Foto van een Ford 6410. Foto is geplaatst door Davy de Wit op 20-11-2017 om 14:21:53, met 25 reacties.

Ford 6410

57 foto's van @Davy de Wit

Davy de Wit
Foto van een Ford 6410

Reacties

arjanvw
Revisie?
Davy de Wit
@arjanvw onder andere, en 2 cilinders erbij onder de kap
arjanvw
@Davy de Wit je maakt er een 7810 van?
Davy de Wit
@arjanvw ja in principe wel, alleen komt er een 9600 motor in
arjanvw
@Davy de Wit deze ombouw is voor trekkertrek?
Davy de Wit
@arjanvw ja ook dat dan past die mooi in de 5,5 ton standaard. blok komt uit onze sport trekker waar nu een 8340 motor in licht.
selten
@Davy de Wit
Hoe kom je hiermee weg i.v.m. reglementen? Of is dit een officiële ruilmotor?
Had je niet net zo goed een 9600 kunnen kopen dan?
+1
Fendt926Driver
@selten bij de tsta moet het ook de redelijk originele motor zijn die bij het chasis hoort. en mag maximaal 145 pk hebben.
maar een standaard 9600 motor heeft volgens mij ook een turbo en 145 pk.
+1
selten
@Fendt926Driver
Van 4 naar 6 cilinders zie ik niet als redelijk origineel. Qua vermogen zal het wel, maar ik zie niet in, onder welke organisatie dat dit goedgekeurd zou worden haha.
Zoals ik jou begrijp zou dit niet bij de TSTA mogen...
RPCounty
@selten het is gewoon niks anders als een fabrieksupdate. De transmissie is identiek. Dus eigenlijk past die trekker gewoon prima in het regelement. Hij is immers in deze uitvoering af fabriek gebouwd.
Davy de Wit
@selten in de 5,5 ton standaard mag je 6 cilinder turbo van de ntto regelementen rijden als er standaard een turbo op het type is geleverd. dit zal idd niet van toepassing wezen omdat de 6,6 van een 7810 kaal word geleverd. maar was zowiso niet van plan om ntto mee te rijden. zijn er al aardig druk mee met een trekker thuis 😃
selten
@Davy de Wit
Dus in principe is het geen fabrieksorigineel ivm de turbo?
thomas-hepping
9600 moter is wel dik
+1
Davy de Wit
@thomas-hepping met de 9,5 mm minimec kwam die wel aan de 250 perden toen de tijd haha
verwijderd
+1
selten
@RPCounty
Oh kijk!
Dit verklaard veel. Kap verlengen en andere motor erin en het is in principe een fabrieksorigineel type. Dus voldoet dan aan de regels. Dank voor u uitleg!
Ritchie
Je zit nu toch mee het carter en de vooras? Of is dat niet hetzelfde als een TW blok?
RPCounty
@Ritchie niet als je een 7810 carter gebruikt. Dan is t plug and play.
Ritchie
@RPCounty

Maar dan moet je de oliepomp toch ook verplaatsen? Die moet je dan van onder naar de zijkant doen toch (als ik het goed heb)?
+1
mklok
@Ritchie Bij Een TW blok zit de oliepomp voorop. En van de 9600 zit die in het midden, dat komt beter uit met de ophanging van de vooras.
Ritchie
@mklok

Ik dacht dat dat niet 1 op 1 paste. Wij zijn er ook mee bezig geweest en toen kwamen we toch bij een 7810 motor uit 😉
RPCounty
@Ritchie nee. Niet nodig. De 7810 en 9600 hebben de smeeroliepomp beide aan de zijkant zitten. Het grote verschil tussen de motoren is de aansluiting voor de extra hydrauliekpomp. Maar dat hebben ze in dit geval met t nodige kunst en vliegwerk opgelost als t goed is. Een TW motor zal inderdaad niet zo maar passen. Daar heb je gelijk in.
Davy de Wit
@Ritchie passen doet het wel maar er komen ongemerkt nog wel een paar kleine dingentjes bij.
net zoals de koelwater sensor die bij de 10 serie in het blok zit en hier bij de 9600 geen gat voor zit aan de voorkant van de kop. nog zoon puntje was dat het tonnetje voor de toerenteller er niet onder paste ivm het dekseltje van de motor filter.
+1
mklok
@Davy de Wit Brandstof inspuiting? Is ook anders volgens mij , omdat ze perse de accubak er boven op wilde.
mklok
@Ritchie dat is dan het beste inderdaad. Ook rekening houdend met het koelsysteem. Is ook anders als bij een viercilinder.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 6410 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!