Foto van een Atlas 1302E

De sloten maar weer leeg vissen, nu is het nog mooi droog in het land. Geplaatst door oanejorrit12 op 06-09-2019 om 20:50:43, met 28 reacties.

Atlas 1302E

Foto van een Atlas 1302E

De sloten maar weer leeg vissen, nu is het nog mooi droog in het land

Reacties

+2
105ls78
Mooi klusje zo.. geen prikkeldraad of allemaal bomen en struiken......
oanejorrit12
@105ls78 nee geen draden hier, en ook geen bomen en struiken. Ideaal haha
wim-same
@oanejorrit12 Nee. bij ons ook geen draden, maar wel allemaal veen, en achteraan klei. Daar hoef je met zo'n 13 tons mobiele kraan niet te komen. Dan rij je gelijk sporen of je zakt helemaal weg.
oanejorrit12
@wim-same boven grond is hier nu wel vrij vochtig, dus rijd heel iets n spoor en voor zorgen dat je niet 2x door een spoor rijd
+1
Ford power 2
Super mooi kraan
newholland-
Eerst geklepeld?
+1
oanejorrit12
@newholland- ja dat scheelt heel veel doen we altijd. Kunt dan veel sneller en minder rommel
+1
wim-same
@oanejorrit12 Ja klopt, eerst klepelen werkt veel mooier.
+1
wim-same
Zo'n kraan heb ik ook nog gehad. Dat was begin jaren 90 denk ik.
rommert14
@wim-same dit type was in 2012 onze eerste kraan, na 2 jaar ingeruild op een liebherr 314
+2
wim-same
@rommert14 Dan ben je er zeker op vooruit gegaan. Deze oude Atlassen waren wel heel sterk, maar vlakken was een drama. Ik heb later een 1304ven ook een 1404 gehad, De 1304 was goed mee te vlakken, mar was niet sterk, de 1404 tilde gewoon een put van 7,5 ton, maat er was niet mee te vlakken. De 1404 heb ik nog steeds, maar hij start niet meer.
+1
oanejorrit12
@wim-same deze kun je bijna helemaal niet mee vlakken 😛 zit veel ruimte op haha
+4
105ls78
@oanejorrit12 dat sloot prima beetje speling haha
+2
oanejorrit12
@105ls78 klopt is opzich niet erg met het werk wat er hier mee gedaan word
+1
rommert14
@wim-same klopt maar aan dd liebherr al veel kosten gehad, heeft inmiddels bijna 18000 uur, de atlas had kapotte remmen dus veel dingen kon je er niet mee doen, we zetten de mestbult er mee om.
@wim-same hoezo is vlakken een drama? Dacht dat t aan mij lag dat het nooit wilde vlakken met de 1302 🙈
JD3010
Vind je dat makkelijk om achteruit te rijden?
oanejorrit12
@JD3010 maakt verder niet uit. Het kwam zo uit haha
+1
wim-same
@JD3010 Ha ha, Achteruit rijden is een kwestie van leren. Met de voorkant van de bovenwagen over de achteras moert je wel andersom sturen, maar als je dat gewend ben rij je achteruit net zo hard als vooruit hoor.
valmet6400power
@wim-same
Dat zeker! Grootste nadeel van "achteruit" rijden is dat je dan achterwielsturing hebt en dan kun je toch minder nauwkeurig sturen dan vooruit. De bovenwagen gaat dan eerst van de sloot af voordat ie dichter naar de sloot toekomt als je daarheen stuurt.
oanejorrit12
@valmet6400power klopt, maar heb je met dit werk geen last van
+1
valmet6400power
@oanejorrit12
Nee klopt daar maakt het niet zoveel uit als je een keer 30 centimeter verder staat!
+1
JD3010
@oanejorrit12 Dikke sporen de vorige keer erin gereden waar hij inblijft? 😂
JD3010
Quote Reactie van @wim-same:
Achteruit rijden is een kwestie van leren.

Dat weet ik, af en toe mag ik me ook effe uitleven met m'n kraan, maar dan blijft vooruit rijden nog steeds makkelijker. 😎
+1
hermanjohndeere
@wim-same als je een poos op de mobiele hebt gezeten en dan op de heftruck stapt word het helemaal lastig 😅 al meerdere malen gehad dak de verkeerde kant op ging.
wim-same
@hermanjohndeere Heb ik ook gehad met een Ahlman shovel, maar ook met een combine. Dan moet je weer nadenken welke kant je op moet sturen.
+1
hermanjohndeere
@wim-same inderdaad. Daarom stuur ik in de kraan altijd met rechts en op de heftruck met links. Dat gaat redelijk goed.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Atlas 1302E ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!