Ben sinds kort eigenaar van een Int 844S, wou hem vandaag terug starten, maar wil niet meer starten, geprobeerd met startkabels, maar wil niet starten, krijgt precies motor moeilijk rondgedraaid, iemand een idee ?
Alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Verder denk ik ook aan eeh lege accu, wat verschillende oorzaken kan hebben. Een oude accu die 'versleten' is, kan debet zijn, maar hij kan ook slecht of niet bijgeladen worden. In dat laatste geval ligt de oorzaak bij de dynamo, of de bekabeling tussen dynamo en accu
Ook een Inter start in de winter
Misschien een "kat in de zak" gekocht...
Het zou inderdaad aan de startmotor kunnen liggen, aan de accu kan het liggen...
In het ergste geval is de hele motor aan gort, en dan heb je echt een probleem....
@ SJB533, stopknop was half uitgetrokken, en voorgloeien ook gedaan, bijna minuut, bij een lege accu zou hij toch via startkabels moeten werken
@ Boemrang, hij heeft altijd gestart tot op vandaag (is hier momenteel wel -5°C en hij staat buiten)
Nee, is niet bij iedere trekker, zelfs niet bij iedere Inter zo
Helemaal met je eens!
En inderdaad, voldoende dikke startkabels met ook 'dikke' klemmen.
Gewoon een nieuwe akku met veel amperes zoals ze hier al zeggen. Als je de trekker dan goed voor gloeit start je hem met min 15 wel.
Belangrijk is in de winter dat de gloeiinrichting goed is en de motor goed rond gaat.
Wanneer de trekker altijd al wat minder start, is het te overwegen om een sneldraaide startmotor er op te zetten (startmotor met 9v anker).
Tussen startkabels en startkabels zit een wereld van verschil.
Zorg voor een goede (geladen) accu en een goede 4pk (3.1kW) startmotor. Goede gloeispiraal en goede elektrische verbindingen (relais tussen de gloeikabel). Tijdens het starten de stopknop half uittrekken en volgas geven (anders werkt de koudstart niet). In deze uitvoering start elke Inter in de winter.
maar nu stuitte ik op een volgend probleempje, heb traktor half uurtje laten draaien, rij inrit uit en wou straat oprijden, maar moest stoppen, wat dus het probleem was, remmen doen het dus niet meer, krijg ook niets van weerstand bij induwen pedaal, zou het kunnen dat deze bevroren zijn, laatste keer dat ik ermee reed, gingen deze wel nog, iemand een idee ?
Zijn de remmen hydraulisch?
Kun je zien aan het hele remsysteem Zitten er cilinders aan de pedalen, heb je te maken met hydraulisch bekrachtigde remmen
nl.kapaza.be/antwerpen/…
Dan denk ik, dat er in het remsysteem iets niet meer is, zoals t hoort
@Favorit614 wat bedoel je met het remsysteem verversen?
even bij een dealer informeren wat voor olie er in hoort te zitten.
hier zullen ze het ook wel weten
DOT4? Heb je wat aan deze specs? m.kroon-oil.com/nl/producten/…