Schlüter Compact 750
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Compact 750 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
In tijden dat Schlüter's nog zo duur niet waren, liepen sommige restauraties ook wel eens uit de hand, niet qua originaliteit, maar hoe de desbetreffende eigenaar Schlüter in de toekomst zag...
Dat is bij deze niet anders. Bijna 10 jaar geleden kwam ik deze "Compact 1550 TV4" tegen op een treffen in Donau.
Onderhuids is de trekker eigenlijk een Compact 750V, oorspronkelijk zelfs de exportversie ervan, Compact E4000V. De originele 3 cilinder maakte plaats voor een 155pk sterke MAN 4 cilinder turbo motor. De trekker kreeg een frontlader, de luchtremketels kreeg de eigenaar gek genoeg ook nog onder de motorkap, die ingewerkte lichten kreeg zoals een Euro Trac. Beetje gek, maar ook de spatborden voor en achter kreeg de trekker aangemeten alsof ze ze rechtstreeks van het allereerste prototype van de Euro Trac, die al in de winter van 87-88 het levenslicht zag, kwamen (het effectieve prototyp zoals we het kennen werd pas in 1989 voorgesteld).
Ook de cabine ging op de schop, wat Schlüterrijders van het eerste uur kennen is het zwarte dashboard dat bekleed is met een soort vinyl. Hier is een deel van het vinyl ingeruild voor nephout. De schakelhendels waren ook niet meer de typische ronde bollen, maar iets modern dat uit een vrachtwagen leek te komen. Met de voorruit kon je open rijden, die verdween in het dak, beetje zoals bij een graafmachine.
Nadien ook deze trekker nergens meer gezien...
Foto uit 2011.
Reacties