Vorige week viel de druk in de luchtreminstallatie plots weg. Blijkbaar waren er kleine metaaldeeltjes in de klep van de compressor gekomen zodat deze niet meer aan zijn druk kwam. Bij preventieve demontage van de turbo merkten we dat het schoepenwiel zwaar gehavend was. Blijkbaar zou op laag toerental toch stukjes van de turbo kunnen aangezogen worden door de aanzuig van de compressor. Ruilturbo is reeds onderwege.....

Fendt 916

297 foto's van @Gavrie Willemsen

Vorige week viel de druk in de luchtreminstallatie plots weg. Blijkbaar waren er kleine metaaldeeltjes in de klep van de compressor gekomen zodat deze niet meer aan zijn druk kwam. Bij preventieve demontage van de turbo merkten we dat het schoepenwiel zwaar gehavend was. Blijkbaar zou op laag toerental toch stukjes van de turbo kunnen aangezogen worden door de aanzuig van de compressor. Ruilturbo is reeds onderwege.....

Reacties

Welten
Mmmh weer wat geleerd.
Welten
Maar is ook geen aanpassing of zo voor gekomen?
+1
Trekteurke
Wij hebben ooit bij de 816 zo stukjes van de turbo binnen gehad in de motor... gerest van het verhaal is voorspelbaar. Beestje is nooit meer geweest was ie was 😞
+1
TerraJohnDeerefan
Je hebt wel veel geduld met de trekkers gavrie! Maarja nieuw is ook niet altijd beter zag ik al van de week.
fendt920vario
Ook x zoiets gehad met de 920
Eerst klapte de turbo waarna later met de nieuwe turbo de lucht druk ook weg viel
Bleek dat er ook een gruis stukje van de turbo tussen het membraan van de compressor zat
Je moet het net ff weten he 😝
john deere 7810
Intercooler ook even goed doorblazen en het aflaatventiel van luchtremmen even nakijken.
josje
Airco ook los liggen. En wat doe je met de compressor.
Gavrie Willemsen
@josje compressor heeft geen schade, de hoongroeven zitten nog op de wand. Alleen tussenblokje tussen Compressor en stuurpomp dient vervangen te worden
+1
josje
Oh ja die schijf met sleuf gaten die loopt helemaal in.
Ik heb bij ons al een keer een compressor laten reviseren en ook een paar nieuwe alternatieven gehad maar het is geen succes, lucht leveren is prima maar toch steeds olie in de lucht tank.
En origineel is die hartstikke duur.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 916 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!