Schlüter Super 1250 VL
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Super 1250 VL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Onverwachts kom je ze toch nog wel eens tegen, eentje die nog geen spuitbus lack zag, niet volgebouwd is met LED-lampen, op een voor die tijd meer dan normale bandenmaat staat, en zelfs bijna zonder de voor Schlüter typische roestplekken op de motorkap, cabine en spatborden! Enkel hier en daar wat gebruikerssporen, maar that's it!
En trouwens ook eentje die nog dateert, niet uit de gloriejaren, maar ook niet uit de tijd dat het einde al in zicht was, laat staan bezegeld!
En dan nog een gewone Super 1250VL, en dus geen voor die tijd zo goed verkopende Special, van LastSchakeling werd toen nog niet gesproken! Wat bij Schlüter eind de jaren 70, begin de jaren 80 zo goed over de "toonbank" ging, werd in der loop der tijd toch snel een zeldzaam type! Op zo'n 6 jaar tijd verlieten er van de Baureihe 1259 zo'n 537 trekkers te montageruimte, vanaf 1984 werd deze baureihe "geupgrade" naar 1261, en verlieten er dezelfde tijdsperiode amper 37 stuks de fabriek! Het kleine prijsverschil tussen de gewone VL en VL Special werd goed voor lief genomen, en ja wie wou toen geen nog sterkere Schlüter dan het standaardmodel?
Deze is er eentje van, kreeg nummertje 003 ingeslagen en gespotte ik in de omgeving van zijn geboortestad Freising.
Reacties