Westrenen....: Hoe gaat het verder?

Beste TF'ers,

Is hier al iemand bekend met wat er met de vestigingen en de inventaris, waarbij ik op de tractoren en machines doel, van Westrenen gebeurd?

1 vestiging is afgelopen woensdag onder de vlag van een andere dealer heropend heb ik gehoord maar ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat met de rest?

Hoop natuurlijk dat al het personeel aan het werk kan blijven, voor hen en ook voor Dhr en Mevrouw Van Westrenen, omdat het voor hun ook niet makkelijk is, ondanks alles, maar is er meer bekend in de volksmond? Ik kan op internet niks vinden.....

Deel dit topic

Reacties

StevenBomers
Benschop naar de kok, het beek gebied gaat naar jan de winkel maar wat er met het pand gebeurd is nog discussie over, en kesteren naar vlastuin en Barneveld is nog onbekend

Dit is wat mij verteld is
JD6930
@StevenBomers

Benschop is sinds afgelopen woensdag onder de vlag van de Kok weer open. Kesteren weet ik niks van.

Benschop hebben ze overgenomen, alleen de tractoren en machines/het wagenpark is niet mee over. Zal wel voor verkoop via veiling om schulden af te lossen zijn?

Ik dacht eerst dat ze Kesteren over zouden nemen als er een overgenomen werd door de Kok, maar ze schijnen Benschop officieel overgenomen te hebben, staat nu ook bij contact op de site in het rijtje. Maar nog van geen enkele dealer of nieuwsblad, of bijv. de curator een bericht gelezen, vandaar dit topic. 😉

Ik hoop ook op een goede afloop voor de rest van de vestigingen.

Het gebied is naar drie dealers heb ik gehoord waarvan de Kok het grootste deel zou hebben, Jan de Winkel het kleinste.
JD6930
Quote @varken:
@stevanbomers
Luttenberg dicht? Van jdw
omdat ze naar beek gingen?

Zit dat dicht bij elkaar?

Zou ook langs elkaar kunnen draaien? Vervaet van Weele zit in Steenbergen, links van Roosendaal, de Kok in Etten-Leur, rechts van Roosendaal. Draaien ook langs elkaar en hebben beide klanten.

Zijn wel twee aparte bedrijven, dat wel. Maar Esbeek en Bladel ligt hemelsbreed ook niet zo ver van elkaar af. Esbeek en Baarle-Nassau/Hertog ook niet, waar Antens zit, ook zit Antens weer niet ver van Etten-Leur af.

Stiekem zitten vele JD dealers vestigingen dichterbij elkaar als men denkt.
brauheist
In kesteren gaat een deel van t pand na berkhof (jcb)
jeet
@brauheist dat heb ik ook gehoord maar vlastuin kesteren heeft het pand gekocht
SJB533
Speculatiemodus aan
Quote @varken:
Luttenberg dicht? Van jdw
Lijkt me niet logisch, Beek ligt in de Liemers, Luttenberg bij Raalte. JdW heeft daar het dealerschap van JD, omdat Bruggeman stopte. Als Luttenberg gesloten zou worden, raakt JD daar ineens een heel zootje klanten kwijt

Einde speculatiemodus
Barneveld zal wel na schipper putten gaan of de voorbranders Renswoude want die verkopen hier toch de meeste trekkers
walker1
Ben benieuwd wat dat gaat worden. Een Brabants bedrijf gaat dus die toko in Kesteren overnemen, bij al die stugge refo's. Toen een aantal jaren geleden de grote JD dealer reorganisatie plaatsvond, stopte de kleine dealer AMS in Beugen er mee en de klanten kregen een brief dat Van Westrenen voortaan de dealer was. Nou, volgens mij zijn de meeste klanten naar Staadegaard gegaan. Ook een grote loonwerker hier is al jaren klant bij Staadegaard, terwijl Van Westrenen veel dichterbij is, maar ja, dat is aan de verkeerde kant van Waal zoals ze dat hier wel eens zeggen.
GROENEDEERE
Spoedig maar een andere dealer zoeken dus als gjdk in benschop komt
jehan
Hahaha snap niet waarom john deere hier geen topic over opent ..hoe ze het verder zouden moeten doen .worden genoeg opties op genoemd ..er zijn er weer wat die het aardig goed weten tenminste zo komt het bij mij over
Tom VB
Allemaal weer speculatie en stemmingmakerij hier, erg jammer. Wacht gewoon eens rustig af.
StevenBomers
@varken nee ze blijven in de panden die ze nu ook hebben
JD6930
@Tom VB

Wat betreft Benschop is er weinig speculatie, dat staat vast.
geert-jandekok.com/nl/benschop.html/

Wist het dik een week geleden al maar personeel moest natuurlijk eerst ingelicht worden en tis woensdag pas weer open gegaan en staat sindsdien pas in de adressenlijst op de site.

Ben benieuwd wat het gaat brengen. Als ze maar niet TE hard groeien..... de drie dealers die het gebied over hebben genomen.

Nu mag vast ook wel vermeld worden dat Staadegaard nr. 2 in de lijst is van die drie dealers kwa grote van overgenomen gebied.
fendt 590
@johndeere6910forever volgens mij is Schipper toch MF dealer geworden,en de Vor Branders Renswoude en Werkhoven is ook geen officeel JD meer!!!dus de JD klanten krijgen weer met iemand anders te maken die ze niet kennen.en ook zijn eigen regels zal hebben.een bedrijf kan je verkopen een klant NIET!!!
JD6930
Quote @johndeere6910forever:
Barneveld zal wel na schipper putten gaan of de voorbranders Renswoude want die verkopen hier toch de meeste trekkers

Barneveld is een mooi pandje met mooie grote buitenplaats. Maar het is een huurpand. Zou me niet verbazen als de knip er op gaat... maar anderzijds.... dan is JD daar weer een dealer kwijt.

Maar Schipper is ook geen dealer of ze moeten weer opnieuw in het bootje stappen met een dealer.... maar na hun ervaringen met Westrenen zullen ze dat wel niet doen schat ik....

Weet niet wiens gebied Barneveld in ligt?

Je zou zeggen dat JD de gaten die er ontstaan als panden sluiten wel opgevuld wil hebben....
JD6930
Quote @fendt 590:
!dus de JD klanten krijgen weer met iemand anders te maken die ze niet kennen.en ook zijn eigen regels zal hebben.een bedrijf kan je verkopen een klant NIET!!!

Denk dat ze bij Schipper niet bang hoeven te zijn om klanten te verliezen. De trouwe klanten waaronder JD rijders blijven net als de laatste jaren wel bij hun. Barneveld schijnt nooit top gelopen te hebben in tegenstelling tot Schipper maar dat is ook maar wat ik gehoord heb.

Schipper verkoopt ondanks het MF dealerschap nog gewoon JD erlangs. Ook al zijn ze geen officiële dealer meer.
fendt 590
@JD6930 Dat is ook lekker voor de nieuwe John Deere dealer die daar word aangesteld in dat gebied.denk je het alleen recht te hebben om JD te verkopen en de oude dealers verkopen net zo vrolijk ook nog nieuwe John Deere,s.dit geld ook voor andere merken tractoren natuurlijk en wat ook gebeurt.dus een officeel dealer zijn heeft geen nut,zolang er andere oude dealers of ander merken dealers zijn die ook het zelfde merk verkopen.maar de echte dealers moeten wel aan de eisen van de fabrikant voldoen.rare wereld vind je niet!!de vraag is, waar komen dan die nieuwe JD trekkers vandaan!
Tom VB
@fendt 590
Ja wat denk je dan. We hebben toch geen grenzen meer. Hier worden nieuwe Fendt's verkocht ver onder de dealerprijs vanuit het buitenland. Moeilijk is het niet hoor.
@jehan ik snap niet waarom hierover een topic over gemaakt moet worden.
fendt 590
@Tom VB ja dat weet ik dat het zo gaat heb het zelf ook mee gemaakt.en dat gebeurt bij alle merken daar ontkom je niet aan.en de fabrikant weet dat ook.die zal ook denken elke verkochte trekker is er voor mij ook 1 maakt niet uit hoe die verkocht word.Alleen rest mij de vraag dan ,wat voor nut heeft het dan om officieel merk dealer te zijn en aan de regels die opgelegd krijgt moet houden .terwijl een andere dealer in de buurt ook gewoon het zelfde merk verkoopt die via via en vaak goedkoper aangeboden word.fijn dat je dan als officieel merk dealer aangesteld word!!
6920 JD
@JoriskleinGunnewiek dat doen de z.g.n. admins. Die zijn daar zo vol van.
Kamps
Dr word hier geopperd dat JD van alles wil, is de wil van JD en het aangescherpte eissenpakket niet juist 1 van de redenen waar het om fout gegaan is? Laat een dealer ondernemen in zn eigen gebied, die kent zijn klanten, ondersteun daar als fabrikant bij, en niet andersom is mijn mening...
@6920 JD ja ofniet ?
@Kamps daar ben ik het volkomen mee eens.
fendt 590
@JoriskleinGunnewiek waarschijnlijk heeft er iemand wat geplaats en daar komen nu reactie,s op!!dat mag toch of niet dan.
@fendt 590 jazeker mag dat. Maar ik kan mij geheugen dat hier al een topic over het hetzelfe bedrijf is.
fendt 590
@Kamps je slaat de spijker op zijn kop.volgens mij heb je gelijk en zo hoort het ook.
fendt 590
@JoriskleinGunnewiek mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig he.het blijf de mensen toch bezig houden denk ik.
weurding
Er zal ongetwijfeld nog een flinke sanering plaats vinden ook bij de dealers, en van alle merken, net als in de melkveehouderij worden er al flinke noodsprongen gemaakt
jehan
walker1
Quote @6920 JD:
@JoriskleinGunnewiek dat doen de z.g.n. admins. Die zijn daar zo vol van.

de admin die ook hulpassistent van de werkplaats opruimer is bij een grote JD dealer in het zuiden des lands heeft denk ik tijdens vegen iets gehoord en is een topic gestart.
6920 JD
@walker1 ja ja zo gaat dat.
Loeideutz
@fendt 590 Een dealer doet 2 dingen. Los of van het nu auto's, vrachtwagens, fietsen, of zoals op dit forum tractors zijn. 1 verkopen, en het liefst zoveel mogelijk. 2 onderhoud uitvoeren. En bij nummer 2 heeft een officiële merkdealer voordelen. Hij krijgt eerder softwareupdates, eerder de beschikking over specifieke informatie, eerder de kennis over bepaalde mankementen, misschien ook wel goedkoper onderdelen of nascholingscursussen voor zijn monteurs. Hij krijgt als het ware een duwtje in de rug. Daarna moet hij het natuurlijk wel nog zelf waarmaken.
@walker1 lang leve de school vakanties he
brauheist
@jeet klopt word in 2 delen verdeeld en in het ene deel komt berkhof wat ik heb gehoord
Tom VB
@brauheist
Als Deere dealer of als JCB dealer of wat bedoel je precies?
brauheist
@Tom VB jcb dealer
fendt 590
@Loeideutz ja natuurlijk heeft het voordelen om een merk dealer te zijn.in alles wat je zelf ook gezegd heb.en een dealer zal zich moeten bewijzen dat is zeker.maar dat word moeilijk in dit dealer gebied van dit merk,en zeker als er ook nog ander bedrijven zijn die het zelfde merk verkopen.
+1
Loeideutz
@fendt 590 Als ik het goed begrepen heb doet JD dit op veel meer plaatsen in zijn werkgebied, en schijnt het goed te bevallen. Mijn inziens hebben ze het hier in Nederland te snel willen doorvoeren. Bedrijven moesten zich verplicht aansluiten bij een grotere buur, en daar een onderdeel van worden door het verkopen van een meerderheidsbelang. Die grote buur moest dus ook weer flink groeien en investeren. Toen kwam ook nog de recessie. Ze hadden eerst veel meer samenwerking moeten promoten, en moeten toestaan dat die kleine buur een soort van subdealer werd. Minder investering nodig en in eerste instantie meer dealers overgehouden. Na een aantal jaren moet zo'n kleine dealer toch een keus gaan maken. Vaak is daar geen opvolger en wordt het "vanzelf" een nevenvestiging.
Maar wie ben ik.
JD6930
Quote @Loeideutz:
Ze hadden eerst veel meer samenwerking moeten promoten, en moeten toestaan dat die kleine buur een soort van subdealer werd. Minder investering nodig en in eerste instantie meer dealers overgehouden. Na een aantal jaren moet zo'n kleine dealer toch een keus gaan maken. Vaak is daar geen opvolger en wordt het "vanzelf" een nevenvestiging.
Maar wie ben ik.

Daar zeg je wat! Denk dat vele het daar mee eens zijn, en lijkt mij ook beter. Maar tis niet anders.

Ik vindt het allemaal ook wel erg snel en hard gaan....

De tijd zal het leren! 😉
Loeideutz
@JD6930 Als er geen recessie was gekomen , of ze had minder hard toegeslagen, dan waren veel dingen anders gegaan. Misschien niet beter.
JD6930
@Loeideutz

De recessie heeft veel kapot gemaakt, veel te veel!

Ze zeiden meer dan een jaar geleden volgensmij al dat het voorbij was en NL officieel uit de crisis was maar we merken er nog weinig van....

Ik hoor in iedergeval wel verhalen dat de (wegen)bouw en grondverzet nog altijd op z'n gat ligt.... Daar hebben dan ook de LMB's last van. En dus ook een welbekende JD dealer die andere JD dealers weer voorziet van grondverzet machines, waaronder ook Westrenen behoorde.

Sund dat ze het hoofd niet boven water hielden. Was in mijn ogen een mooi, modern bedrijf met kwalitatief erg goede merken in hun dealerbestand.

Slechte ervaringen heeft iedereen en bij iedere LMB wel eens. De een meer als de ander.

Wat betreft het steeds groter moeten worden....

Groter is niet altijd beter!

Geloof maar dat het daar bij de Nederlandse dealers de afgelopen weken veel over ging..... Niet iedereen(personeel) staat te springen op groot, groter grootst. Tis toch een hele uitdaging om het allemaal draaiende te houden.... Maarja, de groen/gele wil via Horst het hele land voorzien van dealers dus dan moet er iets.......
walker1
Quote @JD6930:
Groter is niet altijd beter!

Dat is zeker waar en ik wil daar aan toevoegen dat "Mooier ook niet altijd beter is"

Die grote dealerbedrijven zien er altijd prachtig uit, mooi pand, showroom, net buitenterrein, maar dat is vaak allemaal opgedrongen door de importeur die een hoop eisen stelt en het is de dealer die naar de bank kan voor de hypotheek.

Maar er is geen een boer die een trekker koopt vanwege jouw mooie showroom. Die willen gewoon een scherpe prijs en goede service.
JD6930
@walker1

Precies!

De Case dealer hier int dorp verkoopt ook goed. Heeft wel een mooi pand en net buitenterreintje maar geen showroom. Zit ook maar in een hoekje op een industrieterreintje.
walker1
Ik weet dat er veel TF'ers mooi tegenaan kijken, maar ik zou absoluut geen JD dealer willen zijn. Vind het prima merk, daar niet van, maar je hebt totaal geen vrijheid, alles wordt door de importeur en fabrikant bepaald.
Dan zou liever handelen in jong gebruikt, grijze import, ben ik in ieder geval helemaal eigen baas.
fendtjuh
@walker1

Juist. Waarom beginnen mensen voor zichzelf en willen ze graag voor zichzelf werken? Vrijheid staat met stipt op een.
walker1
Ik denk dat de JD dealers die een aantal jaren geleden met die reorganisatie gestopt zijn nu wel moeten lachen, of op z'n minst denken van goed dat wij niet meegedaan hebben.
Valtra-Fordpower
@walker1 Precies, een groot bedrijf uit Marknesse is daar een prima voorbeeld van.
Tom VB
@Valtra-Fordpower
Leg uit? Wie bedoel je, Bemu?
Valtra-Fordpower
@Tom VB Zou zo maar kunnen, is geen officieel dealer meer, maar koopt en verkoopt er nog genoeg.
walker1
@Valtra-Fordpower gewoon namen noemen, dan weet iedereen waar we het over hebben.
walker1
Ik kom nog wel eens bij Van de Perk in Beesd, waren vroeger ook JD dealer, nu niet meer, maar doen nog steeds veel in JD. (jong) gebruikt, onderdelen.
Valtra-Fordpower
Schipper doet toch ook nog JD?
JD6930
@Valtra-Fordpower

Yep! Haalt ze uit het buitenland alsk het goed begrepen heb. Zaken gaan goed daar. Zie regelmatig op Facebook een bericht voorbij komen dat er weer een MF of JD verkocht is.
SJB533
In het oosten van Drenthe zit ook een voormalig dealer, die via Duitse kanalen JD verkoopt. En naar ik mag aannemen, zijn er heel veel meer, die dat zo oplossen. Doen overigens ook meerdere Valtra-dealers
Tom VB
Van Berkel ook nog?
Tom VB
@Valtra-Fordpower
Wees aub een beetje duidelijker. Bemu doet geen Deere en daar hadden we het wel over. Bemu doet Valtra (en dat gaat ze goed af hier in de NOP) maar of ze wel of geen officieel dealer zijn weet ik niet zeker.

Ieg, grijze import is er bij vrijwel elk merk en daar is weinig tegen te doen. Je zult je als officieel dealer/importeur dus op andere zaken moeten onderscheiden als alleen prijs en dat is een flinke uitdaging.
JD3010
@Tom VB Bemu is ook het Valtra dealerschap kwijt. Valtra heeft vorig jaar het bij alle dealers beëindigd en daarna de huidige dealers geselecteerd.
Tom VB
@JD3010
Aha, duidelijk.
JD6930
@SJB533

Coenders Lottum ook. Of ze het nog steeds doen weet ik niet, maar int begin haalden ze die ook via een Duitse dealer NL in.

Ik ken nog wel een bedrijf dat z'n JD's zo nu en dan bij een Nederlandse ''mega'' dealer inkoopt maar denk niet dat dat openbaar zo op internet mag, is namelijk een officiële dealer. Wel int buitenland, ofja, wat je buitenland moet noemen.....
SJB533
Quote @Tom VB:
Je zult je als officieel dealer/importeur dus op andere zaken moeten onderscheiden als alleen de hogere prijs
😃
Tom VB
@SJB533
Hahaha tsja... Vaak is dat helaas wel zo ja.
SJB533
@Tom VB
Ik heb het ook van horen zeggen, overigens van iemand, die het rechtstreeks van een voormalig dealer heeft
walker1
Quote @StevenBomers:
Benschop naar de kok, het beek gebied gaat naar jan de winkel maar wat er met het pand gebeurd is nog discussie over, en kesteren naar vlastuin en Barneveld is nog onbekend

Hier hebben we als klant van Van Westrenen vandaag een brief gekregen van Vlastuin dat zij de zaak in Kesteren overnemen en voor het JD dealerschap ondersteund gaan worden door Staadegaard.

vlastuin.nl/pages/posts/…
JD6930
@walker1

Mooi! Dan weten we gelijk wat meer hoe de nieuwe indeling van het gebied is. 😉
Tom VB
@SJB533
Oooh ja... En daar een neef van zeker?
JOHNDEEREBOERTJE
Wel lache om te zien. er liggen onderdelen tussen waarvan je weet dat er wat mee gebeurt is. En pallets die zo bij ons uit de stelling getrokken zijn en verder niks mee gebeurt is. of oud machines die bij ons op de nominatie stondemn voor polen of de oudijzerboer, staan er inmiddels anderhalf jaar later nog net zo...
JD6930
@JOHNDEEREBOERTJE

Jullie klandizie is weer wat omhoog gegaan nu of niet? 😛

Ze kunnen mij niet wijsmaken dat er klanten zijn die voor een simpele reparatie even vanuit de regio Barneveld naar Bruchem rijden terwijl Putten om de hoek ligt.

Voor echte JD zaken misschien iets eerder, dingen die een niet JD dealer niet kan, maar voor de rest....

{PS: Ik reageer hier privé!!! Niet met 5 letters achter mijn naam!}

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
68
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
6