Massey Ferguson 135 - de hef doet niets na verversen
Goedenmorgen.. ik heb een mf 135 en volgens mij komt ie uit 1969. wij wonen in zweden en heb deze tractor in nederland aangeschaft om hier drie keer per jaar mijn vier ha te maaien.nu wilde ik afgelopen week wat boomstammetje uit het bos halen dus accu geplaats en tractor gestart.geen probleem, maar toen ik de koppeling liet komen was het net of de remmen vast zaten,,Na wat geklungel kreeg ik hem toch uit de schuur..maar de hef werkte niet net als de aftakas. nou bleek dat de olie bevroren was..De trekker dus in verwarmde garage gerede. de volgende dag de olie maar afgetapt..en er bleek nogal wat water bij in te zitten..we hebben nu dus zo'n 30 liter koffiemelk. nieuwe olie gekocht 10w40 en na goed uitlekken in de bak gegoten tot aan het max-streepje.Nu komt mijn vraag: de aftakas draait weer maar de hef doet nog steeds niks. Heeft iemand een idee. Heb ik iets vergeten te doen? moet de mf eerst een uur draaien zodat er weer druk op de pomp komt? ik ben een leek en vraag daarop hulp.. groet catharinus lahaise
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 135 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zit er een extern ventiel op?(waarschijnlijk niet) Mocht je deze hebben dan stuur eens olie naar het ventiel zonder dat er iets aanhangt. Als het goed is zou de trekker in toeren terug moeten zakken om de olie door de overdruk te jagen
Misschien het filter vol mayonaise,koffiemelk?
Olie drijft op het water, dus zit het water onderin. Dan kan er wat kapot gevroren zijn.
Met zoveel water erin denk ik, net zoals Lanzkundendienst, dat er inderdaad iets kapot gevroren is.
Als je heel veel 'geluk' hebt, hebben vitale delen niet geheel in het water /ijs gelegen maar heeft zich wel een aanmerkelijke hoeveelheid water in de hogedrukbuis (vanaf de pomp naar bovenkant hefdeksel) kunnen ophopen (doordat het water zich scheidde van de 'mayonaise') en is deze buis gebarsten door de ijsprop.
Anderzijds, de trekker is in bevroren toestand gestart. De hefpomp heeft daarbij direct olie, mayonaise, stukjes ijs, etcetera moeten verpompen waarbij deze aan gruzelementen is gedraaid.
Hefpomp:
annatefka.nl/mf_techniek/mf_hef_25.html/
Het M.F.-hefsysteem: (Klik op een plaatje en vervolgens doorklikken op vorige/volgende in de bovenhoek van de pagina).
annatefka.nl/mf_techniek/mf_hef_00.htm/