerst nog de hydrauliek aansluitingen en dan pas de hef. Dan moet ik is heel goed gaan zoeken voor dat ventielenblok mits die er nog is.
ronald73
Succes ermee. Als je foto wilt hebben van hoe het hoort te zitten, geef maar een seintje.
robbertk
@ronald73 als je daar een foto van kan maken met de locatie van het ventielenblok met waar de leidingen heen horen te gaan zou helemaal gewelidig zijn
ronald73
Okee, ik zal proberen er morgen werk van te maken.
JD3010
Quote @ronald73:
Olietoevoer voor de hefdeksel komt vervolgens van het ventielenblok af via een metalen leiding.

Bij mijn oudere JD's zit het toch iets anders. Onderaan de versnellingsbak zit een T-stuk. Die wordt van voren gevoed door de oliepomp en de achterkant gaat naar het ventielenblok. De olie die de bak ingaat, gaat met een inwendige leiding naar boven om de hef te voeden.

Aan de linkerkant van het hefdeksel zit bij sommige trekkers een nippel waar olie afgetapt kan worden voor een hulpcilinder of een cilinder aan het werktuig.
ronald73
Quote @JD3010:
De olie die de bak ingaat, gaat met een inwendige leiding naar boven om de hef te voeden.

Ja, je hebt gelijk (schaam). Ik denk dat ik in de war was met de retour van dat ventielenblok.
JD3010
@ronald73 Haha, geeft niet hoor, kan gebeuren. het retour gaar naar de hef toe, later ging die via een filter terug in de lage drukleiding van de hoofdpomp.
robbertk
Weer even omhoog halen voor het weekend.
Albert Peters
Ik heb deze zelf laten bouwen.De schuif werkt met het dubbel werkend ven tiet hef bediening zier net op . Wij maakten voor extra functie soms 3weg kraan er tussen
Albert Peters
Zoek contact met mij ik heb veel. van deze machines ge en verbouwd. Op John deere meerdere staan 9 van onze 512 op een rij 0653359853

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 1630 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
8