Vicon acrobaat

Vicon acrobaat druk bezig met poseren.

Deel dit topic

Reacties

john deere 3030
Denk dat je iets verkeerd hebt gedaan
vosrolf
Zijn mooie zwelers/schudders, maar hoort deze niet bij de foto's? Foutje kan gebeuren 😄
jannie2001
Wat dan
jannie2001
Wordt getrokken door ford super dexta 1963
Heldern
tractorfan.nl/pictures/

Staat rechts in het beeldscherm: Upload een foto met een groene plus.
Vul het merk en het type in.
En dan volgende.
En dan klik Selecteer aan:
Dan zoek je je foto uit en klaar is Kees
vosrolf
Volgensmij hoort dit bij foto's, niet in een forum onderwerp
jannie2001
Weet iemandt waar ik onderdelen kan kopen?
johndeerefavo
@jannie2001 wat voor onderdelen dan?
jmos
@jannie2001
welke onderdelen zoek je dan? de meeste onderdelen kun je gewoon bij het lmb bestellen. die haalt ze via kramp.nl
jannie2001
Van Alles hebben ze ook een website
jannie2001
Maar daar kan je ze niet bestellen
jmos
@jannie2001
nee, dat zeg ik. dat moet via een lmb. niks aan te doen maar je hebt daar wel alle onderdelen.
jannie2001
Ok
SuperDexta
Vind ronde spatborden mooier
jannie2001
Ja de oude waren verrot en toen had iemand deze nog liggen
newholland-
Foute spatborden en achterlichten.
jannie2001
Klopt
jannie2001
Kan Je hier ook mee schudden
Trekkerman Tom
@jannie2001 Nee, alleen harken.
jannie2001
Oke
jmos
@Trekkerman Tom @jannie2001
volgens mij kun je hiermee wel keren. dan moet je de borden draaien dat ze ipv achter elkaar zitten voor mekaar langs gaan.
Wimsumar
Beste
Quote @Jannie2001:
schudden

Ja dat kan. Dat wil zeggen, schudden is wat anders, maar zoals nu de Acrobaat op de foto staat harkt iedere 'zon' het gras los terwijl er geen wiers wordt gemaakt. ( Nu maakt ie 4 kleine wiersjes.)
jannie2001
@jmos Dat dacht ik ook maar trekkerman to denkt van niet
jmos
@jannie2001
tis nu drie tegen een. 😛 dus kan wel
jannie2001
Jep
eddyscania
@jannie2001

nieuw hier??......ff voorstellen dan........

tractorfan.nl/topic/219/…
Eric MFUF
@jannie2001 @Wimsumar @jmos

Er zijn meerdere mogelijkheden; dit is een stukje uit Oldtimer Traktor, een Duits blad
SJB533
@Eric MFUF
Alleen heeft de Acrobaat een lichtelijk andere bouw 😉

Je kunt harken, keren en spreiden volgens de folder. Of dat allemaal werkt zoals t in theorie moet weet ik niet...
Eric MFUF
@SJB533 dacht dat dit ook een Niemeyer is, vertalen vanuit het duits...

"ken "Uberhaupt"... maar 1 woord Duits... :0 van Herman Finkers 😉
Eric MFUF
@SJB533 het moet wel kunnen met een Acrobaat plaatje is een getrokken.
Of het werkt... is meestal met een combi machine.. allebei niks 😉

of juist het een wel en het andere niet
johndeerefavo
Je kunt er ook mee keren volgens mij 😉 maar wat voor onderdelen heeft u nodig dan?
SJB533
@Eric MFUF
Klopt, dat is t nadeel. De Acrobaten kunnen 1 ding sowieso: harken. (Maar wel alleen op de vlakte of op een talud naar beneden.)
Eric MFUF
@SJB533 Deze machine staat in het blad, was te zien in Panningen..Meerdere foto's als je op deze klikt

#p3873027

vandaar deze illustratie...
SJB533
@Eric MFUF
ook zon leuk ding 😄
Eric MFUF
@SJB533 Had mijn opa vroeger.. vandaar
Trekkerman Tom
@jmos Jaa oké, dat kan wel, dan maakt ie er 2 (of 4) dunne wiersjes van. Maar dat droogt minder goed dan wanneer het gewas echt wordt verspreid 😉 Dus om het nou schudden te noemen.. 😃
jmos
@Trekkerman Tom
dan wordt het gras echt gekeerd. 😄 dus het natte wat eerst onder lag komt boven. met schudden wordt alles gehusseld. dus nat en droog gaat door mekaar. 😄 Zeg jij maar wat beter is. 😃
Trekkerman Tom
@jmos Tsja, ik heb nog nooit met een acrobaat gewerkt, maar een schudder legt het gewas heel 'luchtig' neer. Dat wil zeggen, er kan veel lucht in het gewas komen, waardoor het vocht beter afgevoerd kan worden. Het lijkt mij dat een acrobaat (evenals een Sprintmaster, maar die kan niet keren) het gewas in elkaar draait, en dus niet zo luchtig is.
jmos
@Trekkerman Tom
dat is ook weer zo ja. maar met sprintmaster/acrobaat kun je flink hard rijden en dan valt dat ook wel weer mee. 😛
Trekkerman Tom
@jmos Kun je wel mooi mee jagen ja 😃
jmos
@Trekkerman Tom
inderdaad ja. 😄 maar moet je wel vlak land hebben..... en dan werkt ie nog niet zo breed. dus doe mij maar een gewone schudder. 😃
Trekkerman Tom
@jmos Mij ook, en een gewone hark 😃
jmos
@Trekkerman Tom
en dan een middenafleg. 😄 hoef je ook niet heen en weer te rijden. 😄
Patrick 2020
Vroeger waren ze al lang blij dat ze zoiets hadden. Hoef je in elk geval niet met je hooivork het land op. Acrobaat was ook verkrijgbaar voor achter paard, getrokken uitvoering dus. Ik weet er in de buurt nog een te staan.

Tegenwoordig die 2 en 4 (en zelfs 6) elements harken met middenafleg is totaal niet te vergelijken met dit.
Trekkerman Tom
@jmos Precies 😃
Trekkerman Tom
Quote @Patrick 2020:
Tegenwoordig die 2 en 4 (en zelfs 6) elements harken met middenafleg is totaal niet te vergelijken met dit.

Doen we ook niet 😃 Maar het klopt wel.
Patrick 2020
@Trekkerman Tom Gelukkig maar 😛
TwanB
@Eric MFUF Zo'n gedragen schud- harkcombinatie had ik eerst ook maar dan een Mc-Cormick F 21-5, Foto's staan bij m'n account. Draait nu dienst bij Tf lid: @robertih724 😉
robertih724
@TwanB ja klopt de hark nog steeds in bezit, nu wacht op mooie weer om hem een keer te gaan gebruike

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
51
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
4