Nieuwste topics

John Deere Lanz 310 - Wie heeft er een technische tekening van motorblok Jond Deere lanz 310

Onze John Deere 310 loopt zwaar op een punt van de drijfstang as.. waarschijnlijk een van de buitenste lagers stuk.
Nu de vraag wie heefd er een technische tekening van blok liggen?
modelbouwer

New Holland TS 100 A - Cabine Verwarming werkt niet

Hallo,
Ik heb een new holland ts 100A en de airco en blazers werken allemaal perfect.
alleen de verwarming werkt niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of waaraan dit ligt?
Mvg Sander
Sander.NH

Fendt 411 - Loadsensing persleiding schiet steeds los

Hoi,
Bij mijn fendt schiet steeds de persleiding uit de snelkoppeling. Van het voorjaar deed die dit nog niet. En nu wel iedere 5 balen. Ik heb het vrouwlijk en mannelijk deel al vervangen maar dit heeft het probleem nog niet opgelost. Het is ook niet dat er aan de leiding getrokken word want het gebeurt gewoon waneer ik recht rijd. De ene keer gebeurt het in het begin van de baal en de andere keer als de baal op de wikkeltafel word gelegd. Pers is trouwens een fusion 3 plus. Heb de lmb al gebeld die denken toch dat het de koppeling is wat ik gek vind aangezien ze allebei nieuw zijn, en de zelfde als eerst waarmee het in het begin wel goed ging.
Bedankt vast.

Deutz D4006 - Hoe moet ik dit aansluiten?

Ik probeer momenteel de electrische bedrading van mijn onlangs aangeschafte D4006 te vervangen. Niet gehinderd door enige kennis of ervaring, doch vastbesloten goed voor deze oude strijder te zorgen trotseer ik alle uitdagingen die onderweg op mijn pad komen. Desondanks zijn er enkele dingen waar ik maar geen sluitend antwoord op kan vinden. Zo ben ik erachter gekomen dat mijn type trekker een zogeheten ‘Heizflansch’ heeft om de koude start te vergemakkelijken. Hierbij vraag ik me af, of het klopt dat contact nr. 17 onbenut blijft? Of moet ik iets aan de 17 koppelen? Klopt het dat er louter een kabel loopt naar de aansluiting bovenop, de warmteflens in de luchtaanvoer en wordt deze warmteflens daarbij geaard doordat hij door z’n montage deel uitmaakt van de tractor behuizing zelf, of moet er ook nog een aarde draad getrokken worden?
Verder vraag ik me, bij de richtingaanwijzer combi schakelaar af wat voor draadjes dit zijn ( zie foto) en waar ik deze moet aan verbinden.
Tot slot zou ik graag ook willen weten hoe ik deze ruitenwissermotor werkend kan krijgen (zie foto). Ik heb merk en modelnummer geprobeert te achterhalen via google, maar zonder succes. Nu vraag ik me af wat voor ruitenwisser arm en wat voor ruitenwisser blad hierop moet, alsmede wat ik nog meer nodig heb aan schakelaars, waaraan te koppelen etc.
Zoals gezegd heb ik geen ervaring in dit soort werk, maar merk ik wel dat ik erg gemotiveerd ben deze trekker weer in vorm te krijgen. Ik hoop dat jullie mij hierbij van dienst kunnen en willen zijn. Bij voorbaat dank vanuit het hoge noorden!
Aristoteles

Ford 2000 - de hef tilt bijzonder weinig gewicht sinds kort

Beste tf'ers

Onze Ford 2000 tilt sinds enige dagen bijzonder weinig gewicht.
De ellende begon toen de hef slecht reageerde op de hendel. De hef ging helemaal omhoog of met een klap naar beneden. Dit is hebben we opgelost, we hebben het pennetje die de hefhoogte doorgeeft vervangen. Dat werkt nu dus nu weer goed.

Daarna kwam dus weer een ander probleem opdagen toen ik de beregeningsslangen afgerold had en de haspel leeg was, Namelijk dat de hef opeens zeer weinig tilde. Hij tilde de lege haspel nog geen eens van de grond
De hef tilt denk ik iets van max 300 kg, de weidesleep krijgt hij namelijk nog geen eens helemaal omhoog.

Het lijkt dus alsof de hef ergens druk verliest, de motor loopt namelijk ook niet echt zwaar als je iets wilt optillen.

De hydraulische functie ventiel werkt wel goed. Hier loopt de motor wel gewoon nog zwaar al je iets met het hydroliek ventiel uitvoert.

we hebben de hefdeksel nu al paar keer eraf gehaald en naar gekeken, maar kunnen zo gauw niks zien wat er mankeert
Ik hoop dat iemand raad heeft over wat het zou kunnen zijn. Bedankt alvast

Met vriendelijke groet,

Vincent