28 oktober 2016 foto van een Fiat 1180 met Mullié T-8 en Deutz-Fahr Agrotron 85 met Mullie 10-tonner. Maar eens naast elkaar gezet om ze qua formaat een beetje te kunnen vergelijken. Het gewicht is h

Fiat 1180

336 foto's van @PieterA

PieterA
28 oktober 2016 foto van een Fiat 1180 met Mullié T-8 en Deutz-Fahr Agrotron 85 met Mullie 10-tonner.

Maar eens naast elkaar gezet om ze qua formaat een beetje te kunnen vergelijken. Het gewicht is hetzelfde (ongeveer 4.800 kg) Qua prestaties zijn ze lastig met elkaar te vergelijken. T.o.v. onze andere trekkers moet je ze beide goed op toeren houden, anders vallen ze snel stil.

Reacties

yoohan
Ik dacht dat zo'n Fiat wel sleurmonsters zouden zijn. Maar zoals ik nu begrijp is dit niet echt een volhouder? En er zit ook nog 30? Pk verschil tussen. Dan doet de Deutz meer zijn best blijkbaar.

De foto vertekent een beetje denk ik, het lijkt net alsof allebei de trekkers een groot en een klein voorwiel hebben 😁
+1
PieterA
@yoohan Als je hoog in toeren blijft gaat het prima met deze Fiat hoor.
yoohan
@PieterA
Oke, dan had ik de tekst verkeerd opgevat. Vind het wel mooie trekkers die Fiats. Kan hij qua snelheid ook nog beetje meekomen met de rest?
+1
PieterA
@yoohan Nee de topsnelheid ligt rond de 28 km per uur. Hij staat veel voor de haspel. Dan rijden we meestal rond de 20 km per uur over de weg.
draaipiet
Quote Reactie van @PieterA:
hoog in toeren blijft
Alle oudere type motor's moet je hoog in de toeren houden, omdat de techniek anders is dan nu
+1
PieterA
@draaipiet De 5-cilinder Fiat 880 uit dezelfde tijd die we ook hebben heeft een heel andere motorkarakteristiek.
+1
mf 6150
@draaipiet
Dat is niet waar😂
+1
188438
Maar als het er op aan komt houd die fiat langer vol
PieterA
@188438 Dat zou best kunnen
+2
mf 6150
@188438
Als het eropaan komt, blijft die Fiat staan en gaat @PieterA zijn agrotron 120 er met 2 vingers in de neus voorbij. Taai en powershift....
+2
PieterA
@mf 6150 Als het er op aan komt heb je al je materiaal en al je mensen nodig.Voor een ieder een passende taak. Deze Fiat heeft ons maar weinig laten staan hoor!
+2
manus
@PieterA

De goede mensen erop en blijft dan gaan, ondanks zijn 110 pk
t6030power
@PieterA hoeveel pk heeft zoon 1180 dan

Ik heb zelf een tijdje een fiat 1000dt super gehad. Maar die vond ik ook niet erg taai vergeleken met mijn international 1055
PieterA
@t6030power Volgens de DIN-norm van vroeger is de 1180 115 pk.
DANOONTJE POWERR
@t6030power dat komt omdat de 1000 al een "modern" korte slag blok heeft.
Daarom heb ik die bij Arthur laten staan voor jou haha.
De 850 en 1300 hebben wel een lange slag.
De meeste Inters hebben volgens mij een nog langere slag.
+2
PieterA
@DANOONTJE POWERR de slag van een 1180 is 7% langer dan de boring. Bij de 1000s is dat 10%, bij de 850 is dat 18% en bij een inter 1055 is dat 32%. Als ik dit zo op een rijtje zet kan ik me er bij voorstellen, dat hoe langer de slag hoe taaier de motor hier misschien wel op gaat.
t6030power
@DANOONTJE POWERR a ja inderdaad verder was het wel een leuke trekker maar vanwege de moter toch niet de inter gehouden
+1
mf 6150
@PieterA
Dat geloof ik ook zeker! Doelde alleen meer op bovenstaande reactie😉
+2
manus
Blijf een zwak houden voor de 1180 Pieter 😉
draaipiet
Leuk setje zo, beide trekkers hebben wel onderhand gladde schoentjes
+1
PieterA
@draaipiet Deze foto is ruim 4 jaar geleden. De 85 heeft sindsdien denk ik ongeveer 1.200 uur gelopen. De voorbanden hebben nu nog 20 mm profiel en de achterbanden nog 30 mm.

Ik kan er voorlopig nog goed mee uit de voeten hoor.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 1180 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!