Top topics

In een poging de beste topics meer aandacht te geven zodat ze ook sneller terug gevonden kunnen worden heb ik de topper knop ook bij topics geplaatst.

Er is namelijk vaak de opmerking 'daar is al een topic over', maar het topic zelf is niet goed terug te vinden. Ik zal, zodra er vaak genoeg op de knop gedrukt is, deze topics extra promoten.

Deel dit topic

Reacties

SJB533
Nu nog een knop om topics negatief te waarderen?
claasfan
Top
Valtra-Fordpower
@SJB533 Een knop "Breng de staf op de hoogte" die overal plaatsen... Mooi bij onzin foto's en topics. Kun je ongemerkt de staf inlichten en kunnen hun er naar handelen.

Probleem is echter dat er bijna geen staf is 😃
Tinus
@SJB533 Ik heb liever dat met een reactie wordt uitgelegd dat er wat mis mee is, dan dat iemand anoniem naar de vergetelheid wordt verbannen.
Tinus
Quote @Valtra-Fordpower:
Probleem is echter dat er bijna geen staf is :D

Hoewel ik kan beamen dat er meer admins moeten komen, ben ik voor zelfsturende communities. Daar kan iedereen aan bijdragen.
Tinus
@Valtra-Fordpower
Een veelgelezen reactie is bijvoorbeeld 'Daar is al een topic over'. Je zou ook kunnen linken naar het topic.

Persoonlijk reageer ik altijd constructief of gewoon niet. Als iedereen dat zou doen was er geen overheid nodig, behalve voor het opruimen van de rommel, aangezien niet iedereen een verwijderknop heeft.

De "Breng de staf op de hoogte" knop is daar een goede oplossing voor inderdaad.
SJB533
@Tinus,
Daar zit wat in. Al ben ik van mening, dat er genoeg onzin is, waar geen greintje aandacht naar uit moet gaan, maar gewoon (stil) verwijderd moet worden. Dat scheelt veel gedram.

@Valtra-Fordpower 😃
Valtra-Fordpower
@Tinus En daar loopt het vast, Er is een veel te grote berg met rommel en niemand ruimt zijn troep op.

Daarnaast is TF ook aan het vollopen met zeer jonge eigenwijze TF'ertjes die we -naar het lijkt- niets kunnen bij brengen. Daar is gewoon harder optreden voor nodig.
SJB533
Quote @Tinus:
Een veelgelezen reactie is bijvoorbeeld 'Daar is al een topic over'. Je zou ook kunnen linken naar het topic

Dan kun je ook net zo goed de zoekfunctie wissen, het gros weigert daar gebruik van te maken.
Tinus
Quote @SJB533:
Al ben ik van mening, dat er genoeg onzin is, waar geen greintje aandacht naar uit moet gaan

Doodzwijgen is een oplossing, maar opvoeden ook. Waarom is het een onzintopic, waarom wordt het geplaatst? Ook iemand die vanuit ons oogpunt domme vragen stelt kan op andere punten weer een goede aanvulling zijn op de site.
Tinus
Quote @Valtra-Fordpower:
Er is een veel te grote berg met rommel en niemand ruimt zijn troep op.

Met de topperknop + een rapporteer functie moet dit op de lange duur op te lossen zijn.
Tinus
Quote @SJB533:
Dan kun je ook net zo goed de zoekfunctie wissen, het gros weigert daar gebruik van te maken.

Tja, de mens is over het algemeen lui. Maar het kan ook zijn dat ze gewoon niet goed kunnen zoeken. Veel vragen zijn namelijk ook met goed Googlen te beantwoorden.

Ik hou het de komende week goed in de gaten, kijken of ik bepaalde zaken nog kan automatiseren of verduidelijken.
SJB533
Quote @Valtra-Fordpower:
En daar loopt het vast, Er is een veel te grote berg met rommel en niemand ruimt zijn troep op

Zo, doorgelinkt.

@Tinus
Soms is doodzwijgen/wissen een oplossing, op andere momenten is juist uitleg de oplossing. Feit is, dat er TF'ers zijn, die zouden moeten weten, hoe de steel om de vork zit. Dan is uitleg niet meer nodig, mag ik aannemen?
Tinus
Quote @Valtra-Fordpower:
Daarnaast is TF ook aan het vollopen met zeer jonge eigenwijze TF'ertjes die we -naar het lijkt- niets kunnen bij brengen. Daar is gewoon harder optreden voor nodig.

In sommige gevallen wel ja. Ik ga proberen ook hier een oplossing voor te vinden.
Tinus
Quote @SJB533:
Soms is doodzwijgen/wissen een oplossing, op andere momenten is juist uitleg de oplossing. Feit is, dat er TF'ers zijn, die zouden moeten weten, hoe de steel om de vork zit. Dan is uitleg niet meer nodig, mag ik aannemen?

Ergens moet een grens zijn inderdaad.
JD3010
Quote @Valtra-Fordpower:
Daarnaast is TF ook aan het vollopen met zeer jonge eigenwijze TF'ertjes die we -naar het lijkt- niets kunnen bij brengen. Daar is gewoon harder optreden voor nodig.

Dat is helaas niet echt leeftijdgebonden.
valmet6400power
Quote @Tinus:
Ik zal, zodra er vaak genoeg op de knop gedrukt is, deze topics extra promoten

Had je nou vakantie zei je? Dit gaat helemaal super worden zo 😃
Tinus
Quote @JD3010:
Dat is helaas niet echt leeftijdgebonden.

Nee, het valt me in het dagelijks leven telkens weer op dat voor sommige mensen de ontwikkeling bij de puberteit is stilgevallen.
SJB533
@Tinus
Iets wat ook lastig werkt. Vaak staat er wel een topic (of veeeeeeel meer), toch biedt de zoekfunctie geen hulp, omdat alles zo krom staat. Hoe stimuleren we de leden, om een topic over een specifieke trekker, of serie, te starten via een tabblad?

voorbeeld uit eigen collectie
Tinus
Quote @valmet6400power:
Had je nou vakantie zei je?

Ja, maar krijg hier al wel verwijten weer 'aan het werk' te zijn 😃
JD3010
@Tinus Fijn dat je het herkent, maar wordt daar ook actie voor ondernomen? Dat zou het wel een stuk leuker maken hier, waarschijnlijk niet alleen voor mij.
deeremeneer
Quote @Valtra-Fordpower:
Daarnaast is TF ook aan het vollopen met zeer jonge eigenwijze TF'ertjes die we -naar het lijkt- niets kunnen bij brengen

Nou heb ik hier al maanden niet gereageerd maar dat komt over het algemeen niet door de zogenoemde jonkies. Ja die starten inderdaad nogal eens een topic over een trekkerrijbewijs of hoe ze hun trekker meer kunnen laten roken en ja daar heb ik ook mijn mening over maar er zijn hier een paar "volwassenen" die naar mijn mening juist de boel verpesten. @tinus kan net zoveel knoppen maken als hij wil maar zolang er hier een klein groepje is die meent een ander continu de les te moeten lezen en meent op ieder topic te reageren helpt dat niks. Bij 80% van de topics roepen dat ze naar google moeten is echt geen oplossing en als een nogal wat oudere roept dat de "jonkies" vrij zijn en lopen te krijsen en gillen en dan vervolgens zelf de meest belachelijke reacties plaatst is geen oplossing. Dat de jongeren geen respect hebben voor de ouderen lokken ze vaak zelf uit met hun reacties. Respect moet van twee kanten komen en zolang iedereen denkt dat ze de beste zijn of wat te vertellen hebben komen we niks verder hier. @tinus Ik begrijp heel goed dat je hier niet politie agentje wilt spelen en dat zou ook niet nodig moeten zijn maar ik denk ook wel een beetje dat het gebrek aan active admins voor sommige een reden kan zijn om de grens steeds op te zoeken. Een admin die niet te bang is om ook de volwassenen een keer tot de orde te roepen zou niet verkeerd zijn. Dit is geen aanval of commentaar op de huidige active admins maar die lijken de moed ook een beetje op te geven.
Tinus
Quote @SJB533:
Iets wat ook lastig werkt. Vaak staat er wel een topic (of veeeeeeel meer), toch biedt de zoekfunctie geen hulp, omdat alles zo krom staat.

De topics die goed gewaardeerd worden (goede vraagstelling + duidelijk antwoord) moeten soms misschien een beetje herschreven worden door een admin om zo goed mogelijk naar voren te komen in de zoekfunctie. Dus niet alleen 'start slecht' maar ook 'startproblemen'.

Vragen over een specifiek merk / type kunnen wellicht ook achteraf door een admin verplaatst worden. In dat geval zou er geautomatiseerd een PB naar de OP kunnen gaan met instructies / uitleg over deze functie.
JD5620
GROENEDEERE
@deeremeneer

Top reactie waar ik het heel goed mee eens ben
bikkertie
Goed bezig tinus!
danny_ford
Ik reageer doorgaans ook weinig op topics, maar wat @deeremeneer zegt, vindt ik helemaal kloppen.
danny_ford
Het is al wel een hele verbetering dat er nu het te koop/gevraagd gedeelte is. Eerder waren er meestal van die nutteloze reacties van 'het is hier geen marktplaats' . Dat probleem is nu in ieder geval opgelost, want ik vindt het erg makkelijk dat je op tractorfan ook agrarische zaken kan vinden die te koop staan.
EA_MF
@deeremeneer jammer dat er geen topperknop voor een reactie is, anders stond dr nu vrij groot in mn scherm: Ho jong, kallum.
valmet6400power
@Tinus

Hihi 😃
GROENEDEERE
Ik zet ook maar even een reactie neer of t gewaardeerd wordt weet ik niet das aan tinus. Er zijn ook leden die zeer regelmatig te ver gaan in hun reacties en vaak ruzies uitlokken of anderen bewust tegen het zere been schoppen. Ook ik ben niet altijd heilig voor er commentaar komt..
Bij een andere site die ook razend populair was had je bij elke reactie de knop met een uitroepteken als de reactie aanstootgevend is beledigend of godlastend kon men op de uitroepteken klikken en krijgen de moderators een melding en kunnen hun beoordelen wat ze ermee kunnen doen. De reactie of discussie verwijderen de betreffende persoon of personen aanspreken of na meerdere waarschuwingen tijdelijk blokkeren.
valmet6400power
Quote @deeremeneer:
die meent een ander continu de les te moeten lezen

Heeeu @Boemrang hahaha 😃
valmet6400power
Quote @GROENEDEERE:
elke reactie de knop met een uitroepteken als de reactie aanstootgevend is beledigend of godlastend

-weggejorist- 😃
Tinus
Quote @deeremeneer:
Respect moet van twee kanten komen en zolang iedereen denkt dat ze de beste zijn of wat te vertellen hebben komen we niks verder hier.

Aan een gebrek aan respect kan ik niet sleutelen, aan de rest van je reactie wel. 😄
GROENEDEERE
@valmet6400power

???? en opgerot
valmet6400power
@GROENEDEERE

Ja ja ja!
SJB533
Quote @GROENEDEERE:
Ook ik ben niet altijd heilig
Ik heb een verrassing voor je: niemand op TF is dat. Ook zij, die menen dat wel te zijn.

@deeremeneer
Topreactie!
GROENEDEERE
@SJB533

Ook dat is geen verrassing.
Heilig boontjuh ????
SJB533
@GROENEDEERE
Ow, gelukkig 😃
erik9831
Er is voor mij geen enkel verschil tussen een jonkie of een oudere persoon.

Maar sommige personen die staan te gillen of te krijsen zouden op sommige dingen wel eens gelijk kunnen hebben. Maar er zijn dan ook personen die helemaal niet naar die uitleg willen luisteren.

Dat van 'te koop (gevraagd)' is inderdaad een zeer goede oplossingen. Maar de laatste paar dagen is er meer in het gewone forum geplaatst geweest dan bij het 'te koop (gevraagd)' onderdeel. Ik probeer hun er op een vriendelijke manier op te wijzen en dat werkt ook wel. Maar er zijn ook mensen die al eeuwen hier aanwezig zijn en die het weigeren om in dat bepaald topic te plaatsen. Zoals ik al zei, de laatste dagen zijn er zeker zo een 4 topics geweest. Ik heb het eerlijk gezegd op dat vlak opgegeven.

Voor mijn part mogen hier gerust namen genoemd worden ... Misschien dat er dan eens met die persoon gesproken kan worden en er misschien dingen uitgepraat kunnen worden. Is ook altijd een oplossing om te doen. Lukt het niet, dan negeer je elkaar gewoon en doe je maar alsof de andere lucht is. Maar om hiervoor gaan te zwijgen ... vind ik ook niet echt nodig.
EA_MF
@erik9831 daar ligt dus een taak voor admins, om die topics in het juiste forumdeel te krijgen 😉
erik9831
@EA_MF Klopt als een bus !!!

Maar een admin kan ook moeilijk zijn hele leven, of al zijn vrije tijd in een forum steken. Een paar admins meer zou inderdaad een oplossing zijn. Dan is het werk ook wat eerlijker verdeeld.

Ik heb geen klagen van turnmeloose ... Maar hij roeit ook met de riemen die hij heeft. Hij doet echt wel zijn best.
EA_MF
@erik9831 klopt, daarom zou je dus bijvoorbeeld een man of 4/5 als actieve admins kunnen hebben, zodat ze niet alles alleen hoeven te doen.
B - W
@deeremeneer amen.. Ik zou het niet beter kunnen verwoorden, jij zegt het, en vele anderen denken het!
Daarnaast denk ik maar vaak bij mezelf, het is hier net een lopend buffet, hetgeen ik lekker vind leg ik op m'n bord, en hetgeen ik niet lust, laat ik liggen. Als iedereen dat eens zou doen, dat zou vele mb's aan discussies schelen..
SJB533
Quote @erik9831:
Ik heb geen klagen van @Turnmeloose... Maar hij roeit ook met de riemen die hij heeft. Hij doet echt wel zijn best.

Maar de zin gaat er bij hem wel af, als iedereen standaard tegenwerkt 😉
Fendt926Driver
Quote @valmet6400power:
Quote @deeremeneer: die meent een ander continu de les te moeten lezen

Heeeu @Boemrang hahaha
+100 😃
stannetje96
@SJB533 het gros werkt mee ipv tegen....
erik9831
@B - W uiteindelijk, is toch mijn idee, is een forum een plaats waar iedereen een mening kwijt kan of zijn vraag kan stellen, hoe dom ze voor sommige anderen ook mag klinken. Maar dan is het inderdaad ook iedereen zijn eigen keuze om er al dan niet op te reageren.

Wat ik al een tijd als idee had ... Dat tip's en tric's onderdeel dat er nu net bijgekomen is, is leuk. Maar is het soms niet beter, om veel gestelde vragen te verduidelijken met een video.

Veertjes vervangen van een PZ strela, als voorbeeld om nu 1 te noemen. Soms is het moeilijker uit te legen en te begrijpen, dan het te zien op een video.

Dus een tractorfan video 😄
Ritchie
@deeremeneer

Mag ik het opvallend noemen dat de persoon of één van de personen in kwestie nog niet op dit topic heeft gereageerd?

Zoals al gezegd, hulde voor de reactie. Kon 't niet beter verwoorden.
stannetje96
@Ritchie zou het ook mogelijk zijn dat iemand een uurtje gewoon niet online is?
Ritchie
@stannetje96

Ja dat zie ik nu ook ja. Excuses voor de misvatting dan.
Tinus
Ik ben de rest van de middag offline. Lees de rest van de reacties vanavond. Wel ontopic blijven he?
3130ls
@Tinus voor de rest geen commentaar op de site hoor integendeel. Wel een klein vraagje. Is de mogelijkheid er om een te koop gevraagd topic langer te laten staan. ? 48 uur ofzo. Als je nu een dag niet kijkt zie je de volgende dag niet meer wat erop gezet is. Nu kun je wel in de te koop gevraagd topics kijken natuurlijk maar als het op de hoofdpagina staat valt het beter op.voor de rest geen commentaar haha
3130ls
Is meer als idee bedoeld ik weet niet of meer mensen er idee in zien
jordi 1455
Sommige leden zetten hun topic onder het verkeerde forum, dan hebben ze een vraag over het opvoeren van een trekker en zetten ze het topic onder het laatste trekker nieuws forum.

Verder moeten er nog heel wat foto's verplaatst worden.
fendt trekkertje
@3130ls dan krijg je wel weer zo'n mega lijst op je homepage, weet niet of het daar overzichtelijker van word.
3130ls
@fendt trekkertje daar heb je ook wel een punt ja.
Patrick 2020
Eerder plaatste ik veel op farmphoto.com. Het voordeel daar vond ik dat je je eigen threads had, dus je kon er mooi een weblog bijhouden met bijvoorbeeld foto's van een trekker die je aan het opknappen bent of van een oogstperiode. Hier op tractorfan staan de foto's van iedereen door elkaar, dus moet je steeds zoeken waar de foto's staan. Verder was op farmphoto wel een nadeel dat altijd de homepage vol stond met poolse Bison combines 😛 Hier op tractorfan moet je ook steeds per merk foto's posten, niet per 'gebeurtenis'. Bijvoorbeeld een thread van een evenement (trekkertrek/oldtimershow) of werkzaamheden (jaarrond/oogstperiodes).

Ik schrijf dit ook zeker niet als kritiek, maar ik wil alleen de verschillen even aanduiden. 😉

Tinus en verdere admins, goed bezig en houden zo!
JD6930
@deeremeneer

Zoals de rest zegt: TOP reactie!
jordi 1455
@Patrick 2020 op tractorfan kun je albums maken, daar kun je foto's met een bepaalt onderwerp in doen, zoals van restauraties en shows.

tractorfan.nl/album/261/…
Niek123
Naar mijn mening is de domste vraag de vraag die nooit gesteld is, zo blijft het ook actief hier, ook al is de vraag voor de ene heel simpel, als de andere er maar iets van kan leren, en dan vooral door alleen positieve reactie's. Alleen is het vaak de manier waarop de vraag gesteld wordt waardoor er veel gefrustreerde reactie's komen. En dit heeft niets met leeftijd te maken, dit noem ik gewoon slordig. En ik weet niet of het wel verstandig is om deze topic's aan te passen want dan hebben de admin's wel erg veel werk, eerlijk gezecht zou ik deze topic's gewoon direct opruimen, maar dat is mijn mening... als iemand een fatsoenlijk antwoord wil, kan hij ook een fatsoenlijke vraag stellen...
Boemrang
Natuurlijk heb ik ook alles door genomen en gelezen...
Bepaalde punten zit zeker waarheid in....
En ik weet van mij zelf dat het roepen van Google je beste vriend is staat als een paal boven water....
Toch ben ik van mening dat meerdere leden hier met mij eens zijn, gebruik de zoek functie eens, zoek eerst op Google....
Hoe vaak wordt hier een vraag wat ze zelf gewoon via de zoek functie hadden kunnen vinden, en hoe vaak wordt hier een topic gestart dat er veel leden met een link aan komt zetten, kijk hier eens, kijk daar eens, en ik zelf doe het ook regelmatig, en ik probeer mijn kennis ook zo goed mogelijk over te brengen...
En ik weet dat er leden zijn die gewoon tegen mij werkwijze zijn, maar veelal wat ik vertel zit waarheid in, er zit vaak een cryptische omschrijving aan vast, en dat is voor velen zeer moeilijk te lezen....
Natuurlijk probeer ik het ook wel op het een leuke manier te brengen, wat mij ook wel eens lukt... 😄
Ik zal niet zeggen dat ik de gemakkelijkste persoon ben, maar als ik iets fout doe, durf ik het ook toe te geven en ik verdedig mij dan ook, maar vaak krijg je gewoon een stuk of wat leden over je heen die je in de grond willen trappen, en dan zijn ze vaak bij mij aan het verkeerde adres....
Ik durf er recht voor uit te komen en toch wil ik alles met de beste bedoelingen doen, maar velen hier durven het niet te zeggen dat ze zelf ook fouten maken....
En zoals @Tinus zelf ook al aangeeft in een reactie, "de mens is over het algemeen lui. Maar het kan ook zijn dat ze gewoon niet goed kunnen zoeken. Veel vragen zijn namelijk ook met goed Googlen te beantwoorden" dus het werkt wel.
En ik heb wel eens vaker een excuses gemaakt naar @Tinus en naar leden toe dat ik zo iets had, dit was niet goed van mij....
Maar schelden of dreigen heb ik nog nooit gedaan, terwijl het andersom wel eens voor komt....
Dus bij deze, die zich soms door mij aangevallen voelen, mijn excuses hier voor...
Loeideutz
Geachte meneer @Boemrang , het is goed dat U hier reageert. u bent overigens niet de enigste senior hier die heel soms irritant overkomt. Zelf zeg ik altijd: Google is je slechtste vriend. Hij geeft je vele duizenden mogelijkheden en zegt vervolgens zoek het zelf maar uit. Voor vele TF-ers wordt Google gespeld met de letters T en F. Dat wil niet zeggen dat dat de juiste manier is. Wat betreft Uw cryptische omschrijvingen, liever niet doen. Iemand die een vraag heeft over een specifiek probleem zit niet te wachten op grapjes maar op duidelijk antwoorden. En wat hier al vaker gezegd wordt: niet reageren is soms beter. Scheelt @Tinus bergen gigabyte aan opslag en maakt daarnaast het lezen van een topic een stuk eenvoudiger. In deze is de reactie van @deeremeneer een hele zinnige.
Een mede Limburger.
Boemrang
Quote @Loeideutz:
Geachte meneer @Boemrang

Nou dat geachte meneer mag je voor mij weg laten hoor, ben ook maar een mens van vlees en bloed.... 😃
Toch ben ik blij dat je een reactie geeft....
En wat je aanhaalt dat soms niet reageren beter is kan wel een kloppen, en vaak geef ik een reactie met de bewuste omschrijving er aan en dan komen de reacties los, dus waar zit dan het probleem.
Zoals je zelf al weet staan er al reacties die allemaal overeen komen???
En dan denk, moet dit weer, en zo ga je van alles uitlokken, en er worden wel eens grappen gemaakt, moet ook kunnen vind ik...
En dan toch krijg je wel eens een pb van bepaalde leden, noem geen namen, de betrokkenen weten het zelf wel wie het is, die je gewoon bedreigen of een potje liggen te schelden en te doen, moet dit??
Als ik de reacties van @Tinus door neem kan ik er toch verschillende punten er uit halen die wel eens vaker naar voren heb gehaald, en nu denk bij me zelf, hé ze doen er iets mee...

Verder sta ik overal voor open, en ik heb zelf ook plezier aan deze site, en willen we deze goed en mooi houden, dan zullen we er allemaal aan mee moeten werken...
Loeideutz
@Boemrang Heel eerlijk, soms zie ik topics verschijnen waarvan ik denk: kun je dit niet wat anders of beter formuleren. Dan lok je het Googlen uit. Ik heb ook wel eens geprobeerd om sites aan te geven waar men kan zoeken. Ik heb besloten om eigenlijk niet meer op zulke vragen te reageren. Scheelt mij een hoop werk.

En het anoniem schelden en bedreigen is helaas een gevolg van het internet, een van de weinig slechte naar mijn idee.
JohnDeere5720
Lastige kwestie..

Ookal moet ik ook toegeven, de zoekfunctie van TF zelf is niet super handig. Maar dan typ ik het in bij Google en achter aan de vraag ''Tractorfan'' dan krijg je het meest bekeken/gereageerd topic ( die dus op TF is gezet) dus vaak ook de best en dus een goed antwoord op de vraag, alleen is de situatie van je zelf meestal net iets anders dan van een ander..
TurnMeLoose
Dat er soms / wel vaker verkeerde, dubbele en slecht geformuleerde topics worden gemaakt is een feit.

Dat er op gereageerd wordt met het ''google'' verhaal of een reactie als ''gebruik de zoek functie'' is veelal terecht veelal vindt je het hier in terug. Echter schieten we hier inderdaad niks mee op, ook ik heb me hier wel is schuldig aangemaakt als het de spui gaten uitliep.

Ik ben benieuwd welke veranderingen er nog meer aanstaan te komen of ik mijn admin functie ga behouden hierin geen idee...... (Ik) We wachten af wat @Tinus nog meer in petto heeft...

Ondertussen verder roeien met de riemen die er zijn... 😃
Boemrang
@TurnMeLoose gelukkig zie jij het ook in, dus ik echt niet de enige....
Met een beetje goede wil hadden er veel problemen voor komen kunnen worden...
Alleen kun je niets oplossen toch, we gaan het zien...
Patrick 2020
@jordi 1455 Dank u voor de info, ik ga meteen bezig met m'n eigen foto's! 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
69
DEELNEMERS
27
WEERGAVES
1