Foto van een Eicher 2070tijd voor de grote schoonmaak.en er zit water in de olie dus nu een zoektoch beginnen waar dat wegkomt😞

Eicher 2070

+5
joel-koppelman
Foto van een Eicher 2070
tijd voor de grote schoonmaak.
en er zit water in de olie dus nu een zoektoch beginnen waar dat wegkomt😞

Reacties

+2
basia
Hurlimann H 468
joel-koppelman
@basia dat klopt inderdaad.
eens kijken wat we binnen in aan gaan treffen.
+2
Rondeutz06
Mooie trekker, nu maar hopen dat het meevalt
+5
aertspa
Geperforeerde cilinderbussen door electrolise
om de 2 jaar koelvloeistof vervangen
+2
RPCounty
@aertspa daarom hield ik altijd meer van de SAME variant
+2
wim-same
@aertspa Dat denk ik ook. Was best een kwaaltje van deze motoren.
joel-koppelman
@wim-same maar zou de trekker dan niet enorm onderdruk moeten hebben en apart gaan roken?
+1
wim-same
@joel-koppelman nee, geen onderdruk, maar wel licht grijs roken. dat zie je heel slecht. Ik heb het ook gehad met een SAME Rubin, ook met een water gekoelde motor. Deze was een paar keer te warm geweest met stro persen. de koeling zat regelmatig dicht van het kaf en stof.
joel-koppelman
@wim-same oke, we zullen er is een begin aan maken. dan gaan we vanzelf zien wat er allemaal te voorschijn komt.
+1
joop-same
@wim-same Niet alleen van deze motoren, wat dacht je van JD en IHC en nog wel meer die er
last van hadden en of nog hebben.
+4
aertspa
Cilinderbus ongeveer 100 euro en zuigerveren 40 euro
valt dus mee om te herstellen
+1
joel-koppelman
@aertspa bedankt voor het bericht.
+1
Fast Eddy
@joel-koppelman

Misschien dat Schoon in Assen nog onderdelen voor jouw trekker heeft.
joel-koppelman
@Fast Eddy denk dat het meeste wel nieuw te bestellen is. als je op google kijkt staat er van alles wat wel op. moet alleen ff alle nummers weten.
+1
Fast Eddy
@joel-koppelman

Klopt. Maar hij heeft nog veel op voorraad liggen. En meestal ook nog voor een leuke prijs. Hij had zelfs nieuwe achterlampunits voor mijn oude Hürlimann.
joel-koppelman
@Fast Eddy oke bedankt voor de info👍🏻
+1
Towaberg
Hopelijk niet te erg. Succes met de reparatie.
+8
radium45
Even helemaal off-topic.. Ik rij bedrijfsmatig een Peugeot Partner met inmiddels ruim 2 ton op de teller en ik zag vorige maand ineens olie staan in het expansievat van de koelvloeistof. Foute boel dus. Garage geinformeerd waar ik op rekenen moest en die trok de conclusie dat waarschijnlijk de koppakking of de kop zelf lek was. Nu twijfelde ik daar eerlijk gezegd een beetje aan omdat deze motoren bekend staan om hun degelijkheid en het hoge aantal kilometers wat ze kunnen maken. Ik ging maar ik eens aan het zoeken bij verschillende Peugeot forums op het net en daar kwam al snel aan het licht dat ik het eerst bij de oliekoeler moest zoeken. Dat is een ding van €20,00 die tussen het blok en het oliefilter geschroefd zit met 2 koelvloeistofslangen eraan. Deze vervangen en het het blok gespoeld met een reiniger, nieuwe olie en koelvloeistof erop en ben nu ongeveer 5000 km verder en je raad het al, expansievaatje blijft nu mooi schoon. Wat ik nog elke dag leer is dus, niet meteen te ver of te moeilijk denken. Vooral als je een beetje technisch bent, ben je al snel geneigd grote problemen te zien van wat het allemaal zijn kan.
+2
joel-koppelman
@radium45 ben ik met je eens! maar volgensmij zit hier geen olie koeler op! kan het ook helemaal mis hebben maar kan nog nergens wat vinden dat er op lijkt🙈
+2
langeslagdiesel
Denk dat de afdicht ring beneden aan de cilinder lek is. Dat mag ook graag bij deze Same motoren. Wij hebben het met 2 lamborghini 1306 trekkers gehad. Nieuwe bussen hadden een ring extra. Modificatie dus.
joel-koppelman
@langeslagdiesel ja daar gaan we bij deze ook even naar kijken!
+2
Lambor674
Cylinderbussen lek, goed op letten op de kop pakkingen, hebben verschillende diktes. Zie aantal gaatjes aan de verstuiver zijde. Heb ze vaker los gehad.
+1
wim-same
@Lambor674 Klopt, je moet de koppacking dikte per cilinder opmeten.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Eicher 2070 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!