Fendt 312 Vario
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 312 Vario ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
zo zou ik ook wa wiln voorn:D
Wat kost deze combi? een robot ongeveer een ton. deze gaat al mooi in de richting denk ik
Wanneer je je hele bedrijf erop inricht, smalle voergang en een korte afstand tussen de verschillende stallen of alle dieren in een stal, denk ik dat zon voerrobot zeker niet duurder is. Als je de arbeidsbesparing, hogere DS opname en meer melk mee gaat tellen.
Lijkt me nog wel wat zon voerrobot, icm met melkrobots ben je ook nog minder vreetplaatsen nodig.
Melkrobots zag eerst ook niemand toekomst in, en nu willen de gebruikers nooit weer terug naar een put. Met een bedrijf van 200-400melkkoeien zie ik er wel toekomst in.
Je kunt zon wagen wel makkelijk wegtrappen, alleen neem aan dat je eerst wel orrienteert naar wat je wat lijkt en wat je vooral niets lijkt, je koopt zon voermachine ook voor een jaar of 10 lijkt me.
Zou ook niet graag proefkonijn willen zijn. Laat eerst anderen maar uitvinden hoe het het beste wil en wat de goede systemen zijn.
we hadden het alleen even over deze combi. shovel ofzo ben je toch nodig.
Wat kost deze combi dan ongeveer?
Innovado kan ook nog wel eens iets worden, scheelt ook een hoop onderdelen. Is op veel meer bedrijven in te passen. Zon voerrobot is denk ik pas echt interessant als je bedrijf er naar gebouwd is, als je een hele erf vol ligt met rails kan het nog wel eens een duur geintje worden. Veiligheid zal ook wel goed zitten, als je al kijkt in de rotterdamse haven hoeveel van die zelfrijdende karretjes daar rond zwerven
Vindt het dure combi .. trekker kan wels slag meer kosten want een 312 en 412 schelen mekaar niet gek veel als je beetje fatsoenlijke 312 wil heb ik begrepen...
400 is alles elektronisch, hydroliek, automatisch geregelde assen, gaat 4wd en voorwielaandrijving automatisch uit bij een bepaalde stuurhoek en snelheid. kopakkermanagment.
312 kost misschien netzo veel als een oude 412, netzo een als wij hebben. Alleen denk dat een nieuwe 412 wel aardig wat duurder is. Dat denk ik teminste, heb het niet zwart op wit staan. Op de konfigurator op de fendt site zit er al 18.000 verschil tussen twee standaard trekkers.
Alleen vraag me dan af wat standaard is op een 400, en niet op een 300 maar wel te verkrijgen. Kan zon beetje alleen de voorasvering zijn. De rest is bij beide optie of is niet te verkrijgen op de 300. Elektronische hydroliek en die hele mikmak kun je niet op de 300 krijgen. Net als assenmanagment.
Je kunt de 300 iig nooit zo luxe krijgen als de 400.
@me
Haal jij de motor of achterbrug wel open van jullie trekker? Ligt er misschien ook wel aan wat je interesses zijn en of je een beetje handig bent. Bij alle nieuwe trekkers hang je sowiezo al met garantie. Weet wel dat je met al die elektronica niet met oude trekkers moet gaan rijden. Als je pech hebt begint de ellende bij de 10.000uur. Voor hetzelfde geld haal je zonder noemenswaardige problemen de 15.000uur.
6400 hoeft de bak gewoon niet los ! Machine het zich al bewezen in de praktijk voordat wij er een kochten waren er al hoop die al op waren en goed de 15000 uur hebben gehaald.. En met name de onverslijtbare bak en koppeling! Motor ook zo goed als probleemloos, toekomst gaat die misschien olie gebruiken maar daar ontkom je niet aan!
Ben nu bezig met koppakking vervangen .. Gelijk kleppen schoonmaken, verstuivers testen en eventueel vervangen en de keerring bij vooras ook effe meepakken want die zweet.. Boel weer opbouwen, motorolie verversen en hij kan weer brullen! Eerlijk gezegd eerste keer dat ik dat bij deze trekker doe, en als het niet wil dan zoeken we wel weer hulp ..
kun je wel zeggen dat je met die trekker andere klussen kunt doen, maar iedere dag omkoppelen is dan niet echt fijn, en als je een keer wilt maaien onder voertijd zit je al met een mooi probleem!
shovel is zowiezo nodig bij automatisch voeren als trekker en mengwagen, shovel is op een bedrijf vanaf 100 koeien gewoon een must, tenzij je er helemaal geen geld in ziet en alles er voor wilt aanpassen en om niet met een shovel te willen werken, zo'n shovel maakt z'n uren echt wel!
(begeleiding vanaf landbouwsluis is slecht, zo af en toe een storinkje, slechte transportbanden enz., als je het eenmaal aan het lopen hebt is het mooi, maar ga je een beetje schuiven met voertijd en schuiven met de plek van de droge koeien ofzo dan is moet er vaak wel een 'computerdeskundige' bij komen (dat kan me pa nu eenmaal niet en me 2 broers wel) )
ben iig blij dat ik er niets van (wil) weten
(weet niet precies waar je op doelt )
met weelink gaan de koeien kieskeurig worden, alleen mais vreten, en veel 'afval' dat richting mestvaald ging ed. , dat is nu maar 1 kruiwagen in de week.
voer werd wel wat warm, en we hadden wat te weinig plek in de stal, dus konden we de helft van het voerpad eruit halen en wat boxen erbij doen
we zijn er qua gemengd voeren en in kleine porties voeren iig gigantisch op vooruit gegaan (ook in de gehalten).
weelink heeft gewoon zijn beperkingen qua gemengd voeren en bijproducten, het grootste voordeel is dat je niet iedere dag met het voer hoeft te slepen, al ben je dan nog een kuilblokschuif nodig voor het droogvee/jongvee.
geen last dat kuil warm wordt/overblijft, en dat de beesten gaan selecteren?