Massey Ferguson 3115
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 3115 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Op Tholen zijn we weer van start met de zaaiuien. De uien die deze week en volgende week geladen worden gaan vaak van het land weg. Veel kilo's en lage prijzen dit jaar tot nu toe.
De buurman laadde ze op en reed ze naar zijn boerderij om over te slaan op vrachtwagens. Om wat extra buffer te hebben kwam hij bij ons een kipper halen. De 3115 kan dit werk nog prima doen. De trekker van de buurman is denk ik toendertijd nieuw gekocht en doet het nog steeds goed.
De Vaia-kipper (2005) is gebruikt aangeschaft rond 2010. De vraagprijs toen was 15.000 euro met deze 600/××r26 banden. De kipper is qua inhoud net zo groot als onze Mullie-kipper.(Vol met tarwe met een hl-gewicht van 78 laden we beide kippers 16 ton).
Hier in de buurt vallen we zachtjesaan een beetje uit de toon met deze "kleine" kippertjes,maar omruilen voor 18 tonner vind ik een beetje onnuttig (zelfde assen, zelfde cilinder, 2,5 ton meer tarwe, 1 ton minder grond) omruilen voor 22 ton: Dan wil ik grotere banden (30,5 inch) en dan past de Amac rooier niet meer zo goed en de trekkers zijn dan ook aan de kleine kant. Ook is de aanschaf van zulke kippers nogal prijzig. In de toekomst zullen we wel moeten denk ik, want het kipperrijden is vaak een beetje werk voor de gelegenheidschauffeur; en die komen er steeds minder omdat een trekkerrijbewijs vrij prijzig is.
We rijden nu vaak met 3 karren, terwijl de buren met 2 karren bijna net zo veel naar huis rijden.
Laatste
Reacties
En deze ziet er nog heel netjes uit .
moet je het hydrauliekventiel nog even vasthouden, zodat de haken ook goed zitten. Als je het hydrauliekhandel te vroeg los laat zit de haak er soms maar aan 1 kant op. Als je dan de volgende keer gaat kippen gaat de klep maar aan 1 kant open en vervormt het achterschot compleet.
Toen we de kar kochten was dat al eens gebeurd en het bleef een beetje martelen om de klep goed te krijgen.
Totdat een chauffeur bij ons de instructie van het vasthouden van het handel een keer niet gekregen had. En ja hoor: Weer heel de klep scheef naar boven. We hadden haast, dus gauw een beetje repareren met de heftruck en de hydrauloek van de kar en sinds die actie is de kar weer graandicht en hebben we er geen afstellen meer aan gehad.
Maar wel een mooie combinatie dit