Foto van een Massey Ferguson 1805 hier worden de pavt velgen vakkundig los geweekt van de wiel keggen.Wat is de juiste procedure om ze los te krijgen?Moeten de banden eraf?Druk je hem aan 1 kant los z

Massey Ferguson 1805

+1
Fendt926Driver
Foto van een Massey Ferguson 1805 hier worden de pavt velgen vakkundig los geweekt van de wiel keggen.
Wat is de juiste procedure om ze los te krijgen?
Moeten de banden eraf?
Druk je hem aan 1 kant los zo met de krik of draai je steeds een kwart verder?
En hoe verzet je de keg als je de velg eraf hebt.
Velg zit met 4 bouten vast op de keg.
Er zitten nog 2 extra gaten in met draad.
Moeten daar de wielbouten in om de velg weg te drukken van de keg?
+2
Maikel MF
@Fendt926Driver ik kon daar de wielbouten indraaien beetje bij beetje kwam die los. Moest naderhand wel nieuwe bouten hebben omdat er 1 bij was die wat krom was ivm druk uitoefenen. En wat ik ook gedaan heb is bouten klein beetje los en dan wiel op de grond en trekker een klein beetje knikken. Komt hij zo los. Moet wel echt maar beetje knikken anders is de spie niets meer waard. En iemand naast trekker hebben om band tegen te houden als hij los komt. Dit was wel bij de duals.
+2
Arie_MF
@Maikel MF @Fendt926Driver die afdrukbouten heb je inderdaad zo kapot, ik sloeg altijd stalen keggen tussen de klembus en de hartplaat, dat werkte voor mij het beste.
+1
Arie_MF
@Fendt926Driver als de hartplaat eraf is kun je een beiteltje in de groef vd klembus slaan zodat je hem kunt verschuiven op de as.

Reacties

+3
Fendt926Driver
Foto is nog van john toen hij ze smaller zette in amerika...
+2
sassinga
@Fendt926Driver Je moet die extra gaten met draad gebruiken denk ik. Weet niet hoe deze constructie is maar bij de ford tw serie was dit wel zo. Geen grof geweld gebruiken voordat je zeker weet hoe dit werkt.
+1
radium45
Ik ken dit alleen van onze 4440 en daar moesten 2 afdrukbouten in gedraaid worden en dan gromde ik een beetje vooruit achteruit en dat ging prima want beheerst heen en weer met die perma koppeling lukte je toch niet.
mdoornekamp
@radium45
Quote:
beheerst met de perma koppeling

Ja dat was wel een produkt eigenschap.

Wij draaiden de afdruk bouten goed strak, en dan rondje over het erf rijden. Dan was die wel los. Met de 4240 was dat.
+6
thunderouspower
+1
Fendt926Driver
@thunderouspower mooi filmpje.
En bedankt voor de info..
+1
thunderouspower
Wel opletten dat je de bouten in 1 x te ver door draait......gelijkmatig opdraaien en dan een flink paar klappen voor op de as....
Ze kunnen enorm vastzitten......
+1
JD3010
Quote Reactie van @thunderouspower:
Ze kunnen enorm vastzitten......

Haha, dat weet ik . Ik spreek uit ervaring.👋
+1
thunderouspower
Maar als ze pas nog los geweest zijn zal dat allemaal meevallen....
Succes!
+1
thunderouspower
Banden hoeven er niet persee af..

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 1805 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!