15 augustus 2018 Foto van een Fiat 1180 met Ocmis beregeningshaspel.Weer maar een keer uitslepen. Zo laat in her seizoen beregenen we alleen nog aardappelen. Ik heb de foto genomen vanaf de uitsleeptr

Fiat 1180

256 foto's van @PieterA

+3
PieterA
15 augustus 2018 Foto van een Fiat 1180 met Ocmis beregeningshaspel.

Weer maar een keer uitslepen. Zo laat in her seizoen beregenen we alleen nog aardappelen. Ik heb de foto genomen vanaf de uitsleeptrekker (nh T7.190). We slepen meestal uit met de achterhaspel. Dit haspeltje hebben we gekocht toen het al niet meer recht was. Later hebben we er een zwaardere aandrijving op gebouwd en hebben er een paar cultivatortanden van een Rumptstad op gelast, waarmee we de slang uit slepen. Achteraf ook weer te licht dus ook aanstaande winter nog maar eens naar kijken.

Degroene stang hebben we er boven gelast toen er een keer een slangkoppeling op de motorkap was gekleddert.

In de verte de Fiat 1180 die we toen nog hadden. Dat was nog een trekker die je het best de hele dag kon laten werken. Dat deed hij toen hij pas kwam ook voor de ploeg. Eigenlijk zonde dat hij op het laatst voor zulke klusjes ingezet werd, toch een beetje beneden zijn stand.

Reacties

+2
valmet6400power
Wij hebben hetzelfde met onze Case 1394. Oudste trekker, 72 pk en loopt net geen 25 km/u. Die heeft tegenwoordig nog maar 3 taken
1- voor de kiepwagen met aardappels planten, dan kun je zonder instappen (koppeling hoeft ook niet ingetrapt) de trekker starten en uitzetten
2- Cambridge rollen, dan maakt ie z’n kilometers
3- verrijden van de haspel als we aan het beregenen zijn.

We hebben hem destijds nieuw gekocht en wil je hem nu voor 3000 euro dan missen? Nee 😊
PieterA
@valmet6400power De Fiat was nog wel meer dan het dubbele waard. Hij deed ook de werkzaamheden 1 en 3. De urenstand was ruim 10.000. Wij hielden hem goed bij met olie en stuurkogels en dergelijke. Alleen plamuren en schilderen zijn we een jaar of 8 geleden mee gestopt. Dan zie je toch dat zo'n trekker hard achteruit gaat voor de haspel. Er zaten ook wat grote reparaties aan te komen. Vooral de vooras moest gereviseerd worden.

Ook hadden we net een trekker bijgekocht en we vinden 8 trekkers eigenlijk wel genoeg. Dan is het kiezen welke je weg doet en deze konden we het beste missen. Hij maakte op het laatst nog 100 uur op een jaar.
+1
valmet6400power
@PieterA
Oja, dan moet je keuzes maken inderdaad! Wij hebben er nu 4. De Case heeft iets van 6600 echte uren dus dat zal qua klok uren ook wel richting de 9000 uur gaan denk ik. Dat is niet veel vanaf 1985, omgerekend per jaar. Hij lekt wat olie (ik denk krukaskeerring) en heeft wat onderdruk maar voor die paar uur per jaar kan het niet uit om dat te repareren. Hij krijgt op tijd z’n nieuwe olie en filters en pompjes vet en hij staat altijd binnen dus die kan nog wel een tijdje mee met dit tempo.

Vooras is nog spelingsvrij, en zoals het een Case betreft ligt de onderkant van beide deuren er al uit door de roest haha

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 1180 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!