Illustratie van:

International 844 S - start niet meer

Ben sinds kort eigenaar van een Int 844S, wou hem vandaag terug starten, maar wil niet meer starten, geprobeerd met startkabels, maar wil niet starten, krijgt precies motor moeilijk rondgedraaid, iemand een idee ?

Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

ErDee
Krijg je de motor met de hand wel rond? en anders startmotor open maken en alles schoon maken, kijken of de koolborstels nog goed zijn, en de rest zuiver maken. Als je dan toch bezig bent, kijk even of de bekabeling nog in orde is en maak alle verbindingen even goed schoon/blank. Aangezien hij het ook met startkabels doet lijkt me de accu buiten te sluiten, anders zou hij met startkabels opeens wel gaan.
Case-driver
Ik denk dat het een beetje aan het weer leg. Omdat het buiten vrij koud is starten inters nog al moeilijk. Je zou een nieuwe accu kunnen proberen maar ik denk niet dat het veel helpt
josinter
Het kan soms even duren voordeat hij aanslaat in deze kou heeft onze 845 ook gewoon doorstarten dat hij de motor moeilijk ronddraait is dat hij weinig stroom krijgt. wat heb je ervoor gezet met startkabels ?want anders moet je mischien er iets voorzetten wat meer stroom levert. en de stopknop uitrekken helpt ook altijd !
Patrick 2020
845XL bij mij op het werk heeft anders nooit last van kou. Sleutel omdraaien, krukas 1 keer rond en hij loopt. 😉 Laatst wel nieuwe accu op gekomen, zat al een hele oude op.
Mielmonteur
Inter start niet in de winter :lol:
SJB533
Heel belangrijk: de juiste startprocedure! Gloeien, en wanneer je dan de startknop (?toch?) gebruikt ook de stopknop half uittrekken. Dan hoeft je startmotor niet te lang te draaien om zodoende de accu leeg te trekken.

Verder denk ik ook aan eeh lege accu, wat verschillende oorzaken kan hebben. Een oude accu die 'versleten' is, kan debet zijn, maar hij kan ook slecht of niet bijgeladen worden. In dat laatste geval ligt de oorzaak bij de dynamo, of de bekabeling tussen dynamo en accu

Ook een Inter start in de winter
Boemrang
Kan alleen maar zeggen, je hebt een probleem met je tractor...
Misschien een "kat in de zak" gekocht...
Het zou inderdaad aan de startmotor kunnen liggen, aan de accu kan het liggen...
In het ergste geval is de hele motor aan gort, en dan heb je echt een probleem....
IH1055XL
Dat van die stopknop is juist. Je trekt hem +- 1/2 uit (je voelt een klein beetje weerstand wanneer je verder wil uittrekken) en dan proberen starten. Wij hadden vroeger een 844 en die had het altijd wat moeilijk in de winter. Ik zou nog niet meteen de startmotor uit elkaar halen maar misschien wel eens alle aansluitingen van batterij enzovoort nalopen. Een goede batterij helpt natuurlijk ook. Om de batterij te sparen gebruikten wij soms een snuifje startpilot. Ik weet het, als je dat veel gebruikt vind je motor dat niet leuk maar het vriest ook niet elke dag in onze contreien.
Joker
@ josinter, in het begin draait hij nog rond, maar naargelang ik blijf proberen krijgt hij het heel moeilijk om motor rond te krijgen, er hing een vw transporter 2.5TDI aan, stopknop was deels uitgetrokken

@ SJB533, stopknop was half uitgetrokken, en voorgloeien ook gedaan, bijna minuut, bij een lege accu zou hij toch via startkabels moeten werken

@ Boemrang, hij heeft altijd gestart tot op vandaag (is hier momenteel wel -5°C en hij staat buiten)
ErDee
@Joker Mij lijkt het de startmotor. Startmotor van de trekker loshalen en zelf openen en schoonmaken(vooral het loopvlak van de koolborstels, dat was bij mij helemaal blank, dus groefjes uitkrassen en loopvlak fijn schuren), of even bij een vakman binnen brengen, en dan gaat ook de originele startmotor snel genoeg om iedere inter aan de gang te krijgen.
IH1055XL
@Joker Hou er rekening mee dat een batterij 50% van zijn kracht verliest bij deze temperaturen. Hoe zit het met zijn brandstof? Ik heb ook al aan de lijve ondervonden dat goedkope startkabels geen stroom genoeg doorlaten waardoor het toch niet lukt om via startkabels te starten.
case-inter
@josinter in je eerste reactie zeg je dat je de stopknop uit moet trekken want is daar precies het nut van ?
ErDee
@case-inter koudstartstand van de brandstofpomp
case-inter
@ErDee oke een soort shoke dus
ErDee
@case-inter de starthulp van een diesel ja
F-E-N-D-T-J-E
@Joker als hij in t begin wel goed draait kan t zijn dat de start kabels te dun zijn(gamma kwalitiet) daar kan te weinig stroom door heen om hem rond te starten je kunt t proberen om de startkabels er eerst een half uur aan te hangen en dan proberen te starten dan laad de auto de accu op dan heeft hij meer stroom en als dat ook niet wil kun je als laatste red middel maar dan moet je NIET gloeien een beetje start piloot in de neusgaten spuiten of de fohn effe in t lucht filter hangen dat helpt ook goed
Teus2
@Joker misschien heb je er nog Zomer diesel in zitten dan bevriest de diesel eerder in plaats van winter diesel hadden wij ook met de david brown van ons.
shovel-joopie
@Mielmonteur Wat je hier schrijft klopt niet, bij een maat van me, hij heeft zo'n 10 Inters is er niet één bij die in de winter startproblemen heeft,dus niet te hard roepen.
3130ls
Ik zou eerst de massakabels eens nalopenof opschuren en dan de accu meten dan weet je meer
306LS
Die zogezegde choke,is dat je de stopknop uittrekt tot je weerstand voelt en dan zo laat staan, gloeien en dan starten of heb ik dat verkeerd begrepen en is dat ook bij elke trekker?
case-inter
@F-E-N-D-T-J-E de gasbrander wil ook wel, de gene die onze david brown heeft gekocht start hem met de gasbrander want dat startpilot is rommel
F-E-N-D-T-J-E
@306LS nee dat is niet bij elke trekker en volgens mij ook niet bij elke inter
F-E-N-D-T-J-E
@case-inter met rem reiniger gaat t ook maar daar heb ik vorige week nog een koppakking mee er uit geblazen maar met mate gaat t wel goed je moet er ook niet mee blijven spuiten en ik gebruik voor de stationaire motors van mij vaak de verf fohn dat gaat ook goed en papiere lucht filters branden dan ni zo gouw
jehan
Al eens aan opslepen gedacht ..
robbertje deutz
Aantrekken wel in de hoogste versnelling!!!
SJB533
@306LS
Nee, is niet bij iedere trekker, zelfs niet bij iedere Inter zo 😉
Husqvarna
Een INTER start wel in de winter, maar niet met gare massakabels/slechte contacten.
old man jose
Plaats nou eens een accu met voldoende ampères, lukt het dan nog niet startkabels erbij met voldoende dikte lukt het dan nog niet dan wordt het sleutelen.
Wimsumar
Beste
Quote @old man jose:
Plaats nou eens een accu met voldoende ampères,

Helemaal met je eens!
En inderdaad, voldoende dikke startkabels met ook 'dikke' klemmen.
Bakker S
Beste Joker..

Gewoon een nieuwe akku met veel amperes zoals ze hier al zeggen. Als je de trekker dan goed voor gloeit start je hem met min 15 wel.
ErDee
@Bakker S 800 ampere is al zat
case-inter
Wij hebben em net weer opgehaald heeft de hele dag buiten gestaan, maar de accu die erop zit kreeg em niet aan de loop. start kabels eraan en hij liep na een paar ploffen direct. tempratuur is ongeveer -8 😉
Corne S
En als de trekker in de zomer al niet al te vlot aanslaat, dat slaat hij in de winter ook moeilijker aan. Dit kan aan de compressie liggen, brandstofpomp etc.
Belangrijk is in de winter dat de gloeiinrichting goed is en de motor goed rond gaat.
Wanneer de trekker altijd al wat minder start, is het te overwegen om een sneldraaide startmotor er op te zetten (startmotor met 9v anker).

Tussen startkabels en startkabels zit een wereld van verschil.
wvdh
Vaak zit er in startkabels veel weer stand, ik gebruik soms 2startkabels dus 2voor de + en 2 voor de -
redeagle14
@Joker

Zorg voor een goede (geladen) accu en een goede 4pk (3.1kW) startmotor. Goede gloeispiraal en goede elektrische verbindingen (relais tussen de gloeikabel). Tijdens het starten de stopknop half uittrekken en volgas geven (anders werkt de koudstart niet). In deze uitvoering start elke Inter in de winter.
ihc1056
Een kwestie van goed gloeien en een goede accu! en as je de start motor er af haalt moet je ook een beetje vet aan de draaikrans/startkrans smeren help ook wel een beetje 😛
ihc1056
En als je de start kabels er aan doet moet je ze goed aanknijpen of met twee man 1tje vast houden en andere starten helpt ook
Joker
Ben vandaag bij het begin begonnen, nieuwe batterij gaan halen, 12V/145Ah met 1000amp, wel aardig klusje om deze erin te krijgen, past net, klemmen proper gemaakt, 30sec voorverwarmd, en startte van de eerste slag ... oorzaak dus gevonden
maar nu stuitte ik op een volgend probleempje, heb traktor half uurtje laten draaien, rij inrit uit en wou straat oprijden, maar moest stoppen, wat dus het probleem was, remmen doen het dus niet meer, krijg ook niets van weerstand bij induwen pedaal, zou het kunnen dat deze bevroren zijn, laatste keer dat ik ermee reed, gingen deze wel nog, iemand een idee ?
SJB533
@Joker
Zijn de remmen hydraulisch?
Joker
Hm, daar vraag je me iets, ben nog niet zo bekend met werken aan tractors, hoe kan je dit zien?
SJB533
@Joker
Kun je zien aan het hele remsysteem 😉 Zitten er cilinders aan de pedalen, heb je te maken met hydraulisch bekrachtigde remmen 😉
Joker
Ik zie enkel onderkant achter de pedalen zoals in volgende advertentie:
nl.kapaza.be/antwerpen/…
SJB533
@Joker
Dan denk ik, dat er in het remsysteem iets niet meer is, zoals t hoort
Favorit614
Vocht in het remsysteem wat bevroren is .spul goed dooi laten worden , en het remsysteem verversen
Joker
@SJB533 zijn dit dan hydraulisch bekrachtigde remmen?

@Favorit614 wat bedoel je met het remsysteem verversen?
wvdh
@Joker wat voor olie zit er in de remmen?
Joker
@wvdh geen flauw idee, heb hem nog maar pas gekocht, die info heb ik er allemaal spijtig genoeg niet bij gekregen.
Favorit614
@Joker Ik bedoel hier mee de remolie, kans bestaat dat er condens in zit , wat nu bevroren is.
even bij een dealer informeren wat voor olie er in hoort te zitten.
hier zullen ze het ook wel weten
wvdh
@Joker zit er nog olie in het potje?
Joker
Ok, zullen we morgen eens naar de dealer gaan, toch bedankt
wvdh
@Joker kan wezen dat er dot remolie ingegooid is en dat moeten de remmen uitelkaar, en nieuwe ringen in te zet worden, want de ouwe zijn dat weggeteerd
SJB533
@wvdh
DOT4? Heb je wat aan deze specs? m.kroon-oil.com/nl/producten/…
maarten IHC 624
Bij onze shovel zet ik s'morgens een kwartier voor het staten een kacheltje onder de motorkap. werkt super trekt direct warme lucht aan. Deden Bij de voer trekker de lucht inlaat warm blazen met de uitlaat warmte van de giant shovel.
wvdh
@SJB533 ja kan ook 3 wezen maar zit weinig verschil in de olie, maar dat moet er niet in
Joker
Vandaag bezig geweest aan de remmen, niets slechte olie, niets kapot, gewoon alles goed ontlucht en alles is terug in orde, me happy 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
55
DEELNEMERS
27
WEERGAVES
60