Illustratie van:

Deutz D6006 - Lekkage oliedeksel

Allen,
Onder de tractor ter plaatse van de opstap zit een "deksel" met vier bouten. Aan deze bouten hangen licht gekleurde oliedruppels (Hydroliek-olie?).
1) kan ik deze deksel loshalen en een nieuw pakking plaatsen of kom ik nog "mechanisch of motorische verrassingen" tegen ?
2) weet iemand welke pakking dit is en via welk artikelnummer eventueel te bestellen?
3) hoe zou ik eventueel die olie kunnen aflaten?
4) specifieke zaken waar ik rekening mee dien te houden?
Ik hoor het graag,
Gegroet, Marcello

Deel dit topic

Reacties

marc102
1) Waarschijnlijk niet maar een werkplaatshandboek of tekening kan je hierbij helpen
2) Dit zul je ook moeten opzoeken in een werkplaatshandboek of tekening. Of je maakt zelf een pakking dat kan in sommige gevallen ook.
3) Dat zal ongetwijfeld kunnen, dit staat dan ook in de boeken beschreven.
4) Ik ben geen Deutz kenner dus dat kan ik niet zo zeggen 😄

Plaats anders even een foto...
Jarno1h
1) Kun je gewoon los halen
2) Met vloeibare pakking kun je hem prima afdichten
3) Onder de trekker zitten aftappluggen. Moet je even goed kijken welke voor de versnellingsbak en welke voor de achterbrug is.
4) Je moet er even voor zorgen dat je beidde delen goed blank schuurd en ontvet.

Succes!
casejxu
@Jarno1h bij gebruik van een goede vloeibare pakking op siliconen basis is 1 kant geheel vetvrij theoretisch genoeg.
Wimsumar
Beste Marcello:
Quote:
licht gekleurde oliedruppels (Hydroliek-olie?).

Waarschijnlijk zijn het versnellingsbakoliedruppels. Het hydraulisch systeem heeft een eigen reservoir (in het hefdeksel/onder de zitting.).

Handleiding Deutz-6006:

Pdf blz. nr. 28 foto 66 + 67: vul- en aftapplug versnellingsbak (Let op: ruim 30 liter!).

vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…
goeiedag eem
@Marcello welk deksel met 4 bouten bedoel je die het dichtst bij de motor zit?? Denk Yasser wel dat je die bedoeld, dat weet s een inspectie luik om naar de koppeling en druklagers en zo te kijken, en kun je gerust eronder weg draaien, zit geen pakking tussen. Als hier een drup olie aan hangt zou ik eerst eens kijken of het geen verlopen vet is wat met warmte wat vloeibaar wordt, dit komt bij de assen weg die door het koppelingshuis lopen en als die gesmeerd worden komt er ook vet aan de binnenkant uit, en na al die jaren kan zich dat enorm op hopen. Zou eerst daar eens naar kijken alvorens je de hele trekker los haalt, dit was met onze ook het geval toen er een drup onder hing, en als het dat niet is kun je vanwaaruit ook op de voorkant van de versnellingsbak kijken meende ik en kun je die keeringen inspecteren.
Is het misschien hetzelfde als wat ik pas open heb geschroefd? Deze is wel van een 4006
goeiedag eem
@Mijn-eerste-deutz wel ongeveer zoiets, maar een 6006 heeft een zwaarder/groter koppelingshuis
Marcello
Allen,
Bedankt tot nu toe, ik heb volgende foto kunnen uploaden om meer duidelijkheid te bieden,

Gr Marcello

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
5