Schlüter Super 950V
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Super 950V ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Transmissie en koppelingshuis van de motor weg gedemonteerd en afgestoomt. Was ook wel nodig, die fransen onderhouden hun trekkers in geen geval...!
Het hefblok heb ik er al afgehaald om opnieuw af te dichten. Bij de Compact is namelijk het zelfde hefblok gemonteerd, en dat wil na een tijdje zakken, ook met het smoorventieltje dicht. Daar had ik toen geen nieuwe dichtingen ingezet (een van de weinige...), dus dat doe ik hier nu wel. Als ik dan toch overal bij kan, doen we het gelijk maar goed.
De Compact mag dan bijna dezelfde achterkant hebben als de 6600, namelijk zelfde koppelingshuis en transmissie en hefblok, maar de dieptecontrole is anders. De 6600 heeft namelijk de dieptecontrole op de hefarmen en niet op de topstang. Dat was toen optie. Die werkt ook nauwkeuriger. Bij Schlüter spreken ze dan van Oberlenkerreglung (die ik op de Compact heb, en standaard is) en Unterlenkerreglung, die ik dus op de 6600 heb. Opmerkelijk is dat ook de slooptrekker die ik staan heb, die zogenaamde "Unterlenkerreglung" heeft.
Reacties