Foto van een Doosan DX140W (kraan) vandaag een bakkenrek gemaakt, het is zo gemaakt dat ik puinbak, dieplepel, bananenbak, palletvorken en een stenenklem zou kunnen meenemen. Als het meer dan dat word

Doosan DX140W (kraan)

brauheist
Foto van een Doosan DX140W (kraan) vandaag een bakkenrek gemaakt, het is zo gemaakt dat ik puinbak, dieplepel, bananenbak, palletvorken en een stenenklem zou kunnen meenemen. Als het meer dan dat word hang ik de kar er achter.
Aan 1 kant zit een uitneembare koker. Vanaf daar kan ik de palletvorken in een U profiel schuiven en kan deze ook nooit kantelen. Tevens dient dat U profiel om de kont van de puinbak op zijn plek te houden.
Het vervelende is nog dat de snelwissel op bet kantelen van het dks zit dus ik moet altijd langs de zijkant staan om palletvorken eraf of eraan te krijgen.

Reacties

arjanvw
Leuk bedacht! Eerste gedachte bij was, is het zwaar genoeg gebouwd als al je genoemde hulpstukken erin hebt liggen.. Maar dat zal je wel getest hebben!
+1
brauheist
@arjanvw alles wat de krachten overbrengt richting het schuifblad is van dikwandig ijzer, plus extra strips op de lassen. Alles aan de onderkant is ook dikwandig
mklok
Mooi gedaan , denk wel na een weekend rust dat je rustig aan moet gaan rijden. Banden krijgen na een weekend rust een platte kant en met zoveel gewicht achter gaat dat best schommelen .
brauheist
@mklok dat klopt, dat is sowieso al wel met enkelluchtjes
bartjuh
@mklok kunt de bak dan toch op de grond zetten? Eventueel met schuif de kraan iets uit de vering tillen
brauheist
@bartjuh zie tip kreeg ik ook al, weet niet zo goed wat de kraan daarvan vind
arjanvw
@brauheist kan je er op de hoeken geen steunpoot aan maken?
brauheist
@arjanvw vast wel, maar ik snap niet zo goed wat ik daarmee opschiet?
arjanvw
@brauheist oh.. dan heb ik het misschien verkeerd begrepen, dacht dat het rek lastig af te koppelen was.
+1
brauheist
@arjanvw nee integendeel, ik heb ivm ruimte gebrek voor een rek gekozen ipv bakkenwagen. Sochtends even naar het rek rijden schuifblad eronder en dan zit die er al aan. Meer is het niet
mklok
@bartjuh met de bak helpt niet. Na een dag is het systeem al druk loos. Enigste wat helpt is met schuif en stempel poten tegelijk de banden omhoog. Staat dan vierkant omhoog en de banden vrij.
GerbertXL
Mooi werk. Ik zie dat er tegenwoordig veel kipperknobbels bovenop het schuifblad worden gelast, scheelt ook al een hoop tov een trekbek.
brauheist
@GerbertXL ik gebruikte eerst mijn kieper als bakkenwagen maar dat was veelste zwaar, vandaar dit
MaxxuM4ever
@brauheist je zou er nog een draaikrans met een ronde plaat onder kunnen maken zodat je het rek gemakkelijker kunt draaien maar dan steunt hij wel af op een kleiner oppervlak.
brauheist
@MaxxuM4ever voorlopig is het even goed zo, nu weer even proberen wat wel goed werkt en wat niet.
Volvo--BM
Dan heb je stevig doorgewerkt vandaag! En ook nog netjes in de lak!

Moet je nu overigens ook geen licht en/of reflectoren voeren nu je zo ver uitsteekt?
+1
brauheist
@Volvo--BM ik denk het wel... maar ik moet nog even uitzoeken hoe en wat precies. In principe is de verlichting goed te zien met alle bakken erop.
+1
Fendt926Driver
@brauheist ik zou eerder gaan voor nette markerings borden en reflectors erop zodat het makkelijk aankoppelen blijft.
+1
brauheist
@Fendt926Driver zoiets dacht ik ook, het was een heel gepad en gemeet om het makkelijk te maken. Zonde als dat idee er vanaf is
Volvo--BM
@brauheist inderdaad ben ik met jullie eens. Zeker ook omdat die laag en niet echt zichtbaar van kleur is kunnen paar reflectoren geen kwaad. Maar zou zonde zijn als je door oom agent wordt aangehouden

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Doosan DX140W (kraan) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!