Foto van een Poclain in panningen. In mijn ogen prachtige machine maar volgens mij ook alles behalve handig.

Poclain Onbekend

Foto van een Poclain in panningen. In mijn ogen prachtige machine maar volgens mij ook alles behalve handig.

Reacties

stijn-de-bock
......

(klik om te vergroten)

+3
JD3010
Quote Reactie van @stijn-de-bock:
In mijn ogen prachtige machine maar volgens mij ook alles behalve handig.

Ga maar eens met de hand graven, dan ben je héél blij hiermee. 😄
+1
stijn-de-bock
@JD3010 ik bedoel, moest je vandaag hiermee
moeten werken, ze zullen je zien komen 🙈🙈
+3
Fendt926Driver
@stijn-de-bock op national geographic tv programma american loggers.
De peletiers rijden nog altijd met dit soort kranen om hout te laden.
Elke aflevering komt andrew wel weer met die mack met opbouwkraan langs rijden.
Zal daar wel voor het snellere transport zijn
+1
Fred6490
@stijn-de-bock Zien komen zeker wel😀
+2
Towaberg
Das wat ik dacht, op een uit de oorlog hier gebleven gmc opgebouwd. Zo zijn er ook heel wat, waar ze met lieren erop hout mee uit de bissen sleepten.
Fred6490
@Towaberg Krijg je dikke armen van bochten te pakken😆
JD3010
@Fred6490 Met een beetje gang houden stuurt het wel wat makkelijker.
Fred6490
@JD3010 Das waar, maar bij krappe plaats is die gang er meestal uit. Wij hebben met soortgelijk ding in het begin bomen gesleept, was in mijn herinnering toch steeds hele klus😃Om nog maar te zwijgen van de kracht dat het stuur kon hebben als je in een kuil reed. Maar 't blijft wel een mooi ding
+1
Fendt926Driver
@Fred6490 lange armen en grote neusgaten zeggen ze hier altijd....
Fred6490
@Fendt926Driver Haha eentje om te onthouden😃😃
+7
basia
Zoiets roept herrineringen op uit mijn kinderjaren ; loonbedrijf hier had ook een draadkraan op een GMC .
Hoor de Deutz 1 cil verdamper nog puffen ; als een grijper vol mest boven de mestwagen was , was de motor ook bijna uit .
+1
930triplemaaier
@basia dat zijn tenminste motoren die tot het bittere eind door blijven werken.
+4
basia
@930triplemaaier

Mede dankzij de 2 vliegwielen om het vermogen van (14 PK ? ) even op te slaan .
john deere 7810
@basia

prachtig toch, ik zou er lekker rustig op hebben gezeten denk ik, het was wachten op het motortje of op een zere rug haha
+2
olro 61
Blijven toch mooie plaatjes, van die oude kraantjes...
+2
Gavrie Willemsen
Toen je toentertijd zoiets nieuw op uwe hof kreeg was in mijn ogen het personeel even laaiend enthousiast dan dat er bv nu een nieuwe Hitachi Zx 225 op het erf komt
+1
stijn-de-bock
@Gavrie Willemsen klopt,vandaag zíjn we verwend,op alle gebied.(behalve de files)
+1
GROENEDEERE
@Gavrie Willemsen
Van een nieuwe zx zijn we inmiddels ook niet meer zo enthousiast als voorheen
Gavrie Willemsen
@GROENEDEERE oei, hoe dat?
+1
GROENEDEERE
@Gavrie Willemsen
Ze zijn niet meer van wat er er van gewend zijn.
Zelf ook altijd Hitachi gehad een van de eerste zx 130 mobiele in Nederland draaide ik op dat was de beste serie ooit wat Hitachi gebouwd heeft mn collega kreeg de volgende af serie 140 mobiel.
Ook geen problemen maar t zicht was DRAMATISCH.
De series die volgen hadden vaak last van krom trekkende cilinderkoppen door gebrekkige koeling door dat ze veel vermogen uit de kleine motor halen.
Dat was de reden dat ik nu gekozen heb voor doosan met de 6 cilinders.
Niet zo lang geleden een Hitachi op proef gehad nog als Hitachi man vind ik ze nog tegenvallen.
Draaien is spatzuiver maar t comfort vind ik in het niets vallen met mn doosan.
En deze doosan heb ik in 7000 uur de hydroliek nov nooit heey gekregen en bij de Hitachi liep de temperatuur hard op bij zwaar werk en daarbij ging de motor temperatuur ook omhoog.
Fred6490
@Gavrie Willemsen Die driewielers waren al helemaal geweldig. Jammer dat ik daar geen foto van heb.😃
Gavrie Willemsen
@Fred6490 in 2000 heb ik daar nog een wegenbouwer mee bezig gezien bij de aanleg van een nieuwe straat.
+1
GROENEDEERE
Ik ken een bedrijf dat machines verhuurt in de overslag deze heeft meerdere zware Hitachi rupskranen van hun onderwagen ontdaan en deze op een telekraan onderstel gezet.
Bij het lossen van boten blijven ze toch altijd op dezelfde plek staan en zo is het transporteren een stuk goedkoper geworden

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Poclain ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!