International Kleding

Laatste 1 reacties (16 totaal)

AGCO DT 240

Laatste 2 reacties (8 totaal)

Storm aan reacties over boete voor te brede loader: ‘Geen boertje pesten'

Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”

Fendt 712

Schlüter Lady

Laatste 1 reacties (18 totaal)

Cat D6N LGP

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Fiat 980 DT

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Massey Ferguson Meerdere

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Fendt Former

Laatste 1 reacties (35 totaal)

Volvo BM Onbekend

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Fendt 600 LS(A)

Kramer KL 200

Fiat 72-86

Ursus 1002/1004

Laatste 1 reacties (24 totaal)

Renault 421M

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Ford 5000

Universal 651

Fiat 980

Steyr 8080

Minneapolis-moline M 670

Vicon HP 1600

BCS 746

Laatste 1 reacties (13 totaal)

Cat D8R

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Landini 5500

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Same Drago

Laatste 1 reacties (24 totaal)

Same Puledro

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Same Panther 90

Laatste 1 reacties (27 totaal)

Fordson F

Laatste 1 reacties (9 totaal)

Fendt 927

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Landini 9500

Laatste 1 reacties (6 totaal)

SJB533


Foto’s
2069
Video’s
93
Topics
46
Reacties
55.783
Stemmen
7.997
Volgers
78

Over mij

Woonplaats: Hoogeveen
Leeftijd: 37jr
Laatst online: 1u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering