Ik weet niet of ik de vraag hier kan stellen. Maar ik heb een kiep aanhanger met elektrische bediening. deze accu van de aanhanger wil ik onder weg gaan laden met een auto. Zijn er mensen die dit ook doen. en hoe hebben Julie dit aan gesloten??
Hallo, een vraag over de Porsche 217 Vanaf de trekker gezien ( als je erop zit) bevindt zich linksonder bij de motor een handvat/hendel. Weet iemand hier waar die voor dient?? Groeten
In de bossages van ons huis staat een oude tractor: een Fendt Farmer 2 uit 1968(?). Ik heb de tractor een jaar geleden nog gestart, maar daarna niet meer. Hij heeft al jaren gewoon buiten gestaan, met een zeiltje over de instrumenten en deel motor. Er zitten hydrauliek aansluitingen op, de vorige eigenaar gebruikte die voor een houtklover. Ik zal hem niet gaan gebruiken en dan is laten staan zonde. Twee mensen uit de buurt hebben interesse om hem te kopen, maar ik heb geen idee wat redelijk is. Ik hoef niet de hoofdprijs, maar "weggeven" is ook niet de bedoeling. Dus samengevat: wat is een redelijke prijs voor deze tractor?
Beste, ik ben bezig om een maaibalk te monteren op mijn Fendt Farmer 3s rondneus. Aan de onderzijde zit een “extra” stomp die de aandrijving verzorgt van de V-snaren. In- en uitschakelen kan met de aftakaskoppeling aan het stuur. Echter wil ik ook de aandrijving volledig vrij zetten als ik aftakaswerkzaamheden met een machine aan de achterzijde heb. Op de foto staat de aandrijfstomp, aftakas keuzehandel en de bijbehorende sticker. De handel laat zich goed schakelen tussen 540 rpm, vrij en 1000 rpm. Het lukt niet om de 2 standen links te selecteren. Ik zie ook een afbeelding van voet op een koppelingspedaal. Alvast bedankt!
Dag tractorfans, Ik heb een probleem met mijn Fendt, de heft zakt op eens niet meer, deze blijft in de hoogste stand staan. Ik heb de daalsnelheid hendel al eens helemaal links om gedraaid en terug in de normale stand rechtsom gezet. Ik heb olie 15W40 bijgevuld, in het reservoir tot aan het kijk glaasje, dus dat is het niet volgens mij. Als het te weinig olie was, zou deze ook niet naar boven gaan. Iemand enig idee of er een makkelijke oplossing is of moet het regelventiel dan helemaal losgemaakt of vervangen worden? Ik heb hier alle onderwerpen al eens bekeken, maar vind niet direct een duidelijk aanwijsbare reden. En even voor mezelf, die hendel "lage/zug", waar moet die eigenlijk naartoe wijzen? Ik heb deze winter wel een cilinder van de frontlader vervangen, is er misschien lucht in het systeem gekomen en zo iets gaan roesten?? De O-ringen van de hefcilinder heb ik verschillende jaren geleden vervangen Hopelijk is het niet een al te groot probleem, want het hooiseizoen is in aantocht. B.v.d. mvg,
De porsche 108 wil niet stationair draaien de brandstof pomp was uit gesleten en is door een speciaallist gerestaureerd getest op een andere porsche tractor getest maar de porsche 108 wil niet stationair draaien
Op mijn 106s had ik graag een extra ventielblok aangesloten maar om het leidingwerk aan te sluiten is maar zeer weinig ruimte (zie foto's) De plaatselijke leidingwerk specialist kan me niet verder helpen, banjobout is te groot. Er is maar 22milimeter plaats tussen het ventielblok en de behuizing van de eindaandrijving. De originele aansluitingen zijn nog te verkrijgen maar kosten stukken van mensen bij de dealer. Mocht er iemand een oplossing weten dan hoor ik het graag
Denk dat het in de ophanging zit , veerring spelling zit maar vind nergens op internet nog onderdelen ? PS nog een vraag achter de motor vind ik recht een vuldop maar vind het peilglaasje niet en welke olie moet daar in alvast bedankt
Ben sinds vandaag eigenaar geworden van een david Brown 885. Nu wil de heffing alleen omhoog en krijg hem op geen manier naar benden. Zit daar een vergrendeling of iets op? Of is er wat anders mis? Tevens heb ik gehoord dat deze trekker 2 aftakastoerentallen heeft. Kan dat kloppen? Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft. Gr Hidde
Beste , Ik heb 2 maand geleden een tractor gekocht. Een 105LS , wat was ik fier toen ik deze trekker gekocht heb. Na 3 weken heb ik deze tractor gebruikt voor te ploegen.En als kers op de taart heb ik hem is aan de rotoreg gehangen. Alles ging heel goed. Tot ik hem een week na het rotoreggen van stal nam... Voor het starten kijk ik meestal alles is na voor ik hem start en hem ga gebruiken. Bij het controleren van de koelvloeistof merkte ik dat het niveau van de koelvloeistof gedaald was. Dus met andere woorden , ik zit met een lek. Bij het inspecteren van de motorblok heb ik ontdekt dat de motorblok ooit is gerepareerd geweest met een soort epoxy.( Vermoed ik) Maar natuurlijk is deze niet deskundig hersteld geweest waardoor hij op bepaalde locaties nog water verliest. Bij aankoop heb ik dit natuurlijk niet opgemerkt.( En de meeste kwaaltjes komen effectief maar boven water als je hem is goed aan het werk zet ) Nu zijn er 2 oplossingen ( miss nog iets meer maar voorlopig hou ik het bij deze 2): -Lassen van motorblok met behulp van een TIG -of de motorblok herstellen met Belzona 1111 Mijn vraag is nu : Hoe tevreden zijn jullie van Belzona? Is dit een goede oplossing op langdurig termijn of is dit een oplossing voor een paar jaar ? Ik heb daar al veel goede verhalen van gelezen maar ik vraag mij af of dit product begint te verzwakken op lang termijn ? Alvast bedankt.
Woonplaats: visvliet Leeftijd: 30jr Laatst online: 1d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: