Eerste Fendt 1050 Vario verkocht

De eerste Fendt 1050 Vario is verkocht binnen Nederland. Mechan Groep Dealer Van Iperen mag de eerste order bijschrijven. In het persbericht hieronder leest u dat zij er erg blij mee zijn.

Deel dit topic

Reacties

walker1
Benieuwd waar ze die trekker voor gaan inzetten. In ieder geval niet voor boerenloonwerk denk ik. Gebied van Van Iperen is allemaal veenprut
Fendttrisixfan
Bij mijn weten liggen er in België al enkele orders klaar ...
Arrie94
@walker1 Niet alles hoor, maar wel een groot deel jah 😃

Ik dacht dat Abemec er ook al 1 kwijt was?

Waardeloos dat er geen frontaftakas op kan...
marco steyr
@walker1 een akkerbouwer hier bij biddinghuizen haalt zn trekkers ook bij v iperen hoor 😉
caspiero
@walker1 Heb een vermoeden naar wie die gaat, is een loonwerker die veel bomen doet versnipperen. Ze kregen een 936 stil. Maar zeker weten doe ik het niet of die voor deze loonwerker is
JohnDeere5720
@Arrie94 Zo'n dure trekker en geen front Pto ????
Maar hoezo kan dat niet dan?
JohnDeere5720
@caspiero Is een stationaire motor niet veel goedkoper als een complete trekker als dat zoveel vermogen vraagt?
caspiero
@JohnDeere5720 Lijkt mij inderdaad goedkoper maar ze zullen vast wel een goede reden hebben waarom ze liever een 1050 er voor willen hebben. een 936 kregen ze in iedergeval stil als ze bomen van 60 cm gingen kouwen!
mike_v
Quote @caspiero:
vast wel een goede reden

Ga er maar vanuit dat het een kwestie is van: "Ik wil de eerste zijn en de grootste hebben" ...
John Deere 8345r
Pto zal wel te maken hebben dat ze geen vertraging kunnen bouwen binnen het frame en anders net zo iets als John Deere moeten bouwen. valt me toch enigszins tegen van Fendt
chucky5o
Je hebt een trekker van 500 pk... tja... leuk maar hoe gebruik je die 500 paarden rendabel?
casejxu
@walker1 het gebied van van iperen gaat ruim buiten de veenkoloniën
casejxu
@caspiero in Noord Holland?
RVM
Wordt wel tijd dat de NTTO de 20 ton standaardklasse gaat introduceren.
fiatjuh
Is geen trekker voor landwerk veel te lomp groot en zwaar,bomen snipperen oke,lekker afbeulen dat ding
fiatjuh
Is geen trekker voor landwerk veel te lomp groot en zwaar,bomen snipperen oke,lekker afbeulen dat ding
fiatjuh
Is geen trekker voor landwerk veel te lomp groot en zwaar,bomen snipperen oke,lekker afbeulen dat ding
Loonwerker_Erwin
@JohnDeere5720 op de plek van de front pto zit de hydropomp voor de aandrijving van de koelvin.

En wat wil je met een frontaftakas? Een frontmaaier aanhangen?
Loonwerker_Erwin
@chucky5o VarioGrip Pro, in de terminal is de ideale bandendruk en gewichtsverdeling te berekenen bij verschillende soorten ondergrond, werkzaamheden en bandenmaten
SJB533
Quote @casejxu:
de veenkoloni�n
Van Iperen zal inderdaad in Groningen en Drenthe niet echt verkopen 😃

@caspiero
JH?
Loeideutz
@Loonwerker_Erwin Frontaftakas voor aangedreven grondbewerking op die hele zware klei.
valmet6400power
@Loeideutz

Welke machine is bestand tegen 500 pk dan? Zelfs de nieuwste spitmachines niet, en die hangen achterop..
Loeideutz
@valmet6400power Er werd gevraagd waarom je een Frontaftakas zou willen hebben. Ik probeer wat ideeën aan te dragen. Of dat er nu machines zijn die bestand zijn tegen die pk's is eigenlijk niet relevant. Gedragen machines werden ook niet uitgevonden toen er alleen maar paarden waren. Dat is eigenlijk meer een kip-of-ei-verhaal. Als de vraag er niet is, dan komt de productie niet op gang. Met andere woorden, als er machines komen die die pk's wel aankunnen, dan is er weer een grotere markt voor deze tractor.
casejxu
@SJB533 i think zooo....
valmet6400power
@Loeideutz

Mm, dat ben ik niet helemaal met je eens. Je wil zon trekker niet op het land hebben simpelweg omdat hij allemachtig zwaar is. Als Fendt zijnde zullen ze echt wel bedacht hebben of het waard is om de ventilator hydraulisch aan te drijven en daarmee de frontaftakas niet mogelijk te maken!
Fendt926Driver
Frontaftakas kan wel maar niet mechanisch aangedreven. Hydro front pto kan prima.
Snaky Bill
Ja de verkoop van de Fendt 1050 in de U.S. loop ook voorspoedig maar wel concurentsie van MF die met soort gelijke tractor op de zelfde markt zit is groot , en dan de CLAAS tractor in die zelfde klasse is ook een topper op de amerikaanse markt hier heeft Fendt toch wel gedegen concurentie
Loeideutz
@valmet6400power Hier in Nederland is het inderdaad de vraag of je met dit slagschip het land in moet willen. Maar er zijn gebieden in de wereld waar wat meer ruimte is, waar jet dus ook niet zo erg is dat hij met 900 banden op dubbellucht over de weg rijdt. Dan wordt het gewichtprobleem al heel anders.
Maar het is niet mijn tractor en ik hoef hem niet te verkopen.
wouter6030
Hij gaat naar een akkerbouw bedrijf bij mij uit de buurt, die hebben graag het grootste....
SJB533
Quote @Loeideutz:
Dat is eigenlijk meer een kip-of-ei-verhaal. Als de vraag er niet is, dan komt de productie niet op gang. Met andere woorden, als er machines komen die die pk's wel aankunnen, dan is er weer een grotere markt voor deze tractor.
Als fabrikant kun je natuurlijk ook zelf vraag creëren 😉
MaxxuM4ever
@wouter6030 idd, zij hadden indertijd ook een van de eerste 936 fendt trekkers volgens mij om eenzelfde rede.
MaxxuM4ever
@walker1 Ik hoorde vorige week dat van Iperen zelfs service aan fendt trekkers levert in Canada dus hun werkgebied is iets groter dan de veenprut. Hier in de Wieringermeer hebben ze ook heel wat trekkers in onderhoud.
MaxxuM4ever
@valmet6400power Valt toch wel mee als je hem naast een volle agrifac big six zet of de stx/936 op rupsen van Bork?
Loeideutz
@SJB533 Ik denk dat het 40 jaar, of zoiets, geleden met de introductie van de 622 en 626 of de Deutz DX230 niet veel anders was als nu met die 1050.
casejxu
@MaxxuM4ever Amerika hebben ze een grote veehouder als klant
valmet6400power
@MaxxuM4ever

Dat is zo, alleen die Agrifac hoeft niet te ploegen e.d. en die STX ook niet 😃
JD3010
@valmet6400power Als ik soms zie wat sommige soms met een bietenrooier doen. 😃
stannetje96
@valmet6400power die stx doet zeker wel ploegen
wouter6030
wouter6030
@MaxxuM4ever ja klopt en toen kwam de 939 uit en was die 936 weg...
valmet6400power
@JD3010

Greppels trekken haha
valmet6400power
@stannetje96

Niet op 30 cm 😃
ronald73
Quote @SJB533:
Als fabrikant kun je natuurlijk ook zelf vraag cre�ren ;)

Precies, als het nieuwe model wordt uitgebracht moet je het er maar mee doen. En dan zegt de fabrikant: zie je wel, er is duidelijk vraag naar trekkers die minder robuust zijn gemaakt dan de vorige serie.
kerstrunner
@wouter6030 Als je een slordige 400.000. euro (of hoeveel zou hij kosten?) kan investeren om te kunnen zeggen,IK heb de grootste,heb je al goed geboerd...
fendt2
Is er al een gedragen hakselaar geschikt voor 500pk?
wouter6030
@kerstrunner die boer heb het inderdaad heel goed voor mekaar
fiatjuh
@wouter6030 Alleen zijn grond en zijn planten wat zullen die het zwaar en moeilijk gaan krijgen!
walker1
Quote @kerstrunner:
Als je een slordige 400.000. euro (of hoeveel zou hij kosten?) kan investeren om te kunnen zeggen,IK heb de grootste,heb je al goed geboerd...

Ach, mensen die altijd roepen dat ze de grootste tractor, auto, etc hebben, doen dat ook vaak om iets kleins wat ze ook hebben te compenseren.
Fendt926Driver
Quote @kerstrunner:
Als je een slordige 400.000. euro
heb er op de Fendt site een geconfigureerd naar mijn wensen en kom dan op 385000.
kaal mag die voor 344000 weg
Favorit614
Quote @Fendt926Driver:
heb er op de Fendt site een geconfigureerd naar mijn wensen en kom dan op 385000.
kaal mag die voor 344000 weg

Ik denk dat er nog wel iets ruimte in zit om te onderhandelen
Fendt926Driver
Quote @Favorit614:
Ik denk dat er nog wel iets ruimte in zit om te onderhandelen
heb er niet om gebeld wat de ruimte eventueel is.
heb al andere hele mooie dingen moeten afzeggen met deze melkprijs.

was wel de eerste keer dat ik niet alleen de fronthef moet bij bestellen maar ook de achter hef en achter aftakas
Favorit614
Quote @Fendt926Driver:
was wel de eerste keer dat ik niet alleen de fronthef moet bij bestellen maar ook de achter hef en achter aftakas

Ai , dus wel ff uitkijken ai zo'n trekker koopt.
Veur dai't weet hey een echte schlepper 😃
kerstrunner
@Fendt926Driver Z'on trekker koop je niet kaal denk ik.Ik weet niet of de Vario grip er standaard op zit,wat ook al een aardige duit kost maar niet mag ontbreken. Electrisch verstelbare spiegels zijn ook onmisbaar en ik denk dat de optie lijst met onmisbare snufjes nog wel even doorgaat. Maar als die akkerbouwer er plezier in heeft om met die trekker te rijden,en het past in zijn budget,wens ik hem er veel succes mee
Fendt926Driver
Quote @kerstrunner:
Maar als die akkerbouwer er plezier in heeft om met die trekker te rijden,en het past in zijn budget,
als ik als veehouder het kon betalen had ik er ook wel en willen bestellen maar dan een 1038 gewoon leuk voor de heb
kerstrunner
@Fendt926Driver Idd,ik kan zo ook wel wat verzinnen wat ik graag zou hebben maar heb hetzelfde probleem als jij denk: de financiën...
jd4050
Hier redelijk in de buurt is ook een nh t8.420 naar een koeien boer gegaan.

In nederland worden dit soort trekkers ook wel vaak voor de heb gekocht heb ik het idee.
walker1
Quote @jd4050:
Hier redelijk in de buurt is ook een nh t8.420 naar een koeien boer gegaan.

en maar klagen over de melkprijs 😄
cb6520
Is altijd weer veel jaloezie hier als iemand iets koopt wat de rest niet kan betalen????
walker1
@cb6520 Nee hoor, ik hoop dat ze er gelukkig mee worden 😄
CoenNijenhuis
@cb6520 Als je je leasetermijn maar voldoet kan je tegenover de buurman mooi groot doen 😉
walker1
Quote @CoenNijenhuis:
Als je je leasetermijn maar voldoet kan je tegenover de buurman mooi groot doen ;)

Wat zal zo'n 1050 kosten per maand aan lease? Ik denk al snel een 4000 p/m? Is natuurlijk afhankelijk van de precieze leaseconstructie en de termijn.
CoenNijenhuis
@walker1 Ik denk dat je er niet mee uit komt.., tegenwoordig is leasen wel heel aantrekkelijk met de spotgoedkope rentetatieven van vooral merkdealers..
robbertk
350.000euro ÷ 7jaar = 50.000 euro
50.000 ÷ 12 = 4,166 euro per maand

En dat is dus op redelijk kale trekker nog zonder rente etc
atlaspower
@robbertk en nu op uur basis tarief berekenen, brandstof, onderhoud
robbertk
@atlaspower
deloonwerkdokter.nl/kostprijsberekening.php/

Weer heel kaal berekend zonder uurloon. 7 jaar lease en 1000 uur per jaar.
Zit je toch al snel weer op 150 euro per uur.
mdoornekamp
@robbertk Ach ja, hobby mag geld kosten. Gaat niet meevallen om zo'n trekker rendabel te maken. Toepassingsgebied blijft toch te klein en voor lomp trekwerk is er wel goedkoper materiaal.
anrie uitt
Misschien dat die naar gm damsteegt grondverzet gaat
Landini 6500
Mijn Landini 8880 had wel een front aftakas,maar de stuur pomp was wel verplaatst en met een V snaar aangedreven
zit normaal op de krukas poeli gemonteerd
misschien dat dit ook met deze grote reus kan

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
69
DEELNEMERS
35
WEERGAVES
20