Eventjes met mijn collega test persen na reparatie van de pers.. Foto is geplaatst door nhmonteur op 01-08-2019 om 21:26:33, met 16 reacties.

New Holland BC 5060

410 foto's van @nhmonteur

nhmonteur
Eventjes met mijn collega test persen na reparatie van de pers.

Reacties

+1
walker1
Uiteraard is de service bus van een NH dealer een Iveco 😄
nhmonteur
@walker1 Helaas wel.
walker1
@nhmonteur Ik heb voor mijn werk ook een Iveco Daily, niks mis mee. Inmiddels al weer 5 jaar oud en over de 2 ton, geen gekke problemen mee gehad. Had daarvoor een Mercedes Sprinter, ik weet hoe vaak elektronica storing mee gehad en na 2,5 ton kon er regelmatig iets in de aandrijflijn vervangen worden. Waarschijnlijk is die Sprinter op een maandagmorgen na het oktoberfest in elkaar gezet. Maar ook al was het een goede Sprinter, dan nog doet de Daily er niet voor onder.
nhmonteur
@walker1 Ik had hiervoor een ruim 10 jaar oude Ford transit, maar kwa rijcomfort vond ik die toch echt wel een stuk fijner dan de Iveco. Als je boven de 100 komt met de Iveco beginnen alle deuren te klapperen en dan heb ik het er nog niet over als je een beetje zijwind hebt. Ook vind ik ze erg stug schakelen. Wel vind ik de geveerde stoel erin heerlijk.
Deze bus is nu 4 jaar oud en heeft rond de 60000 gelopen. daarin ook geen problemen verder gehad.
walker1
@nhmonteur Ja ik heb ook een geveerde stoel, een andere Iveco op mijn werk heeft dat niet, maar dat is echt een verschil, want de bus is wel stug qua vering. Deuren klapperen heb ik niet, wel het geklapper bij flinke zijwind. Schakelen vind ik niet stug, maar gezien de kilometers die ik rijd en ook wel regelmatig in file, wil ik op de volgende bus wel een automaat.
mdoornekamp
Een hoge service bus werkt wel mooi en is lekker ruim. Maar rijdt gewoon slecht. Ik sprak laatst een monteur die bijna door het hele land reist. Die wou niet groter dan een Vito
nhmonteur
@mdoornekamp daar zou ik niet aan moeten denken. Vind de sta hoogte ten op zichtte van de van de vorige transit al een heel stuk slechter. De transit had ook een veel lagere instap. maar toch wel fijn dat je er in kan staan aan je werkbank als eens iets uit elkaar moet halen of iets.
+1
mdoornekamp
@nhmonteur @walker1 De alleen opererende zzp monteurs beginnen met een bus en kopen na 3 jr een vrachtwagen. Kunnen echt alles meenemen en gewoon een grote werkbank erin. Olie opslag erin. Sommigen zelfs slangen pers.
nhmonteur
@mdoornekamp ja dat is het allermooiste.
walker1
@mdoornekamp Ja, zo'n grote bus komt qua rijcomfort natuurlijk niet in de buurt van een normale auto, een kleine bus zoal een Vito doet dat natuurlijk wel.
Ik heb op werk nu ook daily zo hoog als deze , daarvoor ford transit die evenhoog was . De ford reed stukken beter vind ik
nhmonteur
@deutzennewholland vind ik dus ook.
+1
john deere 7810
@nhmonteur @mdoornekamp

we rijden hier met sprinters. handgeschakeld, wel met geveerde stoelen Vind het erg fijne en vooral stille bussen. ze willen ook best trekken. en inderdaad er rechtop in staan en een bult onderdelen en olie is prettig werken. Hier in de buurt lopen er nog geen service vrachtwagens. Als het even kan laten we ze ook naar de werkplaats komen.
mdoornekamp
@john deere 7810 vrachtwagens zie je vaker bij de kleine zelfstandige die vooral mobiele service aanbieden.
+1
930triplemaaier
@john deere 7810 weet van een paar grote fendt dealers die trekkers verkopen door half Nederland dat die een service vrachtwagen hebben. Ook kan er aanhanger achter om eventueel een trekker af te kunnen leveren of trekkers op te halen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland BC 5060 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!