Foto van een Volvo L60G, heb zelf ook nog even een paar dagen geladen met de shovel van de klant. Wat een beer van een machine!

Volvo L60G

1.600 foto's van @catfan55

catfan55
Foto van een Volvo L60G, heb zelf ook nog even een paar dagen geladen met de shovel van de klant. Wat een beer van een machine!

Reacties

zettelmeyer
Ruilen tegen de case dus?
mdoornekamp
@zettelmeyer ik merk voor agrarisch loonwerk weinig verschil tussen Case en Volvo. Alleen de ( kost) prijs.
catfan55
@mdoornekamp ik merk wel degelijk verschil als ik eerlijk ben. Meer power en lift sneller als de case. Ik heb, aldus de strooier chauffeurs, gemiddeld 45-60 seconde korter nodig met de Volvo om te lade
+1
mdoornekamp
@catfan55
Quote:
meer power

Ok. Ook wel voordeel door de high lift denk ik. De 70 H waar ik wel eens mee rijdt, is onderin niet zo sterk. Moet eerst even op toeren komen.

Ik heb zelf een Case 721F. Het zwaardere type werd mijn ook wel aangeraden ipv een 621.
catfan55
@mdoornekamp de high lift maakt zeker verschil met laden. Maar de Volvo high lift krijgt de giek sneller omhoog als de gewone case. En de Volvo heeft een 2.75 yard bak met high lift giek, onze case 2.5 yard met gewone giek.

L60 is praktisch gelijk aan de case 621, ik verwachte dus iets vergelijkbaars maar het is toch echt een stap meer. Had het verschil niet zo verwacht als ik heel eerlijk ben.

Wij hadden de 621ook nooit gewild, een 721 was beter geweest maar we moesten wat. Deze werd aangeboden voor de juiste prijs. We redden ons er zeker wel mee. Maar dit opent je ogen wel even
Rokus
@catfan55 Maar als ik zo jou verhaal begrijp is de bak van de Volvo groter. Dan is het wel makkelijk roepen dat je sneller bent, elke bak die je minder hoeft te scheppen scheelt zo die 45 tot 60 sec!
catfan55
@Rokus 2.5 yard vs 2.75 yard is een klein verschil. Heb nog steeds 7-8 bakken nodig om de strooier te vullen.
T60401
@catfan55 alles moet in de juiste verhouding zijn voor optimale capaciteit. Hoe groter de shovel wordt hoe logger (lees langzamer) hij werkt. De case is toch net een slagje groter volgens specificaties is de case 1.8 ton zwaarder.
Weet niet of de shovels tegen het maximaal kunnen aanzitten qua gewicht dat ze moeten heffen? Maar wat zou er gebeuren als je op de case een slag kleinere cilinders zet? Giek gaat sneller omhoog maar kan minder heffen. Waar zit het optimum. Dat is ook weer voor iedere soort werk verschillend.
catfan55
@T60401 geloof niet dat we dat gaan proberen 😅 deze is vanzelf een keer aan vervanging toe, kopen we dan wat we echt willen.

De case doet het verder goed, geen klachten op dat gebied, maar niet ideaal voor het werk wat we er mee doen
T60401
@catfan55 Dat je het niet gaat proberen dat snap ik was meer om het uit te leggen. De case is langzamer maar zit waarschijnlijk niet op het max van zijn kunnen.
Ruben-Wind
@mdoornekamp ik vond die l60g’s in Texas ook enorm tegen vallen kwa trekkracht vergeleken met een 721 waar ik in Nederland mee werkte.
mdoornekamp
@Ruben-Wind de L70 h waar ik mee werkte rijdt ook nog langzamer in de 1e versnelling dan de Case 721. De hydrauliek van de Volvo werkt wel fijn. En erg stille cabine. De vooruit/achteruit is wel erg abrupt van de Volvo. En de Case stuurt sneller. Daarom heb je op de Volvo dan weer eerder CDC besturing nodig.
+1
Ruben-Wind
@mdoornekamp sturen gaat met z’n case wel zwaarder heb ik het idee of je zit er wat anders in ofzo. Als ik een dag aan het uitmesten was met de case had ik gewoon last van m’n schouders(heb ik wel vaker bij de hele dat trekker rijden) op de Volvo had ik nooit last eigenlijk terwijl dat daar veel vaker voor kwam dat ik er de hele dagen op zat
mdoornekamp
@Ruben-Wind ik wou in begin ook te snel sturen met de Case. Maar dan krijg je weerstand. Stuurt wel met weinig omwentelingen. Ik zit meest op de kuil met verdeler en dan stuur je sowieso niet zo veel
catfan55
@Ruben-Wind @mdoornekamp Dat is ook precies mijn bevinding, ben met m'n 1.80 nou niet bepaald groot voor een hollander, maar heel lekker zit ik niet in de Case cabine. vooral last van m'n knieen na 12-14 uur strooiers laden.
Met sturen ben je gauw te vlug met de case en werk je het tegen inderdaad, en dat voel je in je schouders. dat leer je trouwens wel rap af ja 😂

hier zeggen we wel "you get what you pay for" en dat is hier ook precies het geval. je merkt gewoon dat volvo op ergonomie gebied wat voorop loopt. ruimere, stillere cabine met beter zicht en makkelijke instap. Nogmaals, ik heb absoluut niks tegen de Case want het is op dit moment de allerbeste shovel die wij hebben. hij doet z'n werk, en doet het altijd! Zou zonder twijfel weer naar case kijken mochten we zoveel werk krijgen dat er een nieuwe / nieuwere shovel voor kan staan, De nieuwe case G serie heeft al een hele andere cabine, en ook case heeft een highlift / XR versie, maar Volvo zou ook zeker mee doen. De tijd zal het leren. voorlopig laden we nog mooi door met 621F. Hooguit eens kijken naar een andere grapple bak, geloof dat daar nog wel wat winst te pakken valt.
mdoornekamp
@catfan55 ok. Wij zijn hier allemaal richting de 2 m groot . En dat past ook wel goed in de Case cabine. Gaspedaal zit inderdaad wel wat ver weg. Dus ik zit ook wel eens wat met de stoel te schuiven. En stuur is niet in hoogte verstelbaar. In de Case 721 lijkt het of ik veel verder van de bak af zit. Maar zicht is eigenlijk wel goed. De 721 is ook een maatje groter dan een L 60 of L70. Dan moet je haast al naar een L90. Maar dan wordt het prijs verschil wel fors. En dat is denk ik ook de reden dat je hier wel steeds meer Case 721 of NH W170 ziet in het agrarisch loonwerk. Die draaien net te weinig uren/jr . Met de CNH heb je dan wel een sterke zware shovel op de kuil bult.
trekkerfan16a
Als je het hele jaar zelf met de machine moet werken dan rij je liever met Volvo.
Ga je puur kijken naar prestaties ten opzichte van de kostprijs dan kom je al heel snel bij de Case uit! Is sterker, zuiniger, sneller en heeft meer instelmogelijkheden. De Volvo werkt prettiger en je kunt er beter in zitten.
mdoornekamp
@trekkerfan16a ja zo zit het ongeveer. De Case loopt ook minder snel warm in het gras door geavanceerd koel systeem
newholland6640
@mdoornekamp wat is er zo bijzonder aan dat koelsysteem?
mdoornekamp
@newholland6640
Quote:
koelsysteem

Bij Case zit de motor helemaal achterin ( contra gewicht) en de koeling zit achter de cabine. De koelers zitten daar niet gestapeld maar cubus vormig. Boven en links/rechts. Daardoor krijgt elke koeler koele lucht en is je delta T groter. Bovendien heb je achter de cabine veel minder stof.
Rokus
@mdoornekamp hoe gaat het bij jou met de vooras van de shovel? Bij ons kon de olie er ver voor het het verversings termijn eruit, hij was hartstikke zwart en je begon de remmen horen piepen!
mdoornekamp
@Rokus ik heb nog geen problemen met de vooras. Remmen doen we altijd voorzichtig. De meeste problemen met machines liggen aan de gebruiker
Rokus
@mdoornekamp okej ik heb er nu een andere olie in gedaan als dat voorgeschreven werd door kroon-oil Nu weer even afwachten! Aangezien dat deze ook bijna alleen maar op de kuil staat dacht ik misschien herken je het!
trekkerfan16a
@Rokus Dit probleem herken ik. het kraken is tijdelijk weer afgelopen maar je zult erachter komen dat het zo weer opnieuw begint. nieuw rempakket erin en goed ontluchten helpt voor langer.
Rokus
@trekkerfan16a nou nieuw rem pakket hoop ik niet eigenlijk staat amper 2000u op!
trekkerfan16a
@Rokus haha dat zou wel echt knap zijn idd! Waar ik het over heb was met 3500 uur vgm
trekkerfan16a
@mdoornekamp De assen van een Volvo lopen ook veel sneller warm, al zijn de remmen van een Case weer veel sneller op.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Volvo L60G ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!