Fendt Prototype
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
maar ik vind hem spuig lelijk
misschien toch maar over schakelen naar johndeere
of cormick
maar overstappen naar JD zou ook niet een verkeerde stap zijn
plus 2 weken terug newholland op proef gehad 3 x computer storing wouw niks
einde proef trekker
Volgens mij zijn ze daar juist op teruggekomen bij de geupdate 7r.....
is dat voordelig of nadelig?
Heeft het voor de rest nog voordelen? Ik weet het niet..
@keeko DAT was het eeste wat me opviel
Viel mij ook al meteen op ja...
Ik denk dat zoiets gedaan wordt om de ventilator hydraulisch of elektrisch aan te drijven, en zo het toerental nauwkeurig te kunnen regelen aan de hand van hoeveel koeling nodig is. Maar zeker weten doe ik het niet
Door de radiateur direct voor de motor te zetten bij de 7R kon hij precies boven de vooras staan, de voorwielen draaien hier dus omheen, en de ruimte werd dus optimaal benut met een grote radiateur en een grote Fin. Een hele verbetering voor de efficiëntie dus. Nadeel was het lawaai inderdaad, en het feit dat hij onder de kap ook zijn lucht kwijt moet, normaal gesproken naar de zijkant naar buiten tussen radiateur en motor in, maar dat ging dus niet meer. Bij de 7R was dat dus omhoog, als je dan voor het stoplicht stil stond zag je van die warmte kringen voor je neus opstijgen.
Hoe dat bij de nieuwe 7R zit weet ik zo niet, maar het lijkt erop dat de radiateur en Fin nog steeds van serieus formaat zijn, gunstig voor de efficiëntie dus.
Bedankt voor de duidelijke uitleg!