Ford 8210

Zetor 25A

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Fendt 307

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Meedoen aan trekker trek / Tractorpulling. Standaard klasse. Wat voor Trekker / Tractor? Beginner/Advies.

Hoi, Als ik zo rond kijk op verschillende evenementen en zie de tractors staan die uitgevoerd zijn voor de trekker trek begint het toch wel een beetje te kriebelen en als je het geluid dan ook nog hoort! En als een paar vrienden ook al meedoen... Ik ben beginner ( Nog nooit trekker trek gereden ) Ik heb al verschillende topics gezien en gelezen. hier kom ik nog niet aan uit. Hier gaat het dan al meer naar de 11 ton met de 1455xl oid. Ik heb een paar vragen hierover: - Wat voor tractor zijn standaard al goed gebouwd voor de trekkertrek. (het liefst houdt ik hem zo standaard mogelijk, ook ivm slijtage enz.) Ik weet dat er altijd wel iets kapot kan gaan. Maar welke tractors gaat bijvoorbeeld niet veel aan kapot als ze standaard zijn? - Ik zat zelf te denken aan de 2,5, 3,5 , 4,5 Ton standaard? Of iemand een beter iedee / Advies ? - Waar moet ik zowel rekening mee houden als ik op zoek ga naar een trekker? - Stel dat er iets kapot gaat wat zijn dan de types die je vooral niet of wel moet pakken? - De standaard klasse betekent toch dat en niks aan verbouwd mag worden? Budget ligt er een beetje aan wat het is.Ik wil er geen ( Niet ) 7 a 8000 aan uitgeven... Ik hoop dat jullie mee zouden kunnen denken! Ik hoor het graag!

International 1046

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Valtra N101

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Volvo L25B

Laatste 1 reacties (8 totaal)

Deutz Meerdere

Laatste 1 reacties (40 totaal)

Fendt Meerdere

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Storm aan reacties over boete voor te brede loader: ‘Geen boertje pesten'

Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”

International 955

Laatste 1 reacties (4 totaal)

International 745-S

Qmac veegmachine

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Valtra A104

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Ford 9600

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Case IH Puma 240

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Cat D8R

Laatste 1 reacties (7 totaal)

AP Kuilhapper

Laatste 1 reacties (23 totaal)

Ford 7710

Lely Schudder

Laatste 1 reacties (12 totaal)

Same Panther 90

Laatste 1 reacties (27 totaal)

Same Italia 35

Laatste 1 reacties (24 totaal)

International 1046

Ford 4110

Laatste 1 reacties (44 totaal)

Fendt 512 C

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Fendt 300 Serie

Laatste 1 reacties (9 totaal)

International 1055

International 1046

Same Sjomp

David Brown Onbekend - Geschikt, of juist niet?

Goedenavond, Ik ben de laatste tijd eens wat aan het rondkijken naar een trekkertje voor de hobby. Voor mezelf (uiteraard, ik koop m niet voor een ander), maar ook, om gewoon op m'n hobbyadresje wat te kunnen werken. Beetje met de bak en de bezem in de rondte, wellicht eens kunstmest strooien of weides te bloten, paardenbak slepen. En in de toekomst misschien nog eens met een voorlader klieren. (Uiteraard gecontroleerd, dergelijk materieel is niet geschikt, om foliebalen te laden, maar leuk voor de kalverhokjes, een schuifje, heupklem, afrastering en JKK, en uiteraard ook een beetje voor de heb) Ik heb uiteraard een klein eisenpakketje. Daardoor kwam ik via de Internationals en Landini's bij David Brown. (En ja, ik heb nog wel meer merken bekeken) Eisenpakket: [list][*]minimaal 50 pk, 60-70 pk heeft mijn voorkeur [*]ruim onder de 2 meter breed [*]hef (Cat II) en redelijk hefvermogen, aftakas en een hydrauliekventiel [*]Geen geklier met knopjes omzetten voor hef of externe hydrauliek, wil het gewoon naast elkaar kunnen gebruiken [*]simpele en degelijke techniek [*]Geen cabine, maar eventueel wèl een zonnedakje [/list] Types die dan qua vermogen en omvang enigszins passen, zijn de 885, 990, 995/996 en 1200/1210/1212 DB lijkt me wel interessant, maar wat kan ik verwachten? Toen ik laatst iets zei in de trant van "Ze kosten eigenlijk niks", kwam er direct retour "Ja, maar tis ook niks". Hoe goed is de techniek van bijvoorbeeld de hef of transmissie. Is het wel een geschikte trekker voor een voorlader? (Ja, ze zijn wel zo verkocht, maar dat zegt me niks). En ik roep wel 1212, maar HydraShift is niet geschikt voor iedere boer, neem ik aan... Mvg Sjoerd

MB Trac Meerdere

MB Trac Meerdere

1046


Foto’s
581
Video’s
0
Topics
11
Reacties
22.851
Stemmen
15.989
Volgers
121

Over mij

Woonplaats: Lopikerwaard/Krimpenerwaard
Leeftijd: 49jr
Laatst online: 15min geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering