Goedenavond allemaal, Ik was bezig met een totale onderhoudsbeurt van onze 102 bij het mechanisatiebedrijf waar ik werk. In de handleiding staat SAE80 en SAE90 voorgeschreven voor de oliën in de versnellingsbak tussenbak en eindaandrijvingen. Nu was deze niet op voorraad en adviseerde ze er Dynatrans mpwb in te doen van TotalEnergies. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze olie en of dit echt goede olie is en goed genoeg smeert in een trekker als deze. Ik heb het idee dat deze dynatrans mpwb olie wat dunner is maar heeft dat veel invloed op de smeerkwaliteit? Ik hoor graag ervaringen over deze Dynatrans mpwb en over Het vullen met olie die niet voorgeschreven staat, kan dat ooit fout gaan? Edit: Deze olie heb ik trouwens ook als hydrauliekolie gevuld
Hallo, Ik heb een Fendt 612 LS van bouwjaar 1980. Deze trekker beschikt over een ZF T-3445 die momenteel 30Km/h rijd. Ik heb de 6S gang geprobeerd en deze schakelt effectief wel in. Nu heb ik me laten vertellen dat bij sommige (de meeste) versnellingsbakken de 6S gang geblokkeerd zat van fabriek af zodat ie 30 reed en als deze blokkage ongedaan gemaakt werd de trekker 40Km/h kon rijden. Nu vroeg ik me af, kan het zijn dat de versnellingsbak T3445 maar maximaal 30Km/h kan of zou deze in theorie TOCH moet beschikken over een tandwielcombinatie waarin ie 40Km/h kan. alvast bedankt !!
koppeling staat helemaal boven in . als de trekker stil staat kan ik hem soepel in elke versnelling krijgen
Beste Mijn fendt 105s verliest olie aan de aandrijfas van de maaibalk iemand die weet waar ik deze kan bestellen
Moi Ik ben een Landini 6550 aan het opknappen Het plaatwerk/was allemaal niet optimaal meer, nu hebben we al wat delen nieuw ingelast. Maar schuren zie ik niet zo zitten. Nu kunnen we van een bekende een straal apparaat gebruiken. Hebben jullie hier missien ervaring mee met het resultaat van stralen? Raden jullie het aan? Groet, Tim.
Het vliegwiel van mijn MAN B18A (MAN 8515 / Güldner 2DN motor) zit vast met een conische drukbus. Heeft iemand hier ervaring (of het juiste gereedschap)(of een goede uitleg) om deze drukbus te demonteren?
Beste , Ik begin stilaan ook een beetje de hoop de verliezen in mijn motorblok om hem te lassen. Dus heb ik wat zitten rondkijken naar een motorblok. Fendt 105LS maakt gebruik van de motorblok met als type MWM D226 4.2. Als je dan zijn tegenhanger bekijkt dan zie je dat ze gebruik maken van de D226-4( De S versie) De LS heeft een volledig gesynchroniseerd versnellingsbak ( ik vermoed ook een versnellinsbak van een 300 serie,net zoals de motorblok die wordt ook gebruik in een 300 serie) Mijn vraag is nu: is de LS versie van motorblokken compatibel met de de oudere versnellingsbak van bevestiging ? Als bijlage voeg ik de kenplaat toe als bewijs dat ze hier gebruik maken van een 4.2 motorblok van MWM Alvast bedankt
Beste Tf ers, Ik zou mijn Deutz 10006 alrad willen laten keuren (in Belgie) om de weg op te mogen met een witte nr plaat (geen O plaat). Tractor heeft een eigen gewicht van ongeveer 4.2 ton word gebruikt als tractor voor hobby landbouw, word ik dan onderworpen aan een jaarlijkse keuring of is het een eenmalige keuring ? Omdat de tractor zijn eigen gewicht meer is dan 3.5 ton zou ik onderworpen zijn aan jaarlijkse keuring heb ik mij laten vertellen. Bedankt Tfers
Leeftijd: 32jr Laatst online: 1d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: