Onder bij de versnellingspook zit een knopje met een tractor erop afgebeeld met pijltje vooruit. Met deze ingeschakeld rijdt de tractor vooruit zonder probleem. Achteruit is het in alle versnellingen net alsof de koppeling flink slipt, in de hoge giering komt deze de drempel nog niet over. Met het schakelaar (tractor- vooruit) ingeschakeld rijdt deze vooruit maar net 30km/h. De powershift lijkt niet te werken. Schakel ik het schakelaar uit, dan slipt deze net als in de achterruit, maar dan in de vooruit en heeft de tractor totaal geen kracht. Hopelijk duidelijk voor de kenners. Heeft iemand een idee wat het is? Groet Thij
Goeie dag. Ik heb een prima werkende Agria 2300R waar ik de wegkanten rond mijn boerderijtje mee maai. Helaas kwam ik er achter dat er een tand ontbreekt na de eerste keer maaien dit jaar. Ik heb alle wegkanten gecontroleerd met een hark en een magneet, maar helaas heb ik de ontbrekende tand niet terug gevonden. Ik heb 2 foto's bijgevoegd van de balk waar op duidelijk te zien is welke tand ontbreekt. Is er misschien iemand die mij kan helpen aan de ontbrekende tand, of weet iemand een leverancier waar ik deze tand kan bestellen? Bedankt
Hoi, afgelopen zaterdag heb ik meegedaan aan de trainingsdag trekkertrek. kwam rond de 50-60 meter. ik weet dat dit ook vooral een kwestie is van gewichtsverdeling, trekpunt, lucht in de bandjes en noem het maar op, maar vermogen lijk me ook wel belangrijk. nu heb ik voor de waterrem gestaan daar en daar kwam 50 pk uit, terwijl het mij lijkt dat zoon trekker minimaal tussen de 60-65 pk zou moeten hebben omdat ie ook zo op papier staat. Ik wil natuurlijk wel zoveel mogelijk uit mn trekker halen en daarom twijfel ik of ik nog wat aan de motor moet gaan aanpassen of niet. Wat zijn jullie meningen? bedankt.
Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”
leek me wel leuk om te weten, als we et nou zo doen: Je typt een lijstje met trekkers die je thuis hebt met het aantal PK`s erbij die ze hebben, telt ze bij elkaar op , en dan tel je dat weer op bij het vorige PK-getal. Het liefst zo min mogelijk onzin verhalen er tussen ;). Het PK-getal is nu O
Hef (met ploeg) komt niet hoog genoeg. Reageert wel tot stand 7, maar doet daarna (7-10) niets meer. Cabine is recent wel een 10 cm opgetilt geweest ivm demonteren van de dieseltank. Ook de hefarmen zijn verwijderd geweest (pakking vervangen) maar met markering weer exact teruggezet, maar toch even hier gemeld. Hoor graag suggesties van jullie........
Voor onze 3600 zijn wij opzoek naar een gewichtendrager en bijhorende frontgewichten. Maar wat hoort er bij deze trekker?
Zowel in de akkerbouw als in de rundveehouderij is John Deere voor ondernemers het belangrijkste trekkermerk. Tuinders geven hun voorkeur aan New Holland. Dit blijkt uit een rondvraag van agrimarketingbureau AgriDirect.
De politie heeft na de boerenprotesten van afgelopen dagen de eerste verdachten aangehouden. Dat maakt het Openbaar Ministerie en demissionair minister Dilan Yesilgöz (Justitie) dinsdag bekend.
Woonplaats: Hoogeveen Leeftijd: 37jr Laatst online: 1u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: