Foto van een Oliver 984, 782 en een 562 op een rijtje. Ff poseren naast elkaar.. Foto is geplaatst door WO 562 Driver op 16-03-2020 om 20:04:02, met 15 reacties.

Oliver 982/984

WO 562 Driver
Foto van een Oliver 984, 782 en een 562 op een rijtje.
Ff poseren naast elkaar.

Reacties

+1
wim-same
@WO 562 Driver Mooi hoor, zo in de zon. Mooie collectie.
+2
WO 562 Driver
@wim-same dank je Wim.
+1
wim-same
@WO 562 Driver Die 984 is toch wel een bruut ding hé, en het loopt zo mooi. Wat een sound.
+1
WO 562 Driver
@wim-same dat is die.
Ben er ook wel blij mee.
Hij loopt super. Start ook goed.
+1
wim-same
@WO 562 Driver Goed starten is een dingetje bij deze typen. De Same Drago 100 en de Same Buffalo 120 waren geen vlotte starters als ze koud waren. De Drago die ik vroeger had moest ik zelfs als ik even gegeten had weer voor gloeien. en koud, voor gloeien en dan nog best lang doorstarten. Maar er schijnt een foefje te zijn met de sproeier in het gloei spiraal. dat wil ik nog even navragen en uitproberen bij @a3vandiejen zijn Drago.
a3vandiejen
@wim-same zou mooi zijn Wim.
+1
wim-same
@a3vandiejen Je heb nu al een goede accu, en dikke kabels. Dus als het elektrisch klaar is.
+2
joop-same
@wim-same 2 vlamstarters in de inlaat monteren starten ook een stuk sneller van.
wim-same
@joop-same Dank je wel Joop.
+2
joop-same
@wim-same De retour leiding van de verstuivers is ook gewijzicht, van het filter naar het diesel potje en dan naar de verstuivers en dan naar de tank, zodat het potje altijd vol komt te staan.
Ook moesten er verstuivers in van het type DLLA 160S 608 met CAV pomp.
In de Tauchpompen moest de DLLA 160S 255 in.
wim-same
@joop-same Hoe komt het dan dat de Corsaro en de Saurno, ook beide met een roterende brandstof pomp wel goed starten ? zelfs zonder voor gloeien.
+2
joop-same
@wim-same Ze hebben officieel allemaal een modificatie van de koppen gehad, er zaten geen losse klepzetels in de koppen, dit is veranderd door ruilkoppen met klepzetels, en vanaf toen lagen de kleppen behoorlijk hoger in de kop,een aantal mm. daardoor toch een hogere compressie met als gevolg beter aanpakken.
Dit was ook van toepassing op de Corsaro 70 en de Saturno 80 maar veel koppen zijn nooit vervangen.
Bij een gewone temperatuur moeten ze willen aanpakken zonder gloeien, dat moet elke direct ingespoten dieselmotor willen als hij goed is.
+1
a3vandiejen
@WO 562 Driver Schitterend Gert, prachtig niet alledaags rijtje.
+1
WO 562 Driver
@a3vandiejen dank je adrie.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Oliver 982/984 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!