Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”
Goedenavond, Ik ben bezig om de rijsnelheid uit te lezen voor een 313 vario S4. Deze snelheid wil ik uitlezen met een microcontroller om daar vervolgens wat mee te doen. Dit kan natuurlijk met de 7 pin aansluiting in het dak, maar deze geeft geen signaal meer onder de 1km/h, en dat heb ik wel nodig. Eigenlijk wil ik het signaal hebben wat op het dashboard staat. Nu wil ik dit gaan proberen door de canbus K-line uit te lezen. Hiervoor ben ik opzoek naar een schema waar op staat wat de pinout van de K- bus is zodat ik de can_low en can_high kan uitlezen. Ik heb me rot gezocht op internet maar dat kan ik niet vinden. Heeft iemand hier op het forum meer informatie over? De trekker wordt gebruikt voor het oogsten van vollegrondsgroente met een afstandbediening, waarbij de trekker te langzaam kan en daarom willen we een minimale snelheid kunnen instellen. Als iemand mij kan helpen, hartelijk dank!
Ik ben op zoek naar een besturingsprintplaat op een Vicon RS-L kunstmestrooier, behorende bij een ED 821 strooicomputer. De huidige plaat hapert regelmatig door vochtproblemen en dus oxydatie. Een compleet systeem wil ik ook graag overnemen.
Ik zoek nog een (gebruikte) 4-traps telescoopcilinder voor een 8-tons Cebeco kiepwagen. Wie heeft er nog een liggen?
Beste allemaal, Weet er iemand nog frictieplaten voor mf 3690 dyna 4 te vinden, of heeft iemand nog een ander idee.
De politie heeft na de boerenprotesten van afgelopen dagen de eerste verdachten aangehouden. Dat maakt het Openbaar Ministerie en demissionair minister Dilan Yesilgöz (Justitie) dinsdag bekend.
Hallo, ik ben op zoek naar een 8gaats wielnaaf voor een miedema hst 120 kipper. Er is er van de week eentje gebroken en hopelijk is er ergens nog eentje te vinden.
Hallo allen! even een vraag, op een van mijn eenassige trekkertjes zat een kenteken, die was aangevraagd door de vorige eigenaar in aanloop van de kentekenplicht, toen je alleen een foto van het typeplaatje maar naar RDW sturen moest. Toen hij daarna de trekker verzekeren moest, heeft hij het kenteken meteen weer ingeleverd, vind ik toch jammer, mijn vraag is, kan je zo'n kenteken opnieuw van de RDW krijgen, of moet je dan de hele molen weer door? Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
RDW keuringseisen compact trekker John Deere 2305
Beste TFers Wil mijn vijver leegpompen waarin nogal wat bladafval inzit, lekkere zwarte smurrie. De Peel is er jaloers op. Waarmee kan ik dit het beste doen? Mestpomp, vuilwaterpomp? Heb een tractor, B275, die me een handje kan helpen of beter elektrisch. Ben benieuwd naar jullie suggesties.
Nadat ik het insteekrelais van de werklampen aan de voorkant van de cabine had vervangen en alles brandde viet de verlichting na het inschakelen van het grootlicht compleet uit. De hef, dashboard, powershift, remlicht, radio doen het gewoon. Alle zekeringen/relais zijn heel. Waar zou het probleem zitten?
Vervaet hydro trike 49950 euro, prijs is naast de machine onderhandelbaar Binnenkort beschikbaar Gaat weg wegens aanschaf jongere machine. Let op banden op de laatste foto's komen eronder. Word geleverd zonder bemester en zonder gps. Bouwjaar 2000 Rebuild 2009 14567 uur Airco Mestcomputer 43 km/h Luchtdrukwisselsysteem Met kenteken Grote beurt gehad, alle olie en filters vervangen bij 14567 uur Mestpomp gereviseerd bij 14567 uur Nieuwe accu bij 14567 uur Nieuwe koelvloeistofkoeler en koelvloeistof bij 14300 uur Handrempakket gereviseerd bij 14300 uur Snijder vervangen bij 13500 uur Kabelboom startsysteem en massaslot vervangen bij 13500 uur Eindvertragingen achter gereviseerd bij 13500 uur Aircoverdamper vervangen bij 13500 uur Nieuwe temperatuurmeter en brandstofmeter Kortom een eerlijke machine waar niet op bezuinigd is die nog jaren mee kan. Bij serieuze interesse graag bellen of appen naar 06 33 584 584 Nul zes drie drie vijf acht vier vijf acht vier Groet Loon en grondverzetbedrijf te Lintelo VOF
Ik hoorde in de wandelgangen dat loonwerkers dit seizoen hogere tarieven hanteerd...? Klopt dat ook voor aankomende seizoen
Weet iemand toevallig een mengvoerwagen te staan op aftakas van 2 kuub. Moet wel een gebruikte zijn. Alvast bedankt. Groetjes Johan
Dag leden, ik heb een ploeg op het oog. maar ik vraag mij af als ik er nog onderdelen voor kan krijgen. het gaat over een overum V308F. ik heb al een beetje op kramp gekeken maar daar zijn genoeg onderdelen maar niet specifiek voor dit type. of zijn er ook onderdelen van een ander type ploeg beschikbaar voor deze ploeg?
Beste forum gebruikers, zoals bekend zijn Ford 590E motoren veel gebouwd en gebruikt, maar ik kan geen nokkenas lagers vinden. Wie kan mij een tip geven waar ik ze zou kunnen krijgen?
Dag, Het lampje van de oliedruk van de motor blijft branden. Voorheen was er niet aan de hand, ook niet bij lage toeren. Vorige week ging hij tijdens het rijden plots aan en blijft nu aan. Ik heb de sensor al met een sensor van een andere trekker verwisseld maar dan blijft de lamp evengoed branden. Zonder sensor spuit de olie er flink uit. Ik kan het gat niet dichthouden. Ik heb geen drukmeter dus ik heb geen druk kunnen meten. De kabel van de sensor naar het lampje lijkt in orde en reageert niet op bewegen. Wat is nu de volgende stap? Kabeltje bij het lampje doorknippen en een andere kabel leggen? Drukmeter kopen en op het blok schroeven om te zien hoeveel druk hij geeft? Alvast bedankt voor de reactie.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een kleine maiskuil voor ongeveer 15 a 20 koeien? is dit te doen in verband broei? Bult laag houden lijkt mij?
Waar kan ik nog onderdelen krijgen voor een dofra rugspuit? Zoek een rubber voor op de zuiger
weet iemand de versnellingen te zitten ????????
[b]Originele beschrijving[/b] Groningen - De politie controleerde zaterdag meerdere landbouwvoertuigen in en om Groningen. Een van de voertuigen reed over de Friesestraatweg in Groningen. Het voertuig had aan de voorzijde een verwisselbaar gedragen uitrustingstuk, een laadschop. Ik heb persoonlijk nog nooit zo’n intensieve controle gehad en/of gezien. Hoe zit dat bij jullie? Zijn agenten actief met controleren?
Ik wil graag een hydraulisch geremde kieper ombouwen naar lucht rem. Nu zit er 1 cilinder die 4 stalen draden aantrekt. Mijn idee is om bij elk wiel een rem booster te zetten. Heb zelf nog weinig ervaring met luchtremmen dus vroeg mij af of er hier een schema voor is of iemand die het mij kan uitleggen?
Hallo allemaal. Maar vooral mensen in het zuiden. Ik probeer al een tijdje contact te krijgen met lmb rijsbosch in baarle nassau. Ze hebben 2e hands onderdelen liggen van kemper bekken. Die ik misschien zoek. Alle nummers op hun site met 032 er voor of zonder geven het antwoord dat het nummer niet in gebruik is. De advertentie is van 1 dec 2022. En het contact via de mail komt ook (nog) geen antwoord op. Als ik doorklik kom ik op een site van antens in belgie. Waar ook wel eens rijsbosch op de site staat maar geen baarle nassau. Zijn ze gestopt of gefuseerd? Moet ik nu met antens bellen in belgie voor die onderdelen?? Wie kan mij uitsluitsel geven? Groet huub
Het heeft even niks te maken met tractors maar ik weet niet waar ik het anders kan vragen, Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die problemen hebben met de apk van de auto sinds er een fijnstof gemeten moet worden? Ik rijd een opel combo uit 2016 en deze is vandaag voor de 4de keer afgekeurd, ik ben nu al 2000,- verder met pogingen om de fijnstof lager te krijgen en enigste optie is nog een nieuw roetfilter van 2300,- of 19.- meer betalen per kwartaal (want daar red ik het klimaat mee?) Zijn er meer die hier mee worstelen?
Hoeveel voltage moet er op de oliedruksensor zitten bij draaiende motor?
Wat zijn de kenmerken aan een kapot regel ECU? Ik heb wat problemen met het electrisch systeem. (Defecte toerenteller, oliedrukmeter steigt en daalt onverklaarbaar snel bij inschakelen verlichting) urenteller defect. Kan dit het ecu zijn?
Ik heb een trekker gekocht alleen doet die helemaal. Niks ook geen lampjes op het dashboard ik heb er een goeie accu op 12v alleen heb bij het contact slot maar 0.04 v en bij de start moter ook vraag me af hoe dat komt mis ik een schakelaar of iets dergelijks of licht het aan de kabel boom iemand enig idee alvast bedankt
Goedeavond, weet er hier iemand hoe de dealer heet die nieuwe star midibalenpersen verkoopt? graag een reactie tegemoet. mvg Paul.
Hallo, ik zou een hydraulisch stuur willen plaatsen op mijn DB 990. Het is niet zo simpel om er een hydraulische stuurpomp op te zetten. Mijn vraag: kan ik niet de oliedruk van de hydrauliek ervoor gebruiken ? de vorige eigenaar heeft alle originele bedieningen eraf gedaan, heb nu 4 ventielen, één voor hef,één voor extra koppeling en 2 voor laadschop. Moest ik nu van drukleiding naar orbitrol direct gaan, zou dat werken ? Alvast bedankt!
Renault 56 wordt gesloopt, mocht je wat zoeken vraag maar, eventueel kenteken compleet met chassisdeel te koop.
Bierdopjes en tentharingen, het zijn voorwerpen die na een festival overal opduiken in de weiden waar het feestje is gehouden. Herman Eskes uit Hengelo heeft er nu dé oplossing voor: een magneetmachine.
Deutz DX 3.10 A. Ik heb een deutz tractor in leen maar de achteras staat vergrendeld op de 2wielen achter, hoe kan ik die wielen ontgrendelen?
rij nu met een fendt 102s maar deze komt te koop
Onze Dexta werkt inmiddels prima. Voorlader doet zijn werk. Inmiddels ook een palletvork gescoord bij epic auctions, die binnen 5 minuten zo krom als een hoepel was (dat wordt recht trekken en verzwaren) Desalniettemin is het een leuk ding. Maar nu waren wij de rijbak aan het slepen (wit zand) met een sleepeg met pallet en 2 grote broken steen erop. En dan blijk je af en toe een passagier op je eigen trekker te zijn.... Zelfs bij minimaal insturen gaan de wielen de hoek om en beginnen te ploegen, maar de Dexta zelf gaat vrijwel rechtdoor. Tot je in een spoortje komt en dan volgt hij dit steeds dieper wordende spoor. Enfin, na dit 2 a 3 keer gedaan te hebben resulteert dit in 2 prachtige zandfonteinen van de achterbanden en na wat geworstel kom je er wel weer uit, (verbazingwekkend als het ding op een bepaald moment bijna op zijn buik/bak ligt) Mijn vraag is of hier iets aan te doen is. Met de remmen sturen heb ik geprobeerd, maar is niet echt een succes omdat je nog meer ingraaft bij voorwielen. Dubbele banden maakt hem den ik te breed (en kan er dan stal niet mee in) en doet qua sturing niets. Druk in banden verlagen wellicht?
Ik ben op zoek naar een steekas voor de ahlmann az9 of az10. is deze te repareren? of heeft iemand misschien nog een vervanging liggen? of slooponderdelen?
ik zou het eens interessant vinden om te weten welke merken jullie hebben (eventueel het type) en hoeveel uren hij al gedraaid heeft. gewoon om eens te zien hoeveel uren elk merk zo gemiddeld draait. onze DB 20200 uren onze renault 4200uren onze case 845 XL 5500 uren onze MF 6180 4000 uren
Omdat het topic wel erg sloom word en ik geen zin heb reacties te gaan verwijderen hierbij het vervolg. De injecteur zit er aan dus een mooi moment voor deel 2. Deel 1: https://www.tractorfan.nl/topic/236284/
Op mijn 106s had ik graag een extra ventielblok aangesloten maar om het leidingwerk aan te sluiten is maar zeer weinig ruimte (zie foto's) De plaatselijke leidingwerk specialist kan me niet verder helpen, banjobout is te groot. Er is maar 22milimeter plaats tussen het ventielblok en de behuizing van de eindaandrijving. De originele aansluitingen zijn nog te verkrijgen maar kosten stukken van mensen bij de dealer. Mocht er iemand een oplossing weten dan hoor ik het graag
Elke keer als de Feedo nat geregend is, geeft de weeginrichting storing. Hij weegt wel, maar vliegt zo naar -400 en gaat dan in stapjes ineens weer naar 700 bijvoorbeeld. Ik kan de weeginrichting dan niet gebruiken. Oorzaak? Het moet toch wel over regen kunnen? Mensen ervaring of tips?,
Ik ben laatste paar dagen het probleem aan het zoeken hoe het kan dat mijn hydrauliek pomp geen druk op bouwt. De olie stroomt wel ui de lijdingen met een gang. Maar mijn druk meter geeft niks aan en er komt geen druk op de slangen van werktuigen te staan. Kan iemsnd min helpen wat ik moet doen of controleren?
Ik zou graag een een snelheidsmeter en aftakastoerentalmeter willen hebben op mijn oudere tractoren in het algemeen. Dit omdat ik graag flexibeler wil zijn voor het kunstmeststrooien, spuiten, bemesten of dingen in die aard. Geen van de genoemde machines zijn "modern" dus geen sensoren of schermen aanwezig waar ik dat zou kunnen zien. Zijn er mensen die dergelijke meters reeds hebben gemonteerd op een oude trekker? Zoja waar vind je zoiets en bevalt deze jullie? Alvast bedankt voor het meedenken/tips.
Weet iemand nog een mooi oldtimertrekker evenement op 2e paasdag? Mvg
Wij zijn bezig om een maaier bij te kopen. Nu kan ik kiezen uit een new holland (stuk goedkoper) en een pöttinger of een kverneland. Allemaal 3meter schijvenmaaiers zonder kneuzer. Pöttinger ken ik wel maar de andere twee merken niet. Iemand hier ervaring met deze merken? Qua prijs maken de andere twee elkaar niks.
Hallo, Ik wil ongeveer een halve hectare aardappelen zetten. Is er een loonwerker in de omgeving van Enschede die hiervoor komen met een pootmachine? Mvg
Bezig met het aanbouwen/ aansluiten van een Becker Emotion aan de trekker. bij de machine is een complete Isobus kabelboom geleverd om op te bouwen op de trekker. op de zaaier zit een passende Isobus stekker en de Isobus kabelboom heeft een aansluitkabel voor de fieldstar 300 bedieningskast. de zaaimachine heeft echter nog een 2e stekker met bijpassende aansluit set om op te bouwen op de trekker. wij vragen ons nu af op beide kabelboom sets opgebouwd dienen te worden op de trekker of dat de 2e kabel overbodig of nodig is voor de stroomvoorziening van de zaaier. op deze 2e kabel zien wij geen aansluit punt voor de fieldstar 300. kortom heeft iemand ervaring met een Becker Emotion en vooral de elektrische aansluiting hiervan. P.S. de machine komt uit Duitsland dus de technische ondersteuning is wat lastig.
Hallo ik heb n werklust gekocht maar er zit al en gele kenteken up. Hoe werkt dat met afmelden in Nederland, verkoper weet het ook niet exakt, ik gaa het shovel nooit regestreeren hier, komt 20km bord up zoals meeste shovels hier. Wat moeten wij doen. Bedankt voor jullie ervaringen.
Ik heb loadsensing opgebouwd op de 6810 En heb hem aan de opraapwagen gedaan. Nu werkt alleen de bodem ketting heel zachtjes. Of als ik een ander ventiel onder druk zet dan werkt alles wel Wat kan dit wezen ? Slecht signaal van de ls aansluiting opraapwagen ?
Wij hebben de wormpomp gereviseerd. Een nieuw rubberen huis en een nieuwe "paardenlul" omdat de oude versleten was. Nu loopt de pomp zo zwaar dat de aftakasstomp getordeerd is en de tussenas het begeven heeft. Met de hand is de pomp ook niet te draaien. Volgens Franeker mechanisatie waar de onderdelen vandaan komen kan er eigenlijk niks verkeerd zijn en moet de worm op het rubber inslijten. Iemand nog tips of ideeën hoe dit anders kan?
Vandaag een velddemo bijgewoond over het onderwerken van een groenbemester. Hier gaven ze aan dat dit al had moeten gebeuren en dat het nu al te laat was. Wanneer de omstandigheden het toelaten moet je een bewerking inzetten werd er gezegd. Nu zijn dit mooie uitspraken maar zie ik vanuit de praktijk andere dingen voorkomen. Ik werk zelf bij een melkveebedrijf waar we afgelopen jaar hebben onder gezaaid met Italiaan raaigras op twee maispercelen. Na tegenvallende gras oogst gekozen om 1 perceel na te zaaien met italiaans en 1 perceel met snelle lente rogge. Onderwerken komt dus te laat volgens de theorie. Bewerkingen die wij doen zijn frezen, bemesten, ploegen en dan maiszaaien. Hoe werken jullie de groenbemester onder? Wanneer werken jullie de groenbemester onder? Groenbemester op maisland door onderzaai of na oogst gezaaid? Wat is er gezaaid? Wat is de opkomst?
Ik wil graag mijn olie verversen maar heb geen idee welke olie ik moet gebruiken of kan gebruiken. Kan iemand mij helpen?
Hallo, Ik heb sinds kort een Zuidberg fronthef voor mijn MF3085 op de kop kunnen tikken nu had ik hier alleen enkele vragen over. De cilinders van het heffen zijn nu EW. Deze wil ik DW maken. Mijn vraag is alleen: Als ik er een maaier voor wil hangen moet ik deze juist EW hebben. Ik had op de zuidberg site wel iets gelezen van een multivalve. Maar ik heb op de functie van het heffen zakken ook een zweefstand zitten. is dit voldoende of denk ik hier te simpel over? Mvg Henk
Loonbedrijf Reimink uit het Overijsselse Den Ham rijdt dit seizoen met een samengestelde Zunhammer-mesttank. Het gaat om een 24 kuubs lichtgewicht kunststof mesttank met Duport-injecteur. Het is de enige mesttank in deze samenstelling in Nederland.
Gezocht voor een vriend. Een koelwaterbuis voor een Fendt 304 LS turbomatik (3 cilinder) Bouwjaar 1985 Buis zit boven de cilinderkop(pen) Tevens ook gezocht de rubber buisjes die de koelwaterbuis verbinden met de cilinderkop(pen). Zie foto
Hallo, sinds kort heeft onze trekker 'n storing in het dashboard, het accu en uitroepteken embleempje blijven continu knipperen en ook werkt de dieselmeter niet meer. Dit is ontstaan sinds de trimble gps ook kuren vertoonde, deze kwam niet snel genoeg terug op zijn lijn ( terwijl de hoogste agressiviteit ingevoerd was). Heeft dit met mekaar te maken? Ik heb de zekeringen gecontroleerd en accupolen ook al losgehad. Wie weet raad? Mvg, kuiken.
Beste leden, Het is al meermaals ter sprake gekomen en ook dit weekend weer. Ook ik heb het er al eens over gehad. Dan heb ik het natuurlijk over de TF barbecue! Zoals het spreekwoord luidt; geen woorden maar daden, dus bij deze zou ik graag een inventarisatie willen doen voor de mensen die hier interesse in hebben. Een exacte datum en locatie is er nog niet, al zijn er wel ideeën. Ook is er nog niet bekend welke leden dit organiseren. Ik wil best een barbecue organiseren en hier tijd in steken, maar weet niet of er nog andere leden zijn die het ook mee willen organiseren? Deze mensen mogen zich dan gerust melden! Qua drukte op de bedrijven zal het waarschijnlijk in de herfst plaats vinden, alhoewel het weer dan wel een risico is. Voor meer ideeën over datum/ plaats/ locatie zie ik het wel in de reacties voor bij komen. Dus wie heeft zin in een lekkere en vooral gezellige barbecue?? Terwisscha
Wie kan mij helpen aan 2 armen van een niemeyer hr 501 schudder, het gaat om een 4 rotor. Nieuw vind ik ze te duur. Wie o wie heeft wat voor me liggen. Groetjes johan
Werklampen voor bovenin doen het niet zekering en relais goed groene lamp in zijconsole brand wel
Wat is een mooie oplossing in het land om met de zuigarm uit een andere tank te zuigen zonder slangen aan te koppelen? De loonwerker heeft gewoon een zuigerarm met slang eraan.
Ik zoek een losbuis voor op de mesttank om rechtstreeks in de container te kunnen blazen zonder een slang aan te koppelen. Heeft iemand nog wat liggen?
Weet er iemand van jullie een Fiat 1300 te koop staan ik ben op zoek naar zo een mag wat werk aan zijn dat is geen probleem en als je een wit staan laat maar weten
Ik zit aan een trioliet of stautmann voer doseer bak te denken Opzie 1 . https://www.trioliet.nl/producten/voerdoseerwagens/zelfladende-doseerbak-silobuster Opsi 2. https://www.trioliet.nl/producten/voerdoseerwagens/zelfladende-doseerbak-masterbuster Opsi zo iets maar dan van strautmann Kon het model niet vinden want de website was niet in het Nederlands Kun je hier ook balen mee voeren En als je er strooiwerk aan. Maakt zie dit filmpje https://youtu.be/RryI5-8ZCvY
Ik heb een bredal strooier k45 zonder kenteken en typegoedkeuring. Waar moet deze aan voldoen als ik deze wil laten keuren?Er zit geen beremming op
Beste allemaal, Aankomend jaar willen wij voor het eerst blauwmaanzaad gaan zaaien. Hoe kunnen wij dit het beste doen? Het gaat hierbij om een dosering van 1 tot 2 kilo zaaizaad per hectare, en dat met 1 à 1,5 cm zaaidiepte. Ik zoek al een poosje naar een tweedehands, niet-pneumatische precisiezaaimachine, maar de de smalste rijafstand die ik tot nog toe gevonden heb is 37,5 cm en dat lijkt mij (te) breed. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld een Amazone D7, die (dacht ik) standaard voorzien zijn van fijnzaadraden? Het voordeel lijkt me de smallere rijafstand, en dat dezelfde machine bruikbaar is voor tarwe. Maar ik twijfel of de dosering en diepteregeling nauwkeurig genoeg is. Wat zijn jullie ervaringen? Alvast bedankt voor jullie reacties en ideeën!
Ik ben een Hoberman-Halle Hobby LC80 IV uit 2005 aan het restaureren en hij heeft een slecht elektrisch systeem en er ontbreken onderdelen. Ik zou het op prijs stellen als u het werkplaatsboek met het elektrisch schema en de exploded view van deze machine zou kunnen verstrekken.
Hallo, ik ben ivm het opknappen van mijn Fendt 304 LS uit 1986 op zoek naar een inbouw asbakje. Zie de foto, ik ben dus op zoek naar een beter exemplaar met dekseltje. Bedankt alvast voor je hulp!
In 2016 lanceerde ik de huidige versie van TractorFan. In ICT jaren is dat alweer een heel leven geleden. Aangezien ik de enige ontwikkelaar achter de website ben en ik de website van de grond af gebouwd heb zonder “frameworks” of code van andere projecten te gebruiken, is de website geheel afhankelijk van mijn eigen kennisniveau. Daarnaast staat de techniek nooit stil. Er komen nieuwe mogelijkheden bij en verouderde functionaliteit verdwijnt. Technisch gezien loop ik nu gewoon vast in de basis die ik destijds heb gelegd. Om het simpel te zeggen: Wat ik eigenlijk wil is een flatgebouw bouwen, terwijl ik in 2016 een basis heb gelegd met mijn kennis van houtskelet bouw. De afgelopen jaren heb ik weer veel bijgeleerd vanuit persoonlijke interesse en vanuit de ervaring die opdeed bij mijn consultancy klussen. Mijn grootste project loopt in maart vanwege een overname van mijn applicatie af en dat geeft mij weer de tijd en ruimte om te werken aan een nieuwe basis. We noemen het maar gewoon TractorFan 3.0. Eind september ben ik begonnen met het leggen van de nieuwe basis en ik ben inmiddels bezig met het uitwerken van de eerste functies. Eerst moet natuurlijk alles werken wat nu ook al in de website werkt (maar dan beter). Dat is op zich al een hele klus. In grote lijnen zijn mijn doelstellingen: [list] [*]Ik wil de website bouwen waarvan ik wou dat hij bestond: o Een mooi uiterlijk o Zeer gebruiksvriendelijk o Veel informatie o Mooie discussies o Grote foto’s o Grote video’s o Geen Google advertenties o Geen cookie meldingen o Geen popups of verzoeken om toestemming o Geen spam o Een website om dagelijks te bezoeken o Echt iets om trots op te zijn o Ook beschikbaar in het Engels [*]Technisch gezien moet het solide zijn en voldoen aan industriestandaards [*]De website moet mij kunnen overleven. Stel dat er iets met mij gebeurt dan moet iemand anders de website voort kunnen zetten. [/list] Ik verwacht hier ook echt wel een jaar mee bezig te zijn. Mijn doelstelling is dan ook om in september van dit jaar de nieuwe website gereed te hebben. Vanaf deze vrijdag wil ik proberen elke vrijdag een topic te openen met een filmpje van nieuwe functionaliteit op de nieuwe website. Zo blijven jullie een beetje op de hoogte. Ik heb natuurlijk een hele lijst met wensen voor nieuwe functies op de website. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie zouden willen zien in een vernieuwde website? Eén ding is wel zeker: een echte app komt er niet. Alleen de website herbouwen is eigenlijk al een manjaar werk. Een app bouwen kan ik zelf niet en het uitbesteden kan niet van het beetje geld dat de advertenties opleveren.
Meestal is het heel gezellig op TractorFan en werkt de website geheel zoals ik voor ogen had. De gesprekken gaan over tractors, geschiedenis, werkzaamheden, technische problemen en meer. Heel veel mensen zijn dagelijkse bezoekers, waarvan een groot deel ook actief meedoet met het plaatsen van foto’s, video’s of reacties. Maar zoals op iedere plek waar veel mensen samenkomen, is er ook wel eens gedoe. Meestal is het dan eenvoudig om in te grijpen. Als iets in overtreding is met de regels, dan kunnen we zaken verwijderen. Of iemand blokkeren als het echt uit de hand loopt. Maar soms zit het gewoon in dingen die niet in regels te vatten zijn: - Iemand plaatst “te veel” foto’s - Iemand reageert nooit op iemand anders - Iemand reageert altijd op iemands anders - Iemand reageert “met de verkeerde toon” op iemand anders - Iemand heeft altijd vriendjes die hem bijvallen - Iemand heeft een verkeerde politieke mening Als we in zulke gevallen ingrijpen, dan levert ons dit bijna altijd gezeik op. Mensen zeggen terecht dat ze geen regels overtreden. Daarom vragen we meestal netjes of iemand een beetje in wil binden. We vragen ook vaak of mensen het niet beter onderling uit kunnen praten. Onlangs was er ook wat gedoe tussen enkele mensen die al jaren lid zijn van de website. Na enkele PB’s over en weer leek het weer goed te komen. Diezelfde dag ging ik vanwege corona op tijd plat, om pas een uur of 12 later weer uit bed te stommelen. Omdat Co en ik dagelijks contact hebben over het tiental websites die wij beheren heb ik heb gevraagd om de betreffende discussie nog een beetje op te schonen. Co deed dit iets te rigoureus, waardoor er opnieuw mensen boos werden. Dit leidde zelfs tot een hele discussie over de koers van de website, de relatie met Prikkebord, de zakelijke relatie tussen mij en Co. Ik denk dat het goed is om hier even los bij stil te staan. [b]De relatie tussen Prikkebord en TractorFan[/b] Het is veel mensen niet echt duidelijk wat de relatie is tussen Prikkebord en TractorFan. Prikkebord is in de begindagen van het internet gestart als forum op startpagina.nl. Een tiental jaren geleden heeft Co mij gevraagd of het systeem van TractorFan ook gebruikt kon worden voor Prikkebord. We hebben toen de leden en discussie overgezet naar dit systeem, met een gezamenlijke gebruikers “tabel” tussen beide websites. In 2016 zijn de websites helemaal samengevoegd, net als TruckFan. Het is dezelfde database, dezelfde server, dezelfde code en grotendeels dezelfde beheerders. Co beheert met name Prikkebord en levert regelmatig foto’s, video’s en reacties op TractorFan en ik hou dag in, dag uit via mijn Dashboard een oogje op alles wat er binnenkomt van alle gebruikers op alle websites (hoewel ik nog steeds genoeg mis). Daarnaast probeer ik er natuurlijk voor te zorgen dat alles technisch blijft werken. [img]https://i.imgur.com/w904ooY.jpg[/img] [i]Dashboardje[/i] Het “uit elkaar trekken” van beide websites is technisch gezien eigenlijk geen doen. En ik ben er ook niet van overtuigd is dat dit een must is. Hoewel er een aantal gebruikers is met irritaties, zien we ook dat er dagelijks door duizenden mensen heen en weer geklikt wordt tussen de websites. Er is gewoon een grote overlap tussen boeren en tractorliefhebbers. En dat is natuurlijk logisch. Daarnaast komen er al jaren heel veel reacties op de foto’s op TractorFan eigenlijk gewoon binnen via de foto’s op Prikkebord omdat ze daar ook gewoon zichtbaar zijn via de Media menu optie. Daar is nooit gedoe over geweest. Als er irritaties of andere problemen zijn over en weer dan kunnen we beter proberen dit op een andere manier weg te nemen. Er is meer irritatie ontstaan sinds we actieve discussies onder foto’s zijn gaan promoten op de homepagina’s. Co en ik zullen deze discussies beter in de gaten houden. Als we inzien dat het geen toegevoegd nut meer heeft, dan zullen we deze functie niet langer gebruiken. [b]Cultuurverschil tussen Prikkebord en TractorFan[/b] Op TractorFan gaan de discussies natuurlijk vooral over alles wat te maken heeft met mechanisatie. Dat gaat over het algemeen vrij beschaafd. Op Prikkebord heeft men het vooral over melkveehouderij. Maar met dat laatste komt ook een hoop politiek kijken. Helaas is daardoor de sfeer onder melkveehouders bijzonder giftig. Er is wantrouwen naar iedereen, inclusief elkaar en de discussies daar zijn ook niet altijd gezellig te noemen. En daardoor lopen de gemoederen ook veel sneller op. Ik zal eerlijk toegeven dat dat ook echt niet leuk is. Maar je kunt op een discussieplatform niet ontkomen aan onrust die leeft in de maatschappij. Co en ik zullen per topic goed kijken of het überhaupt zin heeft om dit op beide websites te laten zien. [b]Iets strenger[/b] Om de goede sfeer te bewaken zullen Co en ik de komende weken iets strenger zijn met modereren. Dat betekend dat we sneller mensen zullen blokkeren omdat ze gewoon niet gezellig zijn (en niet alleen omdat men regels overtreed).
Wij zijn opzoek na een maiszaaimachine en nu kwamen we een leuk gebruikte Amazone maïs zaaimachine tegen. Nu hebben we hier enkel ervaring met monosem dus onze vraag is is er iemand met een Amazone en bevalt deze?
hey, ik heb een vraagje moet je een rijbewijs hebben om met een mini tractor te rijden of niet want ik vind deze informatie nergens terug groetjes.
Https://www.youtube.com/watch?v=mY6NWWQGam0 het lijkt wat op het merk Dal-bo maar het neigt meer naar zelfbouw
[b]De SVgroup, fabrikant van Schuitemaker en Veenhuis-machines, neemt Jan Veenhuis Machinefabriek over. Vooralsnog blijft het merk Jan Veenhuis bestaan.[/b]
Leeftijd: 7jr Laatst online: 1d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: