Illustratie van:
39

John Deere 6420 - Brandstofpomp meer vermogen laten geven

Mijn 6420 kan het maaien met lang gras maar net aan voor en achter trommelmaaier hoe kan ik de brandstof pomp net even wat meer geven dat ie niet zo op z'n tenen loopt ? Waar zit de stelschroef op de pomp delphi lucas staat op de pomp

Deel dit topic

Reacties

Denk dat je beter door de dealer kan laten doen
+1
@johndeere 2650 dat ben met je eens
Als je niet weet wat te doen moet je er afblijven.Mijn brommer leveracier zei altijd ik verdien het meest aan jongens die ondeskundig gaan sleutelen Due??
+3
@johndeere 2650 ff aan de vermogenstester dacht ik. Kun je ff kijken of hij alle bambi's onder de kap heeft.

Zon trekker zal toch makkelijk moeten kunnen meekomen in een knappe snee.
+3
Is toch common rail, zelf mooi afblijven dan.
Langzamer rijden met maaien scheelt ook.
+1
@JohanvS
Of een trekker met meer vermogen aanschaffen.
Versnelling lager rijden, boer hier in de buurt heeft 20 jr geleden zn trekker ook fors open gedraaid voor de maaiers. Trekker wordt er niet beter van.
+5
@Jelle Boerkamp6110 als die dat vervolgens 20 jaar volhoudt? 🤣🤣
+2
@DANOONTJE POWERR dan is het een goede trekker geweest🫡
+1
@deJong psies
+1
@DANOONTJE POWERR Effe zeuren tegen je, waar lees dat hij die trekker nog steeds heeft? 😂😂
+1
@JD3010 19 jaar geleden aan puin gedraaid kan ook ja. 🤦🏻‍♂️
@DANOONTJE POWERR
Dan was het een top trekker.
+1
@DANOONTJE POWERR fendt 308.. na 13500 uur toch wat problemen
+3
Het is dom geleuter dat je ze niet moet gaan opvoeren, puntje is alleen dat je niet idioot ver boven de standaard pk's moet gaan zitten wil je de boel heel houden. Dikke kans dat ze standaard al aan de hoge kant zitten, JD was in die tijd nog aardig voorzichtig met de pk's op papier en het kan ook dat ie een beetje los is gekomen.
Dus voor de waterrem zetten en dan verder kijken. Dealer hoef je er echt niet aan te pas laten komen zolang het maar iemand is die er verstand van heeft.
@GerbertXL een 20 serie kun je toch niet "opschroeven" i.v.m. commonrail e.d. Kan toch alleen door andere chip?
+2
@MF 2725 ik ben geen jd kenner maar meende dat de eerste uit de 20 serie nog gewone roterende pompen hadden. Later werd het commonrail. @mdoornekamp kan dat vast wel met zekerheid zeggen.
+3
@CaseCS130 bij de 6 cil zijn de 1e bouwjaren met bosch pomp. Na 2003 common rail. Bij de 4 cil weet ik het niet precies. Maar is vergelijkbaar
+1
Quote Reactie van @mdoornekamp:
bij de 6 cil zijn de 1e bouwjaren met bosch pomp. Na 2003 common rail. Bij de 4 cil weet ik het niet precies.

Volgens mij zijn bij de 4-cilinder 20-serie van de eerste bouwjaren alleen de autopowr's met een electronische aangestuurde bosch pomp (en de 6420 S ook, denk ik).
De 'gewone' 6120 t/m 6420 met powrquad is nog gewoon mechanisch, met zo'n oerdegelijk stangetje van gaspedaal naar pomp
+2
@hobbyboer
Quote:
stangetje naar pomp

Als lucas delphi op Google zoek, kom ik inderdaad mechanische pompen tegen
+1
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Als lucas delphi op Google zoek, kom ik inderdaad mechanische pompen tegen

Ik ook 🙂
En net nog even de kap van mijn 6220 van bj. 2002 open gedaan en daar zag ik Stanadyne op de brandstofpomp staan, dan hebben ze wel veel verschillende pompen gebruikt 🤔
+1
@hobbyboer Ik ben ook geen JD kenner, maar een kennis van mij heeft ongeveer 13 jaar geleden z'n 6320 SE laten "chippen " naar 125 pk. Daarom ging ik ervan uit, dat de 20 serie commonrail was. Onze Same Antares had in 1992 al per cilinder een eigen brandstofpompje.
Was ook niet makkelijk "op te schroeven ".
+3
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Na 2003

Officieel misschien, mijn 6420 is van mei 2005 en is geen common rail, maar zal er waarschijnlijk nog 1 geweest zijn waar de oude motoren mee opgemaakt zijn.

Die heeft een Bosch VP44 pomp en die schijnen ook niet geweldig te zijn, maar hier doet die het nog steeds super!!
+1
@JD3010

Mooie trekker bij dit topic.😉
+3
@Fast Eddy Ja. Foto wel gebruiken, maar betalen is er niet bij.
+1
@JD3010

Voor dit onderwerp mag het. Mijn foto`s bij Prikkebord gebruiken is een no go.
+2
@CaseCS130 klop, de scheiding is 2004.
+2
@GerbertXL ik vond het ook altijd wel pittige 4 cilindertjes toen ik er mee gewerkt heb.
+1
6420 is al de zwaarste uit de serie, geen idee wat je daar nog verantwoord aan kan bijschroeven. Ook geen idee hoe breed beide maaiers zijn en hoe je wilt rijden. Bij heel zwaar gewas 1 of 2 versnellingen lager rijden kan ook. Of met maar 1 maaier gaan maaien.
+3
De 6420 op mijn profiel foto heeft ongeveer 120pk op de aftakas.
Deze tractor is van 2002 wij hebben dat zeker 6000 uur geleden laten doen bij de dealer. Die hebben dat toen met een waterrem gedaan wij hebben nooit motor problemen gehad. Buiten een kop pakking om maar dat is een kwaal van deze serie Johndeere.
Ja het kan maar laat het doen door iemand met verstand ervan.
+1
@MRdeere 120 pk kan wel, al die 4 cilinders hebben in de basis de 4.5 l. van de eerste 6100 t/m de laatste 6430 die standaard 125 pk heeft. Ik weet niet wat per model en serie de onderlinge verschillen zijn. Ik weet dat er ook wel 6430's zijn waar wat vermogen bij gegeven is, maar hoever je er mee kan gaan weet ik niet.
Quote Reactie van @walker1:
al die 4 cilinders hebben in de basis de 4.5 l. van de eerste 6100 t/m de laatste 6430 die standaard 125 pk heeft

De 6200 en 6300 hebben de 3.9 liter motor.
En de 'lichtere' 6100 idd wel de 4.5 liter, maar dan als enige zonder turbo.
Bij de 10-serie ook dacht ik.
Pas vanaf de 20-serie hebben alle 4-cilinders 4.5 liter inhoud.
@hobbyboer bij de 6300 was 4,5 liter optie meende ik.
Bij de 00 serie 6 cyl had de 6600 nog 5,9 liter en de 6506, 6800 en 6900 6,8.
De 10 serie was alles gelijk, 4 cylinders 4,5 liter en 6 cylinders 6,8 liter.
Quote Reactie van @Jelle Boerkamp6110:
De 10 serie was alles gelijk, 4 cylinders 4,5 liter en 6 cylinders 6,8 liter.

die 3,9 en 5,9 die in de 6*00 serie leverbaar waren, was dat nog de oude generatie motoren die ook in de 40 en 50 serie lagen?
+1
@walker1 ja, in de 2250 t/m 2850 zit een 3,9 de grootste typen met turbo.
De 3*50 heet het zelfde met de 5,9 liter
@Jelle Boerkamp6110 Oke, nooit geweten, altijd gedacht dat toen de 6000 serie kwam, er ook nieuwe motoren waren. Moest JD nog van oude voorraad af?
@walker1 never change a winning team. 😏
Waarschijnlijk moesten ze later wel vanwege emissie eisen.
De oude Fiat en Ford blokken uit begin jaren tachtig werden ook nog tot 2005 ofzo gebruikt.
Als je bij jdparts kijkt zie je al 4 verschillende motoren/ brandstofsystemen. Volgens mij heb je zowel mechanische als vp44 als common rail in dit type. De achterbrug hoef je niet zo bang voor te zijn want die werden in de 6520 ook gebruikt met een 6cilinder ervoor. Koeling word wel een aandachtspuntje denk ik.
+2
Effe een raildruksensor van een R-serie monteren... Zijn hele snelle pk's...
Wij hadden indertijd een 6920 van 2002 (nog zonder commonrail dus). Daar hadden we een Steinbauer bakje tussen geschakeld. Denk max 20% vermogenstoename.
Dit lijkt mij het eenvoudigste en kan je geen kwaad mee doen...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6420 en hebben de trefwoorden gras , john deere , brandstofpomp , maaien , pomp , vermogen , meer vermogen , trommelmaaier , brandstof en lucas geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
39
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
0