----
Al sinds de oprichting van TractorFan is er discussie over merken, types en hoe die in te delen. Hier een oplossing voor vinden is geen sinecure, aangezien:
- fabrikanten er intern een potje van maken
- fabrikanten er verschillende werkwijzes op na houden
- typeaanduidingen geen uiterlijke verschillen hoeven te betekenen
- uitvoeringen soms juist wel uiterlijke verschillen kennen
- verschillende bouwjaren grote verschillen met zich meebrengen
- mensen die geen verstand hebben van tractors (zoals ik) niet zien welk deel van de typeaanduiding op de motorkap staat voor een uitvoering, maar dit wel willen selecteren bij het uploaden van een foto
Om deze lijst met redenen is er in de begindagen gekozen voor de grote gemene deler. Elke tractor behoort eigenlijk wel tot een merk + type.
Nu willen we over het algemeen allemaal een overzichtelijk leventje. En aangezien ons leventje veel op TractorFan plaatsvindt denk ik dat we ook hier het zo overzichtelijk mogelijk moeten maken. Bijkomend gevolgd is dan dat wij de allermooiste, allergrootste en allercompleetste website op tractorgebied ter wereld worden. World domination.
Nu is TractorFan voor het grootste deel een fotosite en geen handelssite. Het zou dus zinvol kunnen zijn om de tractoren in te delen op uiterlijke verschillen, in plaats van specificaties. Maar ik denk niet dat dit verstandig is, omdat we dezelfde lijst toch ook gebruiken voor de reviews, technische vragen en wellicht toch wel iets met occasions.
Kijkend naar verschillende occasion, data en fabrikantensites, dan lijkt het mij en de admins de way to go:
- Merk + Type leidend houden, zoals het nu ook is.
- Uitvoeringen toevoegen wel mogelijk maken. De uitvoering niet gebruiken om de merk- en typepagina's in te delen, maar wel selecteerbaar maken bij het toevoegen van foto's en ook tonen bij de foto. Bij het toevoegen van een review, technische vraag of (ooit) werkplaatshandleidingen moet de uitvoering dan ook wel selecteerbaar zijn.
Daarnaast kunnen we het ook zo maken dat:
- Bij elk type de mogelijkheid komt om aan te geven welke series het is
- Types in het typeoverzicht groeperen op series.
- Men geen fouten maakt bij het uploaden
- De overzichtspagina overzichtelijker wordt
- Overzichten waarbij uitvoering van belang is ook duidelijk zijn
Wat is jullie mening?
-----
Dit topic wil ik niet benutten om te discussieren over hoe we om moeten gaan met suggesties. Dat is een apart onderwerp, eerst moeten de neuzen dezelfde kant op!
Laatste
Reacties
Puur ordenen via het nummer (of ...) op de neus, ongeacht welke serie het is. Als iedereen alles ook moet sorteren op serie (modellen met een update), gaan er sowieso een hele hoop verkeerd komen te staan.
Kan of wordt daar ook iets mee gedaan? Zodat je lekker kan scrollen door de bloopers zonder alle submappen door te gaan.
Ordenen dus niet wat mij betreft, maar bij het uploaden wel op laten geven.
Dat wil ik niet aan de leden overlaten maar aan de admins + hulpadmins op merkniveau. Bij elk type moet dan eenmalig de bovenliggende serie worden opgegeven. Dit wordt dan alleen gebruikt voor het indelen van de overzichten.
Had al veel eerder moeten gebeuren, had veel ergernis verkomen kunnen worden....
De beste manier om ergernis te voorkomen is om je niet zo snel te ergeren. Ik kan het niet iedereen naar de zin maken. Ik heb die taak ook helemaal niet. Jullie betalen mij niet, dit is mijn hobby.
Gewoon merk + type en verder geen gelul.
Tractorfan zoals het bedoeld is, voor de fans en niet voor de betweters.
En ik gun iedereen een privé leven en alles wat er bij komt....
Dus voor ons is deze site dan ook gewoon hobby en wij als leden proberen dan ook wel eens ideeën aan te dragen....
Of mag dit niet????
Of mag dit niet????
Aandragen, opdringen, eisen, dreigen. Ik heb vanalles langs zien komen.
Begrijp ik het goed? Gewoon merk en type?
DUS? Valmet-->605 klaar Als je het leuk vind Valmet-->605 -->(serie 2 GLTX met vierkante vooras) voor de liefhebber...
Ach voordeel voor mij en mn dislexy Ik kan de belastingbrieven ook niet lezen.
Dick gaat niet weg. Laten wij noooooit toe, Henk
Zeker. Ik heb besloten te blijven na alle mooie reacties en pb's.
Die wil je op korte termijn ook gaan lanceren?
Maar verwacht op korte termijn geen aankondigingen op dit vlak. Prive zijn er veel ontwikkelingen gaande en ik kan waarschijnljk tot januari geen grote technische ingrepen doen.
Kleine wel
Wordt het mogelijk uitvoeringen toe te voegen als normale gebruiker?
Overlappende series? In welke je dan ook bijv de modellen waarvan je weet dat ze in dergepijke serie vallen maar het type niet van weet dan kunt plaatsen?
Maar een admin kan dit nooit allemaal gedaan krijgen het is namelijk vrij veel. Dus dan kom ik weer bij de beginvraag..
Dus komen er, als dit doorgaat, hulpadmins, Mark
Nog meer admins die zich met vanalles lope te bemoeien :lol:
Dat world domination klinkt wel goed
Ja, daarom het voorstel om jou in ieder geval niet te vragen Maar gezien de door Tinus aangekondigde bunkeravond voor admins, komt dat wel goed. Jij denkt toch zeker niet, dat we zo maar mensen aan willen stellen?
En ik gun iedereen een priv� leven en alles wat er bij komt....
Dus voor ons is deze site dan ook gewoon hobby en wij als leden proberen dan ook wel eens idee�n aan te dragen
Juist. Anders moeten we Tinus nog gaan betalen
Eens, simpelheid voor alles. Behalve een paar simpele zielen dan die de boel zieken dan
Ja machtmisbruik enzo .
Nou... Ik zal niet uiten wat ik denk over je laatste vraag denk ????...
En dit is dus wat ik constant in het topic van @dickt probeerde uit te leggen!
Top!
Zo kun je toch het verschil zien en wordt de lijst ook een stuk minder lang als je per serie kan kijken.
Of moet je het niet zien als( Ja, ik ga weer JD als voorbeeld gebruiken. :D) :
00 serie (klik -> alle types van die serie)
10 serie
20 serie
30 serie
R/M serie (die twee dan wel bij elkaar denk of niet? Ik bedoel zoals als ik het daar in de serie lijst heb gezet en dan door op R/M serie te klikken de lijst krijgen met de R en ook de M types apart.)
Een mooi idee is misschien dan wel door in de lijst bij het merk ook aparte kopjes te maken:
Tuin & park/Landbouw tractoren(zou ik dan bij elkaar zetten omdat het moeilijk is de scheiding tussen landbouw en tuin en park tractoren te maken, een 5 serie wordt bijv. in beide sectoren gebruikt.)
Landbouwmachines
Tuin & park machines
Bouw/grondverzet machines
Bosbouwmachines
...En ga maar door...
Ook zou je dan boven de serie een bouwjaar toe kunnen voegen, om het duidelijker te maken voor niet kenners, niet dat een niet kenner na de 30 serie in een keer bij de 50 serie van 20 jaar terug komt. Ook was er vroeger ook al een 10, 20 en 30 serie(denk aan de 3010( en 310) 4020, 2030 bijv.)
Dan kun je een lijst maken:
19.. - 19..(ken de bouwjaren niet precies)
10 serie (310, 510...)
19.. - 19..
20 serie (820, 920...)
19.. - 19..
10 serie (3010...)
19.. - 19..
20 serie (1020, 4020...)
19.. - 19..
30 serie (2030...)
19.. - 19..
40 serie (2040, 3040...)
1980? - 1993?
50 serie (2250, 3050, 4050...)
Dan heb je denk zelfs een 60 serie nog, die gelijk is aan de 50?, dat wordt dan ook:
1980? - 1993?
60 serie
1994? - 199.
00 serie (6000, 7000, 8000...)
199. - 2002?
10 serie (6010, 7010, 8010...)
2002 - 2006
20 serie (3020, 4020?, 5020, 6020, 7020...)
2007 - 2012
30 serie (6030, 7030, 8030, 9030...)
2009 - heden
R/M serie
Zelfde kun je dan ook bij de andere categorieën doen. Nu zullen mensen zeggen, dat bouwjaar zie je bij het type toch al? Ja, maar je hebt meerdere 30 series, etc, en de nieuwste 30 serie wordt niet opgevolgd door een 40 en 50 serie dus als je de oude niet van de nieuwe scheidt kom je van de ''nieuwe'' 30 serie in een keer bij de 20 - 30 jaar oudere 40 serie uit.
Tis maar een idee!
Neem aan dat je dan wel de 6*30 scheidt van de 4*30 en dergelijke.... Dat van bouwjaren e.d. vind ik een goed idee!
Ja.
Gewoon deze site maar in een ander land kunnen ze die ook vinden door hun eigen landcode in te voeren achter Tractorfan.
Hoeveel van die landcodes er zijn weet ik niet.
Neem aan dat je dan wel de 6*30 scheidt van de 4*30 en dergelijke.... Dat van bouwjaren e.d. vind ik een goed idee!
Daarom lijkt mij die bouwjaren ook zo belangrijk.
(Moet dan ook bij het foto plaatsen bij het selecteren van type, welicht in lichtere kleur, te zien zijn anders ist nog steeds onduidelijk)
Dan kun je de oude 30 serie, van de nieuwe scheiden.
Heb je reactie nog eens gelezen, jij bedoeld eigenlijk de oude 6030 van de oude 4030 scheiden of niet? of had ik toch meteen de juiste types te pakken?
Ik bedoel meer jij praat over "30 serie".
Zal het anders uitleggen.
5R, 6R en 7R zijn dan verschillende types...
Dan lijkt het me ideaal werken.
Verlies het kernwoord SIMPEL niet uit het oog aub.
bijv. { (...:) = klik}
(Merk:)
John Deere
(De serie:)
R/M serie
{heb je op R/M serie geklikt dan krijg je de type lijst:}
10..R {ben niet zo'n type expert van de kleintjes}
10..M?
.. {.. staat hier voor enzovoort}
{weet niet of er een 2R/M serie is?}
30..R
30..M
..
4045R
4045M
..
5085R
5085M
5090R
5090M
..
6105R
6105M
6115R
6115M
6120R
6120M?
6125R
6125M
6130R
6130M
..
7200R
7230R
7250R
7260R
7280R
7290R
..
8295R
8295RT
8310R
8310RT
8345R
8345RT
8360R
8360RT
..
9...R
9...RT
9...RX
..
Alleen dan zou er eigenlijk nog iets moeten zijn dat je ook als je op het type klikt nog uit bouwjaren kan kiezen, alleen als een type meerdere generaties heeft.
Bij Fendt zou dat bij bijna alles zoals de 310 zijn( heb je van 199? bijv maar ook van 2012), bij JD bij de 8345R/RT (is in 2010 1 jaar in productie geweest met de oude 30 serie motorkap en iets minder emissie toestanden, vanaf ik gok 2014 is ie er weer als nieuw model.)
Bij Fendt kun je het onderscheid Vario gebruiken... Die R serie kun je wel samen voegen in mijn ogen... Dat ene jaar en zulk groot type zullen niet zoveel van zijn haha...
Verlies het kernwoord SIMPEL niet uit het oog aub.
Dat probeer ik op die manier ook.
Als je het op serie wil zetten, wat beter is voor het overzicht in de merkmap krijg je bij merken als JD weer dat je twee 30 series hebt met 30 of meer jaar verschil er tussen.
Bij Fendt is het weer wat minder makkelijk om het op die bovengenoemde manier te doen. Das weer een breekpuntje...
(Altijd weer die Fendt! )
Gelukkig,ik mag toch hopen dat de "echte tractorfanners" zich niet uit het veld laten slaan hier!
Als je de negatievelingen lings laat liggen en beetje 'je' mensen opzoekt hier op TF dan wordt het best weer wat
Dat bedoel ik
Haha ja, Bij JD ist een zeldzaamheid dat een typenummering later weer een keer opnieuw voorkomt.
Bij Fendt zou je het idd op de Vario en de SCR gedoe etc. kunnen scheiden ja. Fendt blijft een merk waar ze het niet makkelijk maken voor een site als deze.
Gelukkig,
ik had ook gehoopt dat je bleef,
ik vond je altijd een gezellig lid,
hoe je reageerde en hoe je omging met anderen.
gelukkig
Zo krijgt een leek alles te zien wat onder D40 valt, terwijl de fetisjist kan kijken naar alleen de D40.1S onder de D40?
Ik heb een tijdje me ook geërgerd aan discussie e.d. over types.
De laatste oplossing van #KubotaB6001 lijkt mij "DE" oplossing
Zullen wij wel honger lijden
Het idee dat het meest overzichtelijke is, is het beste idee. Voor mij maakt het op zich niet uit hoe, zolang de meerderheid van de TF'ers er maar tevreden mee is
Die tevredenheid zal wel geen probleem zijn denk ik.
Lijkt me een prima idee.
Wanneer je nog een vrijwilliger voor de tagging bij Ford (1000 tot en met 10 serie) zoekt, dan weet ik nog iemand die hier een paar keer per week een klein uur aan wil besteden.
het tagsysysteem gaat niet werken, het was ook de bedoeling om ooit om alle case ih en case international foto's bij Case weg te halen, ze waren hier in het begin er fanatiek mee bezig maar naar een tijdje stopte ze er ineens mee.
Ook krijgen bepaalde uitvoering van een bepaalde serie een totaal andere naam. Het is toch raar dat bij 1 merk alle smalspoortypen een eigen map heeft omdat hij andere serienaam of nummering voor die types heeft en dat bij het andere merk het onder een map staat omdat ze het met een letter achter nummer aangeven.
Ook krijg je constant de discussie van welk type wel een variant is van een andere is of niet, dat werkt verwarrend en komt de sfeer niet ten goede.
en wees eerlijk als je een foto zoekt van bijvoorbeeld van een Deutz-Fahr DX3.70F is het toch logischer dat je naar die map zoekt dan naar de map DX3.70.
Voor wie kan lezen is het niet moeilijk om te kijken wat er op de sticker staat.
Het lijkt me veel beter om die catogorieen weer in terug te halen zodat trekker en machine types niet meer door elkaar staan, ook wordt er voorkomen dat ze hier trekkers trekkers en machines in 1 map terechtkomen. Claas bestaat voor 2/3 uit zelfrijders en machines. Dat foto's verkeerd geplaatst worden zal je altijd houden want er staan nog een hoop foto's miniaturen tussen 1:1.
Combine
Hakselaar
Pers
Harken/
Schudders
Diversen
Echt een compliment waard...
- ten eerste nu staat alles nog redelijk op orde.
- ten tweede is heel veel werk.
- ten derde loop je een groot risco dat de taggers ver achter komen te lopen.
- ten vierde leert de ervaring dat doorpakken niet het sterkste punt is van leden is, want 3 jaar geleden werd er oproep gedaan om alle case ih en Case International bij case weg te halen en naar het juiste merk te verplaatsen en nu drie jaar later STAAN er nog steeds case international en Case IH trekkers bij case en dat zijn er niet een paar foto's.
tractorfan.nl/topic/42582/
@radium45 ik ben gewoon kritisch.
Sinds wanneer ben je zo kritisch?
Ik herken jou daar nou niet in.
Of het op orde staat? Dat is jouw idee. Er zijn veel mensen, die daar anders over denken
mbt Case/Case IH/Case International: Ook jij kunt moeite doen, om daar aan te werken. Jij bemoeit je er echter ook weinig tot niet mee. Grootste meerderheid is inmiddels wel omgezet.
Staan trouwens nog vragen open
Tevens @jordi 1455 Mag ik even iets zeggen? Jij zegt veel werk, maar ze staan nu toch al gescheiden in mappen? Dan kan je die map toch gewoon samenvoegen met de de hoofdmap en het andere deel toevoegen als Tag? Of snap ik dit dan verkeerd?
Even een compliment naar jou toe, je bent echt een andere weg in geslagen...
Ik zou zeggen, hou dit vast... (y)
@inter fan maar dan kun je tag niet meteen bijvoegen.
Dat klopt, alleen spijtig van de vele mappen en onderverdelingen. Voorbeeld: Deutz-Faher agrotron 6140.4 en agrotron 6140.4 TTV. Dan de 5-serie en 5090 en 5100 en 5110 en 5130 en 5130 TTV, 5130P wat een totaal oplevert van 7 mappen met telkens dezelfde trekker in feite. Nu kan je nog uren staan zeggen, het zijn andere trekkers. dat zijn ze helaas NIET op een paar details na dan ...
Is dit jou probleem eigenlijk, als de admins en hulpadmins dit werk aanvaarden en willen doen, dan gaat het vlotter dan 3x iemand vinden die hem verplaatst. Zij verplaatsen hem in 1 keer of de gehele map misschien zelfs in 1 keer naar daar waar hij moet staan.
Als er een aantal hulpadmins zijn, die dagelijks de foto's die geplaatst worden overlopen, dan zou dit wel eens vlot kunnen werken. Het is niet dat er dagelijks 1000 foto's geplaatst worden. Met een paar mensen, zeer vlot te doen.
Hoe zou dat nu toch komen. Als je een foto wil verplaatsen moet je al bijna smeken en hopen dat er nog een 2de persoon die foto wil mee verplaatsen met jou. Als je hem dan verplaatst krijgt, dan zijn er wel andere leden die vinden dat hij toch nog verkeerd staat en dit op een zeer onvriendelijke manier soms duidelijk maken. Daarom nogmaals de verwijzing naar de admins en de hulpadmins ... Zij kunnen de foto met 1 klik verplaatsen.
Nu jij weer @jordi 1455
En anders zijn er genoeg leden, dus als we allemaal even helpen moet dat lukken toch?
Tag een admin, juiste merk & type en klaar is Kees, of in dit geval Jordi!
1. de types die je noemt zijn volwaardige types, onder het onderverdelen versta ik meer dat je een map aanmaakt omdat er een andere uitlaat op zit of een andere set velgen.
Ook kun je de het merk Farmall en mccormick zien als een onderverdeling van het merk International.
2. voordat alles naar het nieuwe systeem is aangepast ben je maanden verder.
3. het is altijd de vraag als ze het blijven doen,
4.dat moet smeken dat een ander je volgt zegt wel veel over de mentaliteit die er hier over het algemeen. Overigens gaan de meeste discussies over waar een foto hoort te staan niet over wat van type het is maar of het op tf thuis hoort ja of nee.
@JD6930 ik heb wel eens andere admin getagt maar geen reactie, laat staan actie.
dus de 5-serie types die ik aanhaal, zijn volwaardige types ... ??? dus wat ik hier neerpen klopt nu ?
Vreemd, ik had toch van Deutz-Fahr verwacht dat ze hun eigen volwaardige types zouden kennen. Mail jij dan even naar Deutz-fahr om te melden dat hun website verkeerd is ?
deutz-fahr.com/nl-BX/producten/…
Sorry Tinus, dat ik even off-topic gegaan ben.
Wat wil je daarmee zeggen?
Er heerst hier nu rust.
Dan is deze man ook rustig.
Het is maar een kleine moeite om het te accepteren..
Blij dat je het accepteert
Hopelijk komt dat van 2 kanten.
Het zal misschien al wel vaker ter spraken zijn gekomen,
maar is een live chatruimte geen goede toevoeging aan de site?
@Tinus @TurnMeLoose @SJB533 en de rest weet ik niet uit me hoofd
de verschillen 5, 5 ttv, 5G en 5P zijn groter dan tussen 5100 en 5110.
wat is er dan verkeerd aan de website?
Technisch is het ongetwijfeld mogelijk. Maar praktisch gaat het niet werken. Kun je beter het TF-café bezoeken.
Realistisch gezien zal dat wel niet zo zijn.
Natuurlijk kan dit allemaal, als ze zich maar netjes opstellen, dan kan er zeer veel bereikt worden.
Ik ben er niet zo bang er voor..
Je kan dan bijvoorbeeld wel de chatlogs nakijken van de dag, maar eigenlijk zou er al bijna iemand 24 op 24 en 7 op 7 aanwezig moeten zijn om het ding te leiden. Bestaan wel chatbots, maar dat is het ook niet echt
Moeilijk om zoiets te controleren allemaal
Je kan ook nog altijd ruzies proberen uit te vechten via een PB, heeft ook niemand er last van
Of een wapen uit kiezen en ergens afspreken hahaha.