Mc-Cormick DGD4

9 Mc-Cormick DGD4 video's

looper321
ik denk dat de zuigerveren versleten zijn aan de hand van de rook die uit de carterverluchting komt achter de brandstofpomp en het onregelmatig lopen (druk verlies doordat er lucht langs de zuiger(s) weg loopt.
en de lage olie druk is te verklaren aan de hand van versleten lagers. klopt dit??
of wat denken jullie?
help mij uit de nood.

Reacties

looper321
Waha, ik moet lachen als ik me zelf zo terug zie in dat filmpje.
looper321
Mispelaar
Je luchtfilter gaat er ook lekker in 😛
IHC-power
Hmm ja loopt wel redelijk onregelmatig op lagere toeren. Kan ook wel met de brandstofpomp te maken hebben. De mate van onderdruk valt niet heel goed af te leiden uit het filmpje. Komen er oliedruppels aan dat pijpje achter de brandstofpomp te hangen? Of komt er olie uitgedrupt? Dan wijst dat inderdaad wel op versleten zuigerveren. Heb je er een nieuwe koppakking tussengestoken toen je de kop er terug hebt opgelegd?
Lage oliedruk heeft wrs wel te maken met versleten krukaslagers ja, of een versleten oliepomp. Je kan eenvoudig nagaan of de krukas teveel speling heeft. Draai het carter er maar eens onderuit. Dan kan je met een koevoet breken tussen de starterkrans en de onderkant van de gegoten bak. Als je het vliegwiel zo omhoog kan duwen, heeft de krukas teveel speling.
IHC-power
Je zou ook es kunnen beginnen met de compressie te meten. Dat zegt ook al veel. 😄
looper321
@IHC-power
kwa inspuitmoment, staat de brandstof pomp nog goed. mij is het nog niet opgevallen uit het pijpje gedruppelt word. zijn dat normaal diesel of olie druppels en hoeveel mag dat zijn?
ik had inderdaad een nieuwe koppakking er in gestoken, want die ouder die brokkelde zo kapot. ik zal dat met de koevoet eens testen. daar zit toch maar een spimpel plaatje met 2 schoeven voor, dan zit ik al bij de starter krans. hoeveel mm speling is nog acceptabel en hoeveel niet meer?
compressie test ga ik eens doen.
looper321
@Mispelaar
die zit al vast met een strookje schuimrubber er rond om dankzei @mestyle
mestyle
Om te zien of je eigen brandstofpomp nog goed is op alle 4 de uitgangen

verstuivers eruit halen en leidingen losdraaien gelijk even schoonmaken en andersom op de pomp monteren zodat je de verstuivers buiten het blok hebt hangen alles even ontluchten en dan kijken of die dan mooi vernevelen
IHC-power
@looper321 het kan zijn dat er wat speling zit op het inwendige regelmechanisme van de brandstofpomp. Al belet em dat normaal niet om gewoon goed te lopen op hogere toerentallen. Dus daar zou ik inderdaad voorlopig vanaf blijven. Uit dat pijpje komen bij onderdruk oliedruppels. Normaalgezien zou er geen plekje olie op de grond mogen komen te staan wanneer de trekker een tijdje gelopen heeft.
Juist wat je zegt, bij een DGD zit een platen carter dus het volstaat dan idd om dat plaatje los te schroeven om aan de starterkrans te komen. 😄 Als je de krukas echt op en neer ziet gaan heeft ie gewoon teveel speling. Normaal mag je die speling zeker niet met het blote oog zien. Je zou evenzeer het carter er es kunnen onderuithalen en dan een lagerkap van de krukas losdraaien. Op die manier kan je de lagerschalen inspecteren. Zijn die volledig bronskleurig en eventueel aan de grovere kant, dan zal je krukas sowieso wel speling hebben. En vandaar de lage oliedruk.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
PUNTEN
0
WEERGAVES
1