Inox uitlaat rsv op common-rail motor

Hallo
heeft iemand ervaring met een inox uitlaat op een commonrail motor zoals bvb op de
fendt 820 tms
of de john deere 7530

ik wil graag te weten komen hoe we die best maken want de originele uitlaat is met een soort van 2 kamer systeem gemaakt omdat een commenrail-motor een bepaalde tegendruk (bar) moet hebben,

wie kan me hiebij helpen aub

mvg

Deel dit topic

Reacties

eddypullinger
Fotos zijn natuurlijk ook meer dan welkom
groeten
hermanjohndeere
Er was net geen topic 😃
Siebenga
Heb zwaar het vermoeden dat ze bij die pijpen de andere pijp nog voor een gedeelte er onder hebben! dus de oude pijp niet volledig verwijderen
ruupie
Rsv is rvs zeker?
Siebenga
Ging uit van wel 😛 hij bedoeld zo'n mooi glimmend pijpje 😉
Siebenga
Begin me nu af te vragen. Is dat wel zo dat er niet een standaard pijp onder kan? Hoe doen ze dat dan bij de vrachtwagens! Dat zijn gewoon kale lege pijpen
GROENEDEERE
Bij vrachtwagen ziten de dempers enz ergens onderin verstopt dus dan kun je makkelijk een kale pijp aanleggen bij uitlaat langs cabine moet het ook kunnen met je alles in dezelfde maat maakt
FENDTfarmer
Vaak bij de nieuwe trekkers zit er ook een demperpot onder de kap
ljdekker
Bij de jd-dealer kun je een rvs beschermgaas krijgen voor om de knalpijp, heb je wel het gewone geluid maar het lijkt wel mooier
ljdekker
@siebenga bij vrachtwagens hebben ze gewoon een klep er tussen, kunnen ze origineel gebruiken en de brulpijp
Siebenga
Wat maakt dat anders aan het verhaal dan ljdekker. Als de klep open staat maakt dat nog niet dat er tegendruk is in die pijp
redpower
Niet alleen commonrail maar alle motors moeten tegendruk hebben, het beste maak je het na he, 2 pijpen, met in de binneste gaatjes
JOHNDEEREBOERTJE
Bij de dealer moet je geen rvs beschermgaas kopen is veel te duur moet je ergens bij een metaalbedrijf laten snijden
eddypullinger
Rvs bedoel ik ja
eddypullinger
Bestaan er geen firma in belgie of zo die da kan maken in rvs met de gewenste tegendruk
Hoeveel vermogen verlies zou je dan hebben?

als ik pijp van mn trekker af pak kan ik er zo doorheen kijken, en zitten er aan de binnekant wel gaatjes zegma voor de demping..
FENDTfarmer
Pure onzin van die tegendruk aldus verschillende monteurs bij verschillende mechanisatie bedrijven. tis puur voor de geluidsdemping en kost nog vermogen ook nog
eddypullinger
Ja maar niet voor commenrail motoren zoals de mijne, zo uitlaat heeft 2 kamers en geeft tegen druk nodig, op een gewonen motor speelt het geen rol, maar dat is juist mijn probleem
anders stond er al lan een inoxuitlaat op, maar tgaat niet met die onbekende tegendruk
FENDTfarmer
Wel raar.in denemarken rijden gewoon de nieuwste trekkers ok met een rvs pijp(met trekkerslep althans) zoals een case cvx 195 jd 8330 etc. die hebben toch ook een commonrail?
De nieuwsten cvt`s hebben commonrail ja, de 1195 en de 1170 ook, de 1135/45/55 niet
fendt-412
Der zal dan wel helemaal een rot lawaai uitkomen als die motor nog koud is, is nu al zo bij onze commonrail 😛
eddypullinger
Dat zullen wel commenrailmotoren zijn die dan niet enkel dempen in de uitlaat, maar al met een doofpot onder de motorkap zitten
VdVQF
Het systeem dat je beschrijft dient in hoofdzaak voor de demping. Maar om de kleppen wat zachter te laten werken blijft er ook een tegendruk staan. Die moet er wel zijn, alleen is de hoogte ervan niet echt vastgelegd. Max 0,3 bar, anders gaat je motor beginnen te stotteren. Is die overdruk er niet, dan krijg je net hetzelfde als bij een motor met slijtage, daar spreken we van onderdruk, da's wanneer de druk in't carter hoger is dan de druk in de verbrandingskamer. Of als je uitlaatdruk lager is dan je inlaatdruk.

Moest ik't moeten doen, ik heb zelf enkele fendts, 936, 930,3x820, paar 716's, ik zou een dubbele inox buis pakken met een vergroting in't midden. Krijg je ongeveer hetzelfde effect mee en kan er niks stukgaan.

Doe je het enkel om't geluid, zet er dan een open klep op, vlak voor de demper, met een diameter van 2/3 van de collector.
eddypullinger
Tis voor een 820, we gaan proberen juist dezelfde uitlaat na te maken maar dan in inox, normaal zou hij luider moeten zijn omdat inox andere trillingen geeft
arne818
En de orginele later verschrome geen optie?
eddypullinger
We hebben nog altijd geen oplossing gevonden, zijn er mensen die ervaring hebben met het buitenste net alleen te vercromen van een uitlaat van een fendt 820

een rvs pijp maken lijkt me toch iets riskant, zou niet graag hebben dat mn tegendruk niet meer optimaal is

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
4